L494_16SVR_EXT_LOC08_dfc_fs_281-161613_1216x684

8 SUV, která si dávají supersporty k snídani

26. 7. 2017 • Novinky, Zábava

BMW X5 M / X6 M

4.4-litrový osmiválec, výkon 575 koní a točivý moment 750 Nm – přivítejte X5 M. Výkon je přenášen na všechna čtyři kola pomocí osmi-stupňové převodovky M Steptronic a systém pohonu xDrive. Hmotnost je 2275 kilogramů a z nuly na stovku se tento gigant rozjede za 4 sekundy a maximální rychlost činí 257 km/h.

SUV, které udělá problém nejednomu supersportu a prcky, jako je základní 911 nebo F-Type si dává na rozehřátí.

Náš test ZDE.

maxresdefault

Jeep Grand Cherokee SRT

Jak se říká, objem ničím nenahradíš. Jeep pod svou kapotou ukrývá atmosférický osmiválec HEMI, jehož objem je 6.4 litru a výkon dosahuje hodnoty 477 koní. Točivý moment 630 Nm putuje přes osmi-stupňový automat a smaží všechny čtyři pneumatiky zároveň. Z nuly na stovku zrychlí za 5.2 sekundy a maximální rychlost je 266 km/h.

Na nejnovější supersporty to už nestačí, ale těch starší se bude minimálně držet a sporťáčkům typu Porsche Cayman, BMW Z4 atd. hrdě ukáže zadní lampy.

Hero

Range Rover Sport SVR

Pěti-litrový V8 Supercharged poskytuje solidních 550 koní a krouťák 680 Nm posílá na všechna čtyři kola pomocí osmistupňové převodovky ZF. Hmotnost je 2335 kilogramů, ale to nebrání zrychlení z nuly na sto za 4.9 sekundy a maximální rychlosti 260 km/h.

Zřejmě nejlépe bokem jezdící SUV, které zní jako nas*aný nosorožec a vypráská skoro všechno, co potká. Nezalekne se ani těžšího terénu.

Náš test ZDE.

L494_16SVR_EXT_LOC08_dfc_fs_281-161613_1216x684

Mercedes-AMG GLE Coupe 63 S

Přivítejte vládce zla – bi-turbo V8, 585 koní a 760 Nm. Skvělé zrychlení z nuly na stovku za 4.1 sekundy a maximální rychlost se zastavuje na 280 km/h. No není to úžasné na takový kamion?

Pokud vedle něj zastavíte se svým Ferrari F430, raději nepokoušejte svou pravou nohu a nezávoďte. Mohli byste prohrát.

Náš test ZDE.

carpixel.net-2015-mercedes-amg-gle-63-coupe-16085-hd

Porsche Cayenne Turbo S

Zřejmě nejrychlejší SUV na světě. Cayenne Turbo S ze svého osmiválce twin-turbo doluje výkon 570 koní a brutální točivý moment 800 Nm. Hmotnost je 2235 kilogramů a díky skvělé převodovce PDK se rozjede z nuly na stovku za 3.8 sekundy a maximální rychlost je úžasných 284 km/h. Ať žije král.

Toto Porsche zadupe do země kohokoliv s čímkoliv a nezalekne se ani řadění na okruhu.

Náš test ZDE.

eaw3xqnawelczc4pf5iu

Audi RS Q3

Nejmenší ze všech zmíněných, avšak jeho přeplňovaný pětiválec dává výkon 310 koní a točivý moment 420 Nm. Spolupracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a výkon přenáší na asfalt všechna čtyři kola. Díky svým malým rozměrům a nízké hmotnosti zrychlí z nuly na stovku za 4.8 sekundy a zastaví se až ve 250 km/h.

Skvělé auto pro manželku do práce, jen se v něm asi brzo zabije. No a pokud ji povezete Vy, tak spíš zablije.

Audi-RS-Q3-1

Volkswagen Touareg W12

Mocný 6-litrový dvanáctiválec do W odstřeluje toto monstrum na stovku za 5.8 sekundy výkonem 450 koní a točivým momentem 600 Nm. O komfortní řazení se stará klasický šestistupňový automat a Touareg se nezalekne ani těžšího terénu. Maximální rychlost je 250 km/h.

 Tvor, který žere úplně vše kolem silnice a děti jsou jen malým zákuskem.

volkswagen-touareg-w12-3

Bentley Bentayga

Bentley pod kapotou ukrývá nejsilnější motor, jenž byl sériově do SUV namontován. Jeho W12 má výkon 608 koní a točivý moment 900 Nm. Díky inteligentní čtyřkolce trvá sprint na stovku 4.1 sekundy a maximálka o 1 km/h překračuje 300 km/h.

Prozatím nejluxusnější a nejdražší SUV na světě.

Bentley-Bentayga-1

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz