BMW-M-Performance-Parts-2

BMW Group za prvních šest měsíců překročila hranici 1 milionu vozů

10. 7. 2014 • Novinky

BMW Group za první polovinu roku 2014 prodala vůbec poprvé ve své historii více než jeden milion vozů. Zákazníkům po celém světě bylo dodáno 1 020 211 vozů, což znamená v daném období meziroční nárůst o 6,9 %. V červnu 2014 dosáhly prodeje 193 342 vozů, což je meziroční nárůst o 4,8 %.

„Je to poprvé v naší historii, co jsme prodali za polovinu roku více než jeden milion automobilů, což podtrhuje naši silnou pozici v segmentu prémiových značek,“ vysvětluje Ian Robertson, člen představenstva BMW AG pro prodej a marketing. „Červen je dalším v řadě rekordních měsíců, který nás přiblížil ke splnění letošního cíle prodejů ve výši 2 milionů vozů. I v druhé polovině očekáváme pozitivní vývoj prodejů, protože na trh přineseme nové modely v podobě BMW X4 a BMW řady 2 Active Tourer.“

Od začátku roku prodala značka BMW 886 347 vozů, což znamená meziroční nárůst o 10,2 % (2013: 804 227). BMW řady 2, které vstoupilo na trh v březnu, se do současnosti prodalo 11 067 kusů. BMW řady 3 zaznamenalo prodeje 233 438 kusů (2013: 216 593), což znamená nárůst o 7,8 %. BMW řady 4 je v prodeji od září 2013 a v první polovině letošního roku zaznamenalo prodeje 47 031 kusů. Za stejné období bylo zákazníkům dodáno o 7,6 % více modelů BMW řady 5 (193 560 ks/2013: 179 863). S 26 378 kusy se BMW řady 7 udrželo na hodnotách minulého roku (27 090 ks). Také prodeje BMW X1 zůstaly stabilní – v roce 2014 se prodalo 79 344 kusů (2013: 79 063). Prodeje BMW X3 se zvýšily o 6,3 %, ze 77 950 na 82 830 kusů. Za první pololetí roku 2014 bylo po celém světě prodáno 5396 kusů BMW i3.

V návaznosti na mezigenerační výměnu zaznamenala značka MINI ve srovnání s prvním pololetím loňského roku pokles o 11,4 % na 131 896 ks. Důležité je, že nová generace MINI Hatchback byla zákazníky velmi kladně přijata. Pro druhou polovinu roku 2014 proto očekáváme pozitivní bilanci prodejů značky MINI.

Vozů Rolls-Royce bylo v první polovině roku 2014 dodáno 1968 kusů, což znamená nárůst o 33,4 % (2013: 1475 ks). Největšímu zájmu zákazníků se těší především model Wraith, stejně tak jako Ghost Series II a v neposlední řadě i Phantom. Nejlepších výsledků dosáhly trhy v Asii, Pacifiku, na Středním východě a v Evropě. V pololetí americký trh předstihl v prodejích Čínu, a stal se tak největším trhem značky.

Motocyklová divize BMW Motorrad zaznamenala v prvním pololetí prodej 70 878 motocyklů a velkých skútrů. To odpovídá meziročnímu nárůstu o 9,3 % (2013: 64 941 ks).

Strategie vyváženého růstu BMW Group se projevuje zvýšenými prodeji ve všech prodejních regionech. V Asii BMW Group prodala 321 915 vozů značek BMW a MINI, což znamená nárůst o 18,3 %. Některé trhy, jako například Jižní Korea (+19,3 %) nebo Čína (+23,1 %), dokonce registrovaly zvýšení prodejů ve dvouciferných číslech. Americký trh zaznamenal i v prvním pololetí roku 2014 vytrvalý vzestup v podobě nárůstu prodejů o 3,4 % (220 764/2013: 213 473 ks). Z pohledu amerického trhu je důležité nedávné rozhodnutí o zahájení výstavby nové továrny v mexickém San Luis Potosí, kde se od roku 2019 plánuje vyrábět přibližně 150 000 vozů.

Na evropských trzích zaznamenala BMW Group za prvních šest měsíců roku 2014 zvýšení prodejů o 2,1 %, z 436 460 na 445 808 kusů.

Prodeje BMW Group v prvním pololetí roku 2014.

Počet prodaných vozů za 6 měsíců 2014 Srovnání s rokem 2014
BMW Group (automobily) 1 020 211 +6,9 %
BMW 886 347 +10,2 %
MINI 131 896 –11,4 %
Rolls-Royce 1968 +33,4 %
BMW Motorrad 70 978 +9,3 %

 

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz