bmw-x3-m-und-bmw-x4-m87

BMW X3 M a X4 M oficiálně. Až 510 koní a stovka za rovné 4 sekundy

13. 2. 2019 • Novinky

Jen pár minut po půlnoci na 13.února na svět oficiálně pronikly fotky nejostřejší dvojice středněvelkých SUV z Mnichova. Oba vozy mají zbrusu nový šestiválcový motor a budou s ním až povážlivě rychlé. Pokud jste v poslední době zabrousili do některého z nových BMW, tak jistě víte, že schopnosti v zatáčkách patří u většiny těchto modelů k naprosté špičce. Jenomže takové základní BMW X3? To je podle mnohých, jasnými fakty doložených názorů, rovnou tím nejlépe jezdícím středněvelkým SUV na trhu. (Zabrušuje do nich a vybrušuje ven jedna báseň…) Nyní je samozřejmě řeč o civilních verzích.

V opačném případě totiž kategorii jasně dominuje dvojice Alfa-Romeo Stelvio QV a Mercedes-AMG GLC 63 S.

A právě proti těmto dvěma míří nové zbraně z Mnichova. Jaký mají kalibr? Zbrusu nový šestiválec, který se dostane i do nové M3, je prý ještě brutálnější než jednotka S55. (Kdo zažil, ví, že tvrdší motor je opravdu hodně těžké si představit.) Z útrob nové pohonné jednotky bude pro verze X3 M a X4 M nicméně proudit hned 479 koní a 598 N.m.

A teď si držte klobouky!

BMW na trh rovnou uvádí také přiostřenou variantu Competition. A to pro oba dva modely. A jaký je výsledek? X3 M Competition a X4 M Competition sice do vínku dostávají identickou porci točivého momentu, výkon však ještě poskočil. Motor v obou modelech nabídne brutálních 375 kW, jinými slovy 510 koní!

Maximálka je pak nastavena na 280 km/h a v případě doobjednání balíčku M Driver’s Package poskočí na 284 km/h. Jenomže zrychlení? „Standardní“ verze, i díky 8stupňové převodovce Steptronic, zdolá metu 100 km/h za těžko uvěřitelné 4,1 sekundy. Competition pak dokáže stáhnout další desetinu. Zrychlení z 0-100 km/h za 4 vteřiny? V SUV?! To tu ještě nebylo…

Zkrutné stabilizátory, aktivní diferenciál, enormní tuhost

Inženýři se při vývoji zaměřili samozřejmě také na podvozek. Vyztuženy byly torzní příčky i ramena na obou nápravách, přičemž zadní náprava se dočkala ještě významnějších úprav speciálně pro potřeby modelů X3 a X4, které budou citelně zamezovat náklonům karoserie.

Vpředu pak najdeme obří kotouče s vnitřním chlazením o průměru 395 mm, vzadu jsou 370 mm. Všimněte si, že poměrově blízká velikost obou kotoučů automaticky prozrazuje také velmi dobré vyvážení nových aut. Standardem bude zadní aktivní M diferenciál, adaptivní M zavěšení, a aby těch M nebylo málo, tak se součástí základního balíčku stává také speciální M řízení se zrychleným proměnným poměrem a lepší zpětnou vazbou.

M xDrive

Hodně se spekulovalo o pohonu. Oba vozy ale samozřejmě dostanou pohon všech kol s označením M xDrive. Ten s ohledem na kategorie SAV a SAC (X3 a X4) není vybaven funkcí odpojování přední nápravy. I tak ale samozřejmě výrazně upřednostní tu zadní, čímž je zřejmé, že jsme svědky příchodu skutečně bestiálních a hlavně driftujících strojů!

Podle oficiálních informací budou oba vozy představeny už na letošním autosalonu v Ženevě a prodávat se začnou v polovině letošního léta. Nejprve však dorazí na trh v Severní Americe. Příchod na Český trh by se mohl odehrát před koncem tohoto roku. Těšíte se?

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz