bez-nazvu-11

Dvanáctiválce z počátku třetího tisíciletí. Nezkrotné bestie jako zábavná investice

5. 8. 2018 • Novinky, Zajímavosti


Začátek třetího tisíciletí byl jako stvořený pro skvělou éru pekelně silných dvanáctiválců. Mohli jste mít Ferrari 575 Maranello ostré jako břitva, Mercedes-Benz SL 65 AMG nekompromisní jako dělová koule, Aston Martin Vanquish S elegantní jako pravý Brit nebo Lamborghini Murcielago hrající skvělé divadlo. Všechny tyto vozy se daly pořídit za plus/mínus podobné peníze a každý oplýval jiným kouzlem. Do jednoho však byly naprosto fantastické a krásné. Dnes jsou nedostatkovým zbožím a dobrou investicí, která dokáže nejen vydělat, ale zároveň působit obrovskou radost – ať už se jedná o jízdu nebo jen zamilovaný pohled na nádhernou karoserii a interiér.

Ferrari 575 Maranello

Tento supersport s GT nádechem se vyráběl mezi lety 2002-2006. Pod jeho kapotou dřímá 5.7-litrový dvanáctiválec do V, jenž dokáže vyprodukovat výkon 515 koní a točivý moment 589 Nm. Motor spolupracuje s šestistupňovým manuálem nebo sekvenční převodovkou F1, která vše posílá na zadní kola. Hmotnost je 1760 kilogramů a zrychlení z nuly na stovku trvá pouhé 4.2 sekundy. Maximální rychlost je vysokých 325 km/h. Dnes ceny startují na 2.5 milionech a opravdu zachovalé kousky vás oberou o částku přesahující 4 miliony korun.

Mercedes-Benz SL 65 AMG

Dokonalé GT, které svými výkony dokázalo potrápit i opravdovou supersportovní konkurenci. Od roku 2004 jste si ho mohli pořídit dlouhých pět let. Vpředu je uložený TwinTurbem přeplňovaný dvanáctiválec do V o objemu 6.0 litru. Výkon je famózních 612 koní a krouťák nepředstavitelných 1000 Nm. Tyto hodnoty jsou ne zadní kola přenášeny přes pětistupňový automat. Hmotnost je poměrně vysokých 2049 kilogramů. Stovku zvládá za 3.9 sekundy a s vypnutým elektronickým omezovačem umí překročit 330 km/h. Pěkný kousek dnes pořídíte za milion a čtvrt, ale je jich jako šafránu.

Aston Martin Vanquish S

Pan elegán, který se objevil ve stejném období jako SL 65 AMG, avšak ze scény odešel o dvě sezóny dříve. Výkon 528 koní a točivý moment 577 Nm má na starosti 5.9-litrový V12, jenž je spárován s šestistupňovou manuální či robotizovanou převodovku a pohání zadní kola. Váží 1875 kilogramů a dokáže to rozpálit na 321 km/h. Stovku umí za 4.7 sekundy. Cena startuje těsně pod 4 miliony korun.

Lamborghini Murcielago

1800 kilogramů nádherného umění. Uprostřed uložený dvanáctiválec disponuje objemem 6.2-litru, výkonem 580 koní a točivým momentem 650 Nm. Přes šestistupňovou manuální nebo robotizovanou převodovku jsou poháněna všechna čtyři kola a z nuly na stovku se dokáže rozkutálet za 3.6 sekundy. Při plném plynu tachometr ukáže až 330 km/h. Stejně jako Ferrari, tak i Murcielago bylo k mání od roku 2002. Dnes za něho dáte alespoň 3.5 milionu korun.

.

« »


MENU