kia-stinger_foto_2

Gran Turismo Kia Stinger vstupuje na český trh. Kolik stojí?

20. 10. 2017 • Novinky

KIA uvádí na český trh svoji novou vlajkovou loď, dlouho očekávaný fastback Kia Stinger. Ryzí Gran Turismo s pohonem zadních nebo všech kol je nejvýkonnějším sériově vyráběným vozem v historii značky Kia, která tímto sebevědomě vstupuje do prémiového segmentu ovládaného dosud evropskými automobilkami. Stinger se věrně drží návrhářské a konstrukční předlohy Kia GT Concept z roku 2011 a byl vyvíjen, testován a laděn na náročné severní smyčce závodního okruhu Nürburgring v Německu, kde každý prototyp modelu absolvoval 10 tisíc kilometrů, tedy 480 kol. Výsledkem je jedinečný model vyznávající filozofii ikonických cestovních vozů 20. století snoubících v sobě eleganci, vysoký výkon, perfektní jízdní vlastnosti a dokonalé pohodlí na cestách.

„Stinger má ambice definitivně změnit vnímání značky Kia a posunout automobilku na zcela novou úroveň. S tímto výjimečným vozem si neklademe za cíl dosáhnout vysokých prodejů. Avšak jsme přesvědčeni, že nové Gran Turismo osloví zcela novou skupinu zákazníků, kterou Kia zatím neměla. Stinger je tím nejlepším, co doposud Kia uvedla na světové trhy, včetně toho českého. Jde o model vyvíjený předními evropskými autoritami automobilového světa s cílem vyrobit dokonalé Gran Turismo, perfektně vyvážený model, který chytne za srdce každého automobilového nadšence,“ říká Arnošt Barna, pověřený generální ředitel společnosti KIA MOTORS CZECH. Jedinečnosti modelu odpovídá také prodejní politika na českém trhu. Stinger bude k dispozici výhradně v nově vytvořené síti Business center Kia splňujících vysoké standardy značky. Jedná se o centra v Praze, Brně, Českých Budějovicích, Olomouci a Zlíně.

Sportovní design vozu odkazuje na klasické vozy GT z 60. a 70. let minulého století, jeho ztvárnění je však současné a moderní. Na celkovém vnějším designu jsou klíčové proporce poukazující na pohon zadních kol. Dlouhá kapota a krátký přední převis karoserie (830 mm), dlouhý rozvor (2905 mm) zprostředkující prostornou kabinu a velký zadní převis karoserie (1095 mm) s markantními širokými lemy blatníků. Stinger měří na délku 4830 mm a na šířku 1870 mm, je delší a širší než řada sportovních sedanů a dokáže tak nabídnout prostornou kabinu i dost místa pro zavazadla. Zavazadelník o objemu 406 litrů (dle metodiky VDA) lze po sklopení zadních sedadel rozšířit na 1 114 litrů.

Stinger je prvním modelem značky Kia, u kterého si zákazníci mohou vybírat mezi pohonem zadních kol a stálým pohonem všech kol, který zprostředkovává rozšířené dynamické schopnosti vozu i za těch nejnáročnějších jízdních podmínek. Na odladění jízdních vlastností a ovládání dohlížel Albert Biermann, šéf testování vozidel a vývoje nejvýkonnějších modelů automobilky Kia, přičemž praktické zkoušky probíhaly na náročné severní smyčce závodního okruhu Nürburgring v Německu.

Model Stinger přináší do produktového portfolia značky Kia řadu prémiových prvků, které tak automobilka představuje vůbec poprvé. Jde například o elektronicky řízené tlumiče s nastavitelnou charakteristikou odpružení (ECS), řízení s variabilním převodovým poměrem (VGR), brzdiče Brembo®, či elektrochromatická vnější zpětná zrcátka. U modelu se zadním pohonem je k dispozici také diferenciál s omezenou svorností (LSD). V interiéru zaujme Head-up displej promítající nejdůležitější informace o jízdě na čelní sklo, elektricky výškově i podélně stavitelný volant s pamětí polohy, stavitelné boční vedení sedadla řidiče se vzduchovými komorami či elektricky vzduchově nastavitelná bederní opěrka řidiče a spolujezdce ve 4 směrech.

V České republice je Stinger nabízen se třemi různými motory: přeplňovaným benzínovým agregátem 2,0 litru, výkonnou dvojitě přeplňovanou jednotkou 3,3 litru V6 a také přeplňovaným vznětovým agregátem 2,2 litru. Všechny pohonné jednotky jsou dopovány turbodmychadly, a tak Stinger nabídne řidičům pohodlné a rychlé cestování ve stylu Gran Turisma, stejně tak jako okamžitou akceleraci na každý pokyn od plynového pedálu. Všechny tři pohonné jednotky se chlubí vysokým výkonem točivým momentem v širokém spektru otáček.

Přeplňovaná vznětová jednotka 2,2 litru dosahuje výkonu 200 koní (147 kW) při 3800 ot/min. Nejvyšší točivý moment 440 Nm je k dispozici v širokém pásmu 1750 až 2750 ot/min. Vůz s touto motorizací akceleruje z 0 – 100 km/h za 7,6 sekundy a rozjede se až na 230 km/h. K dostání je s pohonem zadních (RWD) nebo všech kol (AWD).

Přeplňovaný benzínový čtyřválec 2,0 litru ‘Theta’ dosahuje maxima výkonu 255 koní (188 kW) při 6200 ot/min. Nejvyšší točivý moment 353 Nm je k dispozici od 1400 do 4000 ot/min. S tímto agregátem Stinger akceleruje z 0 – 100 km/h za 6,0 sekundy a dokáže se rozjet až na 240 km/h. K dispozici s pohonem zadních kol (RWD).

Nejvyšší výkonový potenciál pak nabídne dvojitě přeplňovaný benzínový šestiválec 3,3 litru V6 ‘Lambda II’, jenž produkuje až 370 koní (272 kW) při 6000 ot/min a dosahuje maxima točivého momentu 510 Nm v pásmu od 1300 do 4500 ot/min. Vozy v provedení GT a s pohonem všech kol (AWD) poháněné přeplňovanou jednotkou 3,3 litru akcelerují z 0 – 100 km/h za pouhých 4,9 s, což ze Stingeru činí nejrychleji akcelerující sériový model Kia v historii. S touto pohonnou jednotkou se Stinger rozjede až na 270 km/h.

Stinger nabízí druhou generaci elektronické osmistupňové automatické převodovky Kia, která spolupracuje se všemi motory. Osmistupňová převodovka z vlastního vývoje Kia odmění řidiče bleskovým řazením a optimální spotřebou paliva. Převodové ústrojí poprvé v rámci značky používá měnič točivého momentu, jehož součástí je tlumič torzních kmitů typu CPA (Centrifugal Pendulum Absorber). Uvedenou konstrukci, která pomáhá účinně redukovat torzní vibrace v rámci celého hnacího ústrojí, přitom vídáme spíše v leteckém průmyslu nebo ve světě závodních automobilů.

Díky elektronicky nastavitelnému podvozku ECS (Electronic Controlled Suspension) vůz vždy předvídatelně reaguje na pokyny řidiče a zároveň v závislosti na stavu vozovky a stylu jízdy je navíc možné podvozek přenastavit pomocí voliče jízdních režimů Drive Mode Select. Volit lze mezi pěti různými jízdními režimy: Smart (automatické nastavení dle stylu jízdy), ECO (mód úspory paliva), Comfort (základní nastavení), Sport (mód dynamické jízdy) a Sport+ (mód dynamické jízdy s částečně deaktivovaným ESC). ECS je standardní součástí výbavy GT, ve které lze mimo jiné elektronický stabilizační systém vypnout úplně.

Kia Stinger je v České republice dostupný se dvěma úrovněmi výbavy. Verze GT Line obsahuje mimo jiné systém palubního infotainmentu s dotykovým displejem o úhlopříčce 8″ v kombinaci s výkonným prostorovým ozvučením Harman-Kardon® s 15 reproduktory a zesilovačem o výkonu 720 W, Head-up displej, vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla, vyhřívaná zadní sedadla, 360° monitorovací systém (AVM) či 18″ hliníkové disky kol s pneumatikami 225/45. S motorizací 2,0 T-GDI a pohonem zadních kol je verze GT-Line k dispozici za 1 099 980 Kč, s motorem 2,2 CRDi a pohonem zadních kol je k dostání za 1 149 980 Kč, s nabídkou pohonu všech kol je cena 1 199 980 Kč.

Verze GT navíc nabízí například elektronicky řízené tlumiče s nastavitelnou charakteristikou odpružení (ECS), řízení s variabilním převodovým poměrem (VGR), stavitelné boční vedení sedadla řidiče se vzduchovými komorami, brzdiče Brembo® či 19″ hliníkové disky kol s pneumatikami 225/40 na předních kolech a 255/35 na zadních kolech. Verze GT je k dispozici s nejvyšší motorizací 3,3 V6 T-GDI, a to za 1 399 980 Kč. Uvedené ceny jsou včetně DPH.

Samozřejmostí je u obou verzí nejnovější verze paketu systémů Kia na podporu řízení (ADAS), uváděných v rámci podznačky DRiVE WISE automobilky Kia. S nepozorností a únavou řidiče pomáhá bojovat nabízený systém rozpoznávání únavy řidiče (DAW), prediktivní varování před čelní srážkou zajišťuje systém FCW s asistentem pro zamezení čelním kolizím a funkcí rozpoznávání chodců. K dispozici je také inteligentní tempomat (SCC) s podporou funkce Stop & Go, systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu (LKA), systém pro monitorování provozu za vozidlem, systém sledování okolí vozidla s parkovacím asistentem pro pomalé jízdní manévry či systém pro sledování mrtvých úhlů a asistent dálkových světel. Vynikající parametry pasivní bezpečnosti zaručuje struktura karoserie s vysokým podílem vysokopevnostní oceli AHSS, stejně jako standardní nabídka sedmi airbagů (čelní pro řidiče a spolujezdce, boční airbagy pro přední cestující, hlavové záclonové airbagy a kolenní airbag pro řidiče).

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz