maxresdefault

Husí kůže. Chris Harris vám ji spolehlivě nažene v novém Top Gearu

14. 2. 2019 • Novinky

Původní sázka zněla: „Kdo dá po letištní dráze vyšší maximálku?“ Matt LeBlanc a jeho Ferrari GTC4 Lusso, anebo Chris Harris v Porsche Panamera Sport Turismo Turbo? Nakonec se ale soutěžilo v trochu něčem jiném a to doslova na centimetry!

Pokud jste někdy jeli v autě po závodním okruhu, anebo letištní dráze, jistě vám něco říká takzvaný „brzdný bod“. To je místo, kde byste měli začít brzdit, abyste do zatáčky vjeli správnou rychlostí, anebo v případě letištní dráhy, abyste ji nepřejeli a neskončili (většinou) v trávě. Brzdný bod má každé auto jinde a nezáleží jen na pneumatikách nebo síle brzdové soustavy, ale rovněž na akutálních podmínkách vzhledem k adhezním podmínkám povrchu.

Vždy o 2 metry dál!

Přesný odhad brzdného bodu je tedy alfou a omegou pro závodní jezdce, kteří musejí na centimetry vědět, zda mohou ještě stát na plynu, anebo je už na čase dupnout na brzdy. A představte si, že při rychlosti přes 250 km/h ten odhad „na centimetry“ není tak úplně snadný…
Například Louis Hammilton, když byl ještě dítě, dle svých slov vždy zkoušel brzdit ještě o dva metry dál než všichni ostatní. No možná i proto je dnes tolikanásobným mistrem světa.

Dnes to však není o něm. Zatímco moderátor Matt LeBlanc, amatérský závodník, současný moderátor Top Gearu ale zejména hvězdný charakter ze seriálu Přátelé, při testu na letištní dráze prokázal, že má nervy ze železa, Chris Harris je očividně naprostý šílenec. Ovšem šílenec s nesmírně dobrým odhadem.

Vítězství v přesnosti

Závod v maximální rychlosti sice prohrál (samozřejmě ne svou vinou – Panamera Turbo ve verzi Sport Turismo zkrátka není tak rychlá jako dvanáctiválcové Ferrari), nicméně odhad, jaký demontroval na konci letištní runwaye, z toho se jednoduše tají dech…

Ostatně podívejte se sami, video není dlouhé, a proto ho jistě zvládnete dokoukat až do inkriminovaného okamžiku, při kterém má člověk pocit, že Panamera stoprocentně skončí v moři!

.

« »

MENU