250463303168379512

Koenigsegg Regera oficiálně!

3. 3. 2015 • Novinky

Koenigsegg Regera se oficiálně stává nejvýkonnějším Mega-carem dneška. Bude cílit na podobnou skupinu zákazníků, jako Bugatti Veyron a vyrobí se pouze 80 kusů. Cena je 45 milionů korun bez DPH.

Exteriér je oproti jiným Koenigseggům uhlazen a více se podobá luxusním supersportům. Karoserie je zahlazená, jako by auto mělo útočit na co nejvyšší maximálku. Švédsou automobilku charakterizuje pouze zvláštně zaoblené čelní sklo a střecha. Samozřejmostí je aktivní aerodynamika, díky které je přítlak ve 250 km/h masivních 450 kilogramů! Regera dostala zcela nový kožený interiér a moderní infoteinment. Oproti třeba Pagani je však interiér docela nudný, čekal jsem víc.

O pohon se starají 3 elektromotory o výkonu 706 koní, v případě potřeby se připojí 5.0 litrový osmiválec přeplňovaný twin-turbem, ten produkuje 1 102 koní, to znamená celkový výkon gigantických 1 808 koní! Co je nejzajímavější? Auto nemá žádnou konvenční převodovku, takže motor se připojí k elektromotorům jedním stálým převodem, zajímavé, že ano? Málem bych zapomněl zmínit točivý moment, kolik typujete? 1000 Nm , 1 500 Nm? Ne, obligátních 2 100 Nm! Potřebná energie pro elektromotory se ukrývá do 9.27 kWh akumulátorů, které lze dobít i ze zásuvky a pouze na elektrický pohon lze jet rychlostí do 30 km/h.

Tento 1420 kilogramový drobeček se rozjede z 0 na 100 km/h za 2.8 sekundy a na 400 km/h za rekordních 20 sekund. Pružné zrychlení je taktéž bezkonkurenční, ze 150 na 250 km/h za 3.2 sekundy. Takže chlouby, že se jedná o nejvýkonnější, nejpružnější i nejrychlejší auto na světě jsou nejspíš pravdivé. LaFerrari, P1 a 918 mi teď připadnou nějak málo výkonné, sakra a mě se LaFerrari tak líbilo.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz