bez-nazvu3

Náhradní díly z „druhé ruky“? Lákadlo, které se nemusí vyplatit

7. 8. 2018 • Novinky, Zajímavosti


Co to vlastně jsou „náhradní díly s nejasným původem“? Opravdu ušetří zákazníkům peněženku, nebo si někteří řidiči říkají o větší problémy při jejich použití? A jak k tomu přistupují autoservisy?

Stále se v českých servisech setkáváme s tím, že řidiči s sebou na opravu přináší vlastní náhradní díly, u kterých není možné zaručit jejich původ a kvalitu. Použití náhradních dílů s nejasným původem může mít vliv na celkovou bezpečnost jízdy a při zvýšeném namáhání nemusí vydržet takové zatížení, jako náhradní díly od renomovaných a známých výrobů či originální díly. Při používání dílů s nejasným původem nebo s chybějící homologací může nastat několik situací, které mohou vést až k havárii či neodstranitelné závadě. Je to zejména rychlejší opotřebení těchto dílů, možnost fatálního poškození kvůli destrukci dílu vlivem použití nevhodného materiálu, nedodržení výrobních postupů dle výrobců automobilů nebo jeho nevhodným tepelným zpracováním.

Největší zásah do peněženky řidiče může představovat dopravní nehoda. Pokud se prokáže, že náhradní díl s nejasným původem byl příčinou nehody nebo závady, je velmi pravděpodobné, že pojišťovna bude plnění krátit nebo nebude plnit vůbec. Záleží samozřejmě na podmínkách pojišťovny a na vlivu náhradního dílu s nejasným původem na nehodě nebo poruše.

Proto je třeba dobře si rozmyslet, zda použitím takových náhradních dílů zákazníci autoservisů opravdu ušetří. Ano, ceny se mohou lišit o několik desítek procent, jelikož výrobce nedodrží technologický postup při výrobě nebo kvalitě materiálu. Většinou výrobce ušetří i tím, že neprovede patřičnou homologaci náhradních dílů.

Náhradní díly s nejasným původem se na trhu vyskytují prakticky pro všechny části vozidel. Řadí se mezi ně i díly z vrakovišť, které nejsou úplně nové a mají nejasný původ. Náhradní díly s nejasným původem vypadají na první pohled jako originální. Nemusí být však vyrobené v předepsaných tolerancích nebo nemusí třeba splňovat homologaci pro danou skupinu dílů. Může být také použitý jiný materiál, který má jinou pevnost nebo zpracování.

.

« »


MENU