lexus_es_206_5ae02c50c10fc

Podívali jsme se z blízka na nový Lexus ES. Je to fakt síla

9. 10. 2018 • Novinky

Je pátek ráno a nás čeká velice příjemná akce. Pozvali nás do pražského showroomu na Zličíně, abychom se mohli podívat z blízka na nový model Lexusu. Přesněji model ES 300h v provedení F Sportu. Do salonu se dostáváme něco kolem desáté hodiny dopolední a setrváváme zde celé dvě hodiny. To víte, když se zamilujete, je těžké se rozloučit a odtrhnout.

Auto disponuje délkou 4975 mm a šířkou 1865 mm. Je tedy o něco větší než konkurenční Audi A6, v porovnání s délkou se jedná ale o pouhých 30 mm. Model má automatickou převodovku E -CTV, jedná se o elektricky řízenou převodovku s plynule měnitelným převodem. Avšak, abychom byli o něco chytřejší dostáváme individuální prohlídku, včetně základních informací o předváděcím voze. Všechno si pečlivě osaháváme, abychom vám detailně mohli popsat, jak parádní auto to je.

Polokožené odvětrávané sedačky vpředu i vzadu. Pro lidi vyšších rozměrů, jako jsme my, obři se 180 cm, důležitý fakt – všude je místo. To je velké plus, už se nikdy nebudete muset mačkat. Zejména vzadu nikdo netrpí. Zevnějšek vozidla působí velice osobitým, elegantnějším a charismatickým dojmem. Nejedno oko se za ním jistě otočí a to i přesto, že nemá tak výrazné vesmírné rysy, jako tomu bylo u modelu RX nebo NX. Avšak srovnávat Crossover a sedan, je holý nesmysl. Tento sedan je opravdu jedinečný, po tom, co se pokocháme jeho liniemi, kterých se máme nutkání neustále dotýkat, konečně usedneme za volant. Jen co zavřeme dveře, naše oči spočinout na nádherné linii táhnoucí se podél dveří těsně pod začátkem skla okna. Tento prvek ozdobné linie interiéru je lehce šedivé barvy, má 3D vykreslení a je inspirována povrchem katany, tedy japonském samurajském meči. Tyto linie se táhnou stejně tak i v zadní prostoru vozu. Je to jako byste vkročili do jiného světa. Na dotek velice příjemné. Sezení je pohodlné. Multifunkční volant je kožený s odvětráváním, drží se pevně v rukou a snadno si na něj zvyknete.

Co se týče infotaimentu, ten je orientován k řidiči, ovládá se pomocí touchpadu, na který nově můžete i psát. To se projevuje jako snadnější varianta, než složitě vyhledávat jednotlivá písmenka v abecedě. Byli jsme ujištěni, že přečte jakýkoli škrabopis. To ale budeme moci detailněji posoudit až při testování vozu při provozu. Ostatně písmena píšete tiskací a to snad zvládne i doktor, jehož psaná věta většinou připomíná přímku napříč galaxií. Co se týče kapličky budíku, tak ta zůstává s posuvným displejem. U modelu ES se můžete těšit na dokonalé přehrání hudby. Audiosystém je z dílny Mark Levinson. Firma má s Lexusem už dlouhá léta nepsanou dohodu. Spolupráce probíhá s inženýry z Lexusu od samotného návrhu auta na papíře po finální vozidlo ve své celé reálné dokonalosti. To z Lexusu dělá ještě více ojedinělou automobilku. Pro představu ty nejlepší reproduktory od firmy Mark Levinson se pohybují v astronomických částkách v rozmezích 300 000 eur. Tak prémiový audiosystém můžete mít ve svém novém lexusu.

Nový model má ale i něco navíc oproti konkurenčním vozům. Podvozková platforma modelu ES je navržena tak, aby co nejvíce eliminovala přenos venkovního hluku do interiéru a zvyšovala tím maximální požitek z jízdy. V laickém jazyce řešeno, budete si připadat jako když jede po silnici, která nemá ani kamínek na svém povrchu, přestože jste projeli velkým smetím. Veškeré nárazy tlumí tato speciálně vyvinutá platforma.

Auto se vyrábí v hybridním provedení. Je to celkem logické, neboť doba už je taková a automobilky se snaží všemožným způsobem alespoň trochu šetřit přírodu. Díky tomu může ES jezdit za velmi příznivou spotřebu, jak na dálnici, tak po městě, která se pohybuje okolo 5 litrů na 100 kilometrů, častěji i méně. Novinkou, kterou uvítají zejména firmy, je fakt, že nově mohou hybridy v provedení 200h a 300h parkovat v Praze na modrých a fialových zónách zadarmo. Stačí jen svůj vůz registrovat na příslušném úřadě za poplatek 100 korun český a poté si užívat ten luxus, parkovat kdekoli a to zcela zdarma.  Pokud vás zajímá cenovka, tak model ES v provedení Elegance začíná akční cenou 999 999 Korun českých bez DPH. Auto je možné si už objednat, k dostání bude ke konci roku 2018. Tak, co? Budete mít pod vánočním stromečkem nový dárek pro sebe nebo vaší drahou polovičku? Určitě nebudete litovat. Auto je jedinečné, se skvělou výbavou a určitě s ním najedete spoustu šťastných kilometrů.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz