rr_sv_coupe_19my_reveal_060318_01

Range Rover SV Coupe. Měl to být absolutní vrchol. Jenomže?

1. 2. 2019 • Novinky

Koncernu vlastnícímu automobilky Jaguar a Range Rover několik posledních let teče pořádně do bot. Vzpomeňme třeba na exkluzivní hypersport Jaguar CX-75, který měl vzniknout ještě dávno před svatou trojicí a měl být tím absolutně nejzajímavějším strojem, jaký dostanete na značky. Nakonec vzniklo jen pár předprodukčních aut.

A podobný osud se nyní chystá i pro exkluzivní Coupe od Range Roveru…

Zhruba před rokem odhalili Britové nestárnoucí nádheru, která by se bez pochyby znovu vryla do dějin. Koncept Range Rover SV Coupe byl poháněn pětilitrovým osmiválcem, který spolu s kompresorem poskytoval autu hned 565 koní a tedy i více než důstojnou dynamiku.

Automobilka ihned hlásala, že auto půjde do výroby. Mělo jít o striktně limitovanou edici 999 kusů, přičemž cena každého stroje měla startovat na 240 000 librách. I přes vysokou cenu byl však zájem zákazníků vysoký. Tak kde je problém?

Může za to hlavně Čína

V posledních kvartálech minulého roku poklesly prodeje oblíbeného SUV na čínském trhu o vskutku brutálních 60 %. Čína totiž zavedla daňová opatření proti podobným monstrům, a tak se poptávka tamního trhu velmi adaptovala. Bohužel pro Range Rover se však adaptovala na menší stroje, které nejsou daňově natolik zatížené a těch pár modelů od Jaguaru rozhodně tak výraznou ztrátu nepokryje.

Suma sumárum, Range Rover na podobný majstrštyk zkrátka nemá peníze. Vývoj automobilky se nyní musí ubírat především cestou elektrifikace a inovací menších a profitabilnějších modelů. I proto si v koncernu JLR dali tak záležet, aby se o faceliftu nového RR Evoque tolik vědělo.

Tak snad se v budoucnu ještě podobné dočkáme. Svět totiž přišel o další, nesmírně zajímavou absurditu, aniž by stihla vejít do sériové výroby.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz