2

Renault Clio RS 220 Trophy EDC – Manuálu se nedočkáme

5. 3. 2015 • Novinky

Nejostřejší Clio RS nebylo žádným nejlepším malým rychlým hatch-backem, spíše se jen tak ukrývalo ve středu, mezi rivaly. Prodejní čísla jsou však obrovské, tak Renault postavil nové, ještě výkonnější Clio pro rok 2015. To nese slavné jméno Trophy, celým jménem Clio RS 220 Trophy EDC.

Vůz se stal rychlejším a úspornějším (koho to zajímá), výkon motoru vyrostl o deset procent, to znamená, že místo 200 koní jich teď pod pravou nohou máte 220, všechny je využijete v 6 250 ot./min. Zajímavý údaj je o točivém momentu, na místo 240 Nm je tu 260 Nm a při zařazeném pátém rychlostním stupni elektronika dokonce dovolí poslat na přední kola tučných 280 Nm. Maximální otáčky vzrostly z 6 500 na 6 850 ot./min. Vyššího výkonu je dosaženo použitím většího turbodmychadla, lepším sáním, výfukovým potrubím (aby se plnilo Euro 6) a novým softwarem motoru. Dvouspojkový automat bohužel manuálem nahrazený nebyl, můžeme poděkovat alespoň za jeho zrychlení, které činí skvělých 50%. Zkrátily se i dráhy pádel pod volantem, takže auto teď bude působit celkově sportovnějším dojmem.

Podvozek samozřejmě taky nezůstal beze změn. Klesl o 20 mm vpředu a o 10 mm vzadu, tlumiče ztuhly o 40 %, zkrátilo se řízení a v zatáčkách musíte důvěřovat pneumatikám Michelin Pilot Super Sport 205/40 R18.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz