subaru-levorg-sti-exterior-18

Subaru Levorg 1,6 GT-S Edition STI. Lepší kombi na trhu nenajdete

3. 10. 2018 • Novinky, Sportovní vozy, Subaru, Testy

Motor: 90%

Převodovka: 90%

Podvozek: 100%

Zpracování: 95%

Radost z jízdy: 95%

Subaru Levorg je auto, které umí nadchnout. S doplňky STI vypadá lépe, než kdy jindy. Má bohatou výbavu, bez problémů odveze celou rodinu a jízdu s ním budete milovat. Podvozek je dílo mistrů a mě nenapadá žádné jiné kombi, se kterým bych jezdil raději.

Verdikt:


Většina lidí se dostane v životě do situace, kdy zatouží šířit svůj genetický kód a rozhodne se založit rodinu. Krom spousty příjemných starostí to přináší ale také jedno těžké rozhodnutí – pravděpodobně už si nekoupíte pekelně tvrdý dvoumístný roadster s intergalaktickou spotřebou. No jo, ale co když milujete řízení a nemůžete si dovolit dvě auta? Máte dvě možnosti. Buď pod to nátlakem spánkové deprivace a rad z internetových diskuzí vzdáte a koupíte sedmimístné MPV, nebo si zachováte zdravý rozum a začnete hledat auto, které bude fungovat jako rodinný kočár a zároveň ukojí vaše řidičské choutky. Že nic takového neexistuje? Ale kdeže. Seznamte se se Subaru Levorg.

Subaru Levorg patří dle mého k jednomu z nejhezčích kombi na trhu. Kombinace agresivního předku a elegantně se snižující zádě společně s vytaženými blatníky se mi neokoukala ani po čtyřech letech na trhu. Jistě na tom má svou zásluhu i poměrně malé rozšíření tohoto modelu na našich silnicích, což je zatracená škoda. Nyní si ale můžete vzhled Levorgu ještě více individualizovat pomocí doplňků z balíčku STI. Asi nejnápadnější prvek je agresivní přední nárazník orámovaný parádním kontrastním lízátkem vyvedeným v růžové barvě. Dále tu máme rozšířené sportovní prahy, rozměrné zadní křídlo (po vzoru WRC s drážkami na usměrnění toku vzduchu) a zadní difuzor. Každý díl ocejchovaný legendárním označením STI. Abych nezapomněl, tak třešničkou na dortu jsou fantastická kovaná kola převzatá přímo z legendárního WRX STI! Sakra, to auto vypadá, jak kdyby se chystalo na RZ rally. Ještě jsem ani nenastartoval a už mi srdce buší jako o závod. Takové emoce vám jen tak nějaké kombi nepřinese.

levorg2

Interiér je téměř shodný se současnou WRX STI, je tedy ergonomicky skvělý a je téměř nemožné najít nekvalitní materiál. Všechny plasty jsou příjemné na dotek i pohled a části palubní desky jsou pošity kůží. Možná nepůsobí zrovna nejmoderněji – aktuální Impreza je na tom lépe – ale rozhodně je to příjemné místo. Centrem dění na palubní desce je dvojice displejů. Větší obrazovka využívá systému Star link, který je velice svižný a logický.

Rád s ním pracuji, protože i když jeho grafika nepatří zrovna k nejmodernějším, je velice funkční a neodvádí pozornost od řízení. Menší displej našel místo na vrchu palubní desky a slouží jako oko do duše nejnovější generaci bezpečnostního systému Eyesight vybaveného třemi kamerami za čelním sklem. Nejsem velký fanda těchto chůviček, které čekají na příležitost, kdy převzít kontrolu nad vozem, ale systém Eyesight rozhodně patří mezi špičku na trhu. O jeho přítomnosti nebudete většinu času vůbec tušit a jeho zásahy jsou velice jemné. Stále víte, že nejdůležitějším prvkem bezpečnosti jste vy.

levorg7

Kaplička přístrojů je jednoduchá a podává vám jen nejdůležitější informace, aby vás nic nerozptylovalo od řízení. Naprosto perfektní je volant (také převzatý z WRX STI). Má ideální tloušťku věnce i průměr. Na první pohled se doslova topí v množství tlačítek, ale po krátkém zkoumání zjistíte, že jsou všechna logicky rozmístěna a celé auto skrze ně můžete ovládat prakticky po slepu. Pochválit musím také sedadla. Mají dostatečnou oporu celého těla, v zatáčkách vás skvěle podrží a jsou dostatečně pohodlná i na dlouhé cestování. Stejně tak je tomu vzadu, kde je dostatek místa i pro dva dospělé. Jediné, co bych interiéru vytknul je zbytečně vysoká pozice za volantem, uměl bych si představit posaz o pár centimetrů nižší.

Co je ale naprosto perfektní, je výhled z auta. Už z fotek je vidět, že Levorg má opravdu tenké sloupky a výhled všemi směry je bezchybný. Objem kufru je 522 litrů, resp. 1446 při složených sedačkách. Pro rodinu je zde tedy místa dostatek. Samozřejmostí je plejáda bezpečnostních prvků jako systém varující před srážkou, asistent jízdy v pruzích, inteligentní adaptivní tempomat, nebo systém bránící rozjezdu proti překážce. Rodina tedy bude v naprostém bezpečí, což dokazuje zisk plných pěti hvězd v nárazových testech.

levorg5

Pod kapotou se za obřím nasávacím otvorem schovává dobře známý přeplňovaný boxer o objemu 1,6 litru a výkonu rovných 170 koní a 250 newtonmetrů. Spřažen je výhradně s převodovkou CVT. Papírově výkon nijak neoslní a při pomyšlení na jízdu s CVT jdou asi na většinu z vás mrákoty. Skutečnost je taková, že motor sice neoplývá zázračnou dynamikou, ale určitě to není žádný lenoch. Prostě to na běžné ježdění bohatě stačí. Levorg dostal navíc nejnovější verzi převodovky a rozhodně to nejsou taková muka, jak si představujete. V plně automatickém režimu si převodovka žije tak nějak nezávisle na okolním světě a výsledkem toho je opravdu komfortní jízda bez sebemenšího cukání a vibrací.

levorg4

Pryč jsou i doby, kdy auto při pomalém pojíždění vždy nejdřív poskočilo o několik centimetrů dopředu. Převodovka má virtuálně nahrané převody, a když ji přepnete do manuálního režimu, tak se vsadím, že byste ji měli problém odlišit od běžného automatu. Ano, je mi jasné, že manuál by se k autu hodil nejvíce, ale v nabídce není a nebude. Já osobně jsem s převodovkou neměl sebemenší problém. Krom toho se toto spojení ukázalo jako velice úsporné. Když chcete jet pohodově, dá se s Levorgem cestovat kolem šesti litrů, dlouhodobý průměr se mi dařil držet lehce přes osm – a to mi přijde jako slušná hodnota.

To nejlepší na celém autě je ale to, jak jezdí. Úpravy baličku STI se totiž netýkají pouze vizuální stránky, ale také podvozku. Nalezneme zde nová příčná ramena, nebo flexibilní výztuhy podvozku. A jak každý automobilový nadšenec ví, tak výkon je až druhá nejdůležitější věc. Každé auto je totiž jen tak rychlé, jak rychlý má povozek. A Levorg má podvozek zatraceně rychlý, vždyť v Japonsku se prodává i třísetkoňová varianta, a podvozek by určitě snesl ještě něco navíc. Jeho nastavení je totiž dílem génia. To, jak dokáže držet kola v kontaktu s vozovkou je opravdu nevídané. Prakticky se nenaklání, ale stále je dostatečně komfortní i na dlouhé cestování. Symetrický pohon všech kol společně s vektorováním točivého momentu vám dá neskutečnou porci jistoty.

levorg3

Je jedno, na jakém povrchu se zrovna pohybujete. Pod jednou stranou auta můžete mít mokrý asfalt, pod druhou štěrk a auto stále pojede jak v kolejích. Jeho ochota zatáčet je neskutečná. Ani rozmlácená české silnice ho nedokáží rozhodit. Na místech, kde bych jel běžně s velkou opatrností, jsem si s Levorgem dovolil jet takovou kudlu, až jsem se nestíhal divit. Stále máte perfektní přehled o tom, co se pod autem děje, každý pohyb karoserie je perfektně čitelný.

Přidejte k tomu přesné a tuhé řízení, které vám k rukám pustí i nějakou tu informaci a máte zde recept na fantastické řidičské zážitky. Tohle je jeden z nejlépe nastavených podvozků, co jsem zažil. Nenapadá mě kombi, se kterým bych jezdil raději. Levorg je auto s charakterem. Budete ho milovat, budete s ním chtít jezdit dál a víc a stále vás bude bavit. Není to spotřební zboží, na které si týden po jízdě už nevzpomenete. Velice těžko se popisuje, jak moc dobře se řídí. Máte-li možnost, rozhodně si ho vyzkoušejte a nenechte se odradit předsudky. Pořídit se dá od nějakých 720,000 do 920,000 a věřte mi, že nebudete litovat ani koruny.

levorg1

Subaru Levorg je auto, které umí nadchnout. S doplňky STI vypadá lépe, než kdy jindy. Má bohatou výbavu, bez problémů odveze celou rodinu a jízdu s ním budete milovat. Podvozek je dílo mistrů a mě nenapadá žádné jiné kombi, se kterým bych jezdil raději.

Plusy

– design
– fantastický podvozek
– komunikativní řízení
– komfort jízdy
– bohatá výbava
– spotřeba
– radost ze řízení

Minusy

– pouze jedna volba převodovky
– silnější varianta pouze pro Japonsko

.

« »


MENU