MENU
1250x200-rebrand-vam_hore_cz
img_6214

TEST Honda Civic 1.0 VTEC Turbo – Hvězdný začátek.

23. 9. 2017 • Honda, Novinky, Testy

Motor: 80%

Převodovka: 90%

Podvozek: 100%

Zpracování: 90%

X-Factor: 85%

Když to shrnu a zprůměruju klady se zápory, vyjde mi velmi dobré auto s úžasným designem, krásným interiérem a naprosto fantastickými jízdními vlastnostmi, které jsou umocněny dokonalým posedem a ještě lepším řízením. Ve městě základní motorizace s variátorem funguje výborně, mimo něj budete brečet, že jste nezvolili silnější patnáctistovku.

Verdikt:

Honda s modelem Civic šla vždy proti proudu a fungovalo to. Asi jen těžce budete hledat auto s tolik odvážným designem s desátá generace Hondy Civic to posouvá ještě dále a opět šokuje svět svým extravagantním designem. Ten však není jedinou věcí, kterou si civic dělá po svém – jizdně vůz působí jako auto ze staré školy a řidičsky stále patří mezi to nejzajímavější na segmentu, ne-li vůbec. O tom ale později, první si řekneme, co se konkrétně změnilo.

Nejprve, jak sami vidíte, vypadá jako teenager po sjetí lajny menší než většího množství kokainu… nebo jako rozjařený neidentifikovatelný jezdící předmět. Těžko říct co bylo vzorem, nicméně výsledek je fantastický a auto se mi moc líbí. Jasně, je to přesně ten případ, kdy design budete zbožňovat a nebo bytostně nesnášet. Tak či onak, originalita a svébytnost se civicu odepřít nedá, stejně jako rozruch, který vzbudí všude, kde se zjeví. Přistihl jsem několikrát lidi, jak si jej foti na parkingu před supermarketem. Už nepotřebujete pět miliónů na Ferrari a dokonale zapózujete i s Hondou…

civic3

To důležitější je ale změna proporcí – civic už není obtloustlé vajíčko, ale svalnatý atlet. Zásluhu na tom má rozšíření o 30 mm, snížení o 20 mm a nárůst do délky o 130 mm. Výsledkem je opravdu hezká a proporční silueta připomínající více sportovní fastback, než-li hatcback. Nová platforma, pro nás milovníky řízení, znamená ještě jednu věc – snížení umístění sedadel a naprosto perfektní posed za volantem. Sedadla jsou níž konkrétně o 35 mm díky změně umístění palivové nádrže. Marně přemítám v paměti, které moderní auto, zejména pak hatch (ve kterých se všeobecně sedí jako na záchodě), nabízí alespoň podobně dobrý posed. Je to lehké, žádný!

Nová platforma má i stinnou stránku – civic přišel o zadní sedadla s funkcí Magic Seats, ale ruku na srdce, kolik majitelů ji reálně využívalo? Teď k samotnému interiéru, protože ten prodělal naprostou revoluci také. Jenže, světe div se, upustil od UFO vzhledu s šedesáti digitálními displeji a vsadil na čistý a zároveň moderní design. Musím říci, že kvalita a vzhled palubní desky mě naprosto dostala a jsem rád, že se Honda k tomuto kroku rozhodla. Přístrojová kaplička je v základu digitální a nabízí krásnou grafiku a nesčetně funkcí. Na středovém panelu je vkusně umístěný display infoteinment systému, který naznačuje tvarem podobu tabletu, ale nijak “netrčí” z palubní desky. V současné době se rozhodně jedná o nejvkusněji zabudovaný display. Výrobce zapracoval i na zrychlení a grafice. Ergonomie je pak naprosto výtečná, stejně jako kvalita slícování. Velký pokrok.

civic1

Honda DNA

Nejprve si to ujasněme – v dnešním testu máme vlastně tu úplně nejslabší verzi a to litrový oturbený tříválec navíc skombinovaný s manuální. Výkon motoru je ale solidních 95 kW, točivý moment rovných 200 Nm. Nicméně, z pohledu lidí Honda pozitivních to je samozřejmě nejhorší možná specifikace a zavalí vás nekonečnými argumenty, kde bude figurovat především slovní spojení zahradní sekačka…

Vyvrátit to zcela nemůžu, automobilu rozhodně více sluší silnější čtyřválec 1.5, jenže na poměry tříválců je tato jednotka velmi dobrá a překvapuje zejména výtečnou kultivovaností a nadprůměrnou pružností. Zejména ve městě je s ní život velmi příjemný a dobrá je i spotřeba, která v městském režimu nepřekračuje 7 litrů.

civic4

Jakmile se vydáte za město objevovat krásy okresních silnic a přilehlých kopců zjistíte několik věcí – nový civic má naprosto velkolepý podvozek, který ctí tradice a DNA značky Honda a patří k tomu nejlepšímu na mainstreamovém trhu. Zdejme holt technikům a automobilce, protože se od sedmé generace opět vrátila k víceprvkové zadní nápravě a je to pořádně znát. Vpředu zůstává modifikovaný McPherson se spodním ramenem uloženým jak v pryžovém, tak zároveň pryžo-kapalinovém silentbloku.

Posilovač řízení má elektromotor umístěný přímo na ozubené tyči řízení, přičemž Honda vsadila na verzi se dvěma pastorky. A ano i řízení je naprosto senzační a dlouho jsem neřídil tak skvěle nastavený posilovač. Je totiž mnohem lepší než ve všech současných BMW a napadá mě jen jedno auto, které je na tom podobně – Toyobaru!

Tam venku při drcení okresek zjistíte také to, že litrový motor je na sportovní jízdu slabý, ačkoli má dobré reakce a snaží se ze sebe vydat maximum. Objem prostě nelze nahradit. Nový Civic má dokonalou manuální převodovku, se kterou je nádhera pracovat. Kulisa řazení je krátká se silným mechanickým odporem a tvar kraťoučké a kulaté řadící páky je dokonalý. Díky vyvýšenému středovému tunelu je navíc hned na dosah od volantu. Při dynamických nárocích nepotěší ani spotřeba, která se přehoupne nad 10 litrů.

civic2

Když to shrnu a zprůměruju klady se zápory, vyjde mi velmi dobré auto s úžasným designem, krásným interiérem a naprosto fantastickými jízdními vlastnostmi, které jsou umocněny dokonalým posedem a ještě lepším řízením. Ve městě základní motorizace funguje výborně, mimo něj budete brečet, že jste nezvolili silnější patnáctistovku.

Plusy

Vzhled
Bohatá standardní výbava
Přesné a strmé řízení
Pozice za volantem
Skvělá manuální převodovka
Tuhá karoserie
Prostornost vpředu
Podvozek a jízdní vlastnosti
Kultivovanost motoru

Minusy

Spotřeba paliva by mohla být nižší
Absence Magic Seats

.

« »