hyundai-tucson-an-a-girl-18

Test Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4×4. Redaktorka zůstala v němém úžasu

18. 9. 2018 • Zábava

V Hyundai kápli na správnou notu nejednomu fanouškovi SUV. Nespoutaný rebel v modrých barvách, vyrobený v Nošovicích, mne zaujal hned na první pohled. Menší SUV vypadá hodně povedeně a dokonce i s jízdou jsem byla velice spokojená. Obzvláště v terénu, kde mi Tucson ukázal, jak se s ním dá dobře řádit.

Teď možná budu trošku zlá, ale značku Hyundai jsem nikdy v lásce neměla, jenže časy se mění a poslední produkty přesvědčují o opaku. Musím se omluvit a říct, že Hyundai už nebudu mít zařazen mezi podřadné značky aut. Jsem překvapená designem a celkovým zpracováním vozu. Drze vyhlížející kompaktní SUV je podle mě ten správný směr.

tucson4

Linie vozu jsou ideálně uchopeny. Celkově se mi asi nejvíc líbí z profilu. 19″ kola z lehkých slitin jsou ukázková. WOW! Velice povedená je i linie oken v zadní části se zužující ke střešnímu křídlu. Úžasná je panoramatická střecha, která má úctyhodné parametry a nejedná se jen o malou škvírku na střeše, takže noční romantické pozorování hvězd zvládnete, i když je venku zima a vy budete v teple a pohodlí. V paketu Premium je jedna menší vychytávka a to ta, že pokud máte klíč v kapse a chvíli stojíte u kufru, tak se vám automaticky otevře. Což je skvělé na nákupy! Hledám a hledám nějakou tu malou chybku v exteriéru, ale asi nemám nic, co bych musela vytýkat. Tohle se povedlo.

Interiér bych zařadila do složky klasika. Nenacházím tu nic, co by mne zvedalo ze židle a ani nic co by mne pohoršovalo. Svým způsobem se jedná o obyčejný design, který neurazí. Veškerá nápaditost tu vzala nohy na ramena a utekla k jiným vozům. Černá, černá, černá, šedá, černá, šedá, černá, černá a takhle bych mohla pokračovat.

tucson2

Jen co jsem nasedla z mrazivého počasí do vozu, jsem zužitkovala vyhřívání sedadel a volantu. Vyhovující pro mě jsou elektricky ovládané sedadla. Točení kolečkem, nebo tahání páčkou je dnes záležitost doby kamenné. Osmipalcový Full HD displej zvládá klasické vymoženosti jako navigace, přenáší zadní kameru při couvání s ukazateli a lze si pustit i oblíbené rádio, nebo písně na USB. Bohužel ta grafika se nám vrátila o pár kroků zpět. Kufr o velikosti 488 litrů je dostačující, a pokud se zbavíme náhradního kola, což 9 z 10ti techniků nedoporučují, dostaneme se na 513 litrů. Strádat nebudou ani pasažéři vzadu, kteří najdou hodně místa ve všech směrech a také třeba vyhřívání sedadel. Potěší i nadstandardní možnost polohování opěradel.

Očekávala jsem horší ovládání i jízdu a to se bohudík nestalo. Auto mi nepřišlo až tak veliké a ovládání bylo bezchybné. Možná až na citlivé brzdy. Šestistupňová manuální převodovka reagovala skvěle. Stejně tak jako podvozek – nerovnosti na vozovce mi nedělaly problém. I když se jedná o dieselový motor, nějaké hlasité řinčení motoru neočekávejte – odhlučnění je za jedna.

tucson3

V čem vás Tucson opravdu nadchne, tak to je řádění v terénu. Pohon kol 4×4 pěkně drží a můžete s ním skotačit jedna báseň. Každý hrbol, louže a bahno v terénu vás nutí přitlačit na plyn a pořádně si užít. Takže zábava a super pocit z jízdy mi tu nechybí. Navíc lze viskózní spojku zamknout do stálého pohonu obou náprav. Slušná světlá výška pak zařídí nadprůměrnou průjezdnost.

V zatáčkách se drží dobře a to je co říct, když se jedná o takového macka. Nejsilnější naftový dvoulitr produkuje nadprůměrných 136 kW, což v mainstreamové třídě menších SUV opravdu není obvyklé. Motor hned od prvních kilometrů dává za pravdu starému tvrzeni “objem ničím nenahradíš” a poskytuje fantastickou dynamiku, odezvu a dokonce i kultivovanost. Největší výhoda je však právě v samotné kultivovanosti – auto je příkladně tiché a prosté jakýmkoli vibracím. Motor navíc velmi dobře reaguje na plynový pedál a s chutí se nechá vytáčet. Tucson je s ním opravdu hodně pružný a potentní.

Spotřeba je taktéž na velmi dobré úrovni a týdenní průměr s nájezdem zhruba tisíce kilometrů se zastavil na hodnotě 7,5 litrů na sto kilometrů. Nutno podotknout, že to byla spíše dynamičtější jízda.

tucson1

Musím uznat, že má očekávání byla překonána a já dávám tomuhle jak silničnímu, tak terénnímu ďáblovi 4* z 5*. Jak pro rodinu, tak pro zábavu – obojí je v dnešním světě dosti potřeba. A Tucson to bezpochybně zvládá.

.

« »