lexus-ls-2018-exterior-10

Test Lexus LS 500h AWD. Vytříbená alternativa

1. 6. 2018 • Exkluzivní testy, Lexus, Luxusní vozy, Novinky, Testy

Motor: 95%

Převodovka: 95%

Podvozek: 95%

Zpracování: 100%

Radost z jízdy: 80%

Lexus LS je velmi zajímavá alternativa pro někoho, kdo chce v této třídě vystoupit z davu. Musíte mu odpustit příšerný infoteinment a tvrdší podvozek, zbytek auta vás naprosto nadchne. Zejména zpracování interiéru, luxusní výbava a ticho na palubě.

Verdikt:

Vlajková loď Lexusu si šla vždy svou vlastní cestou a nic se na tom nezměnilo ani s příchodem zcela nové generace. Ta se nese v duchu aktuálního a velmi výrazného designového jazyka značky a LS opravdu nikdo nepřehlédne. Lidé si za ním můžou krky ukroutit a v usedlé třídě limuzín vypadá jako zjevení z jiného světa. Samozřejmě to není auto pro introverty a už vůbec ne pro někoho, kdo na sebe nechce upozorňovat. Tak či onak, LS je rozhodně příjemným oživením své třídy.

Samotné hodnocení vzhledu plného komplikovaných tvarů a linií nechám na vás, pod článkem najdete bohatou fotogalerii. Za sebe musím říct, že se mi auto líbí a to hodně. Ještě více se však mi líbí interiér, který doslova bere dech. Kvalita materiálů je naprosto špičková a poráží i zavedené hvězdy třídy. Samotné ztvárnění je velmi originální a plné vkusných detailů. Přímo dokonalé jsou třeba dekory dveří, nebo krásná dekorační linie táhnoucí se celou palubní deskou. LS je prostě jiné.

ls6

Bohužel je své i v oblasti infoteinmentu, pro který se mi náchází vlídné slovo jen těžko. Grafika obří obrazovky je v pořádku, stejně jako rychlost systému, ale ovládání je hodně špatné. Lexus opět použil touchpad, kterým se na požadovaný bod trefíte jen pokud vám přeje štěstí a navíc rozložení menu je velmi neintuitivní a složité. Zbytek auta už je naštěstí potěšující včetně velmi dobré ergonomie hardware tlačítek. Zajímavým detailem je i kaplička přístrojů před řidičem. Je rozdělena na tři samostatné segmenty, ten hlavní je uprostřed a plně digitální s nádhernou grafikou.

Zmínit musím i head-up displej, který umí zobrazit veškeré myslitelné údaje a navíc má velmi jemnou a hezkou grafiku. Ohromí i sedadla. Jsou to vlastně křesla nastavitelná do 16 směrů, vyhřívaná, odvětrávaná a masážní… Sedí se v nich královsky a díky nastavení bočnic vás i skvěle podrží v zatáčkách. Jsou to jedny z nejlepších luxusních sedadel na trhu.

ls1

Situace je ještě lepší vzadu, kde si můžete užít naprostého luxusu. Sedadlo jde proměnit v postel, můžete si odsunout to přední před vámi, zvednout podpěru noh a pohodlně se uložit a sledovat velký monitor s filmem. Veškeré funkce ovládáte tabletem v loketní opěrce. Opět nechybí ani masáže nebo vyhřívání a odvětrávání.

LS500h je zatím vrcholnou motorizací. Oproti předchozímu modelu je tu vylepšený hybridní pohon Lexus Multi Stage Hybrid System, který se poprvé objevil v kupé LC. Základem je benzinový atmosférický šestiválec do V s objemem 3,5 litru, jehož doplňuje dvojice elektromotorů. Motory jsou propojovány v převodovce e-CVT s dvojici planetových soukolí. Nabízí tak až 10 převodových rychlostí a standardem je pohon všech kol. Celkový výkon auta je solidních 359 koní.

ls3

Jízda v LS ale není primárně o rychlosti nebo monumentálním zátahu. Je to ticho, které vás bude fascinovat nejvíce. Kombinace hybridního pohonu a skvělého odhlučnění interiéru je silně návykové. Uvnitř si připadáte izolováni od stresu a ruchu okolního světa. Až se vám nebude chtít vystoupit, nebo dokonce jen stáhnout okno. Lexus navíc umí jet zcela neslyšně jen na elektřinu, zvládne to krátkodobě až do rychlosti 140 km/h.

S lehkou nohou do interiéru neproniká ani zvuk šestiválce. Pokud mu začnete šlapat na krk, uslyšíte jeho příjemnou vzdálenou melodii. Můžete vůz přepnout do sportovního režimu, pak přidá na dramatičnosti zvuk podkreslený reproduktory. Proč byste to ale dělali?! V tomto režimu také ztuhne podvozek a řízení, pak už to není komfortní limuzína.

ls5

Jak je na tom spotřeba? U hybridního auta je to velmi relativní pojem, protože se tvrdě odvíjí od způsobu vaší jízdy. LS500h však kombinovaně jezdí v průměru okolo 11 litrů. To však znamená klidné svezení bez vyšších dynamických nároků jinak spotřeba silně stoupá. Na vině je vysoká hmotnost celého auta.

Lexus zapracoval i na adaptivním vzduchovém podvozku. Je tu ale jedna věc. LS chce být i sportovní, a tak jízda není tak plavná jako v Mercedesu třídy S. Současné LS ale dokonale kombinuje komfort a sportovní chování podvozku. Je sice tuhý a vůbec se nenaklání, ale zároveň i kultivovaný a skvěle odhlučněný. Navíc neodskakuje a drží poslušně zvolenou stopu.

ls4

Sportovnosti však brzy zanecháte, protože převodovka a ani samotné auto k ní rozhodně nevybízí. V LS si bude raději užívat komfortu a ticha na palubě. Je to auto, do kterého sednete po těžkém dnu a problémy zanecháte za zabouchnutím dveří. Ve městě bych si však komfortnější odpružení přál více než zbytečnou sportovnost.

Zmínit musím i výkon FullLED světlometů, které svítí naprosto fantasticky. Funkce automatických dálkových světel, které zůstanou aplikované i při dojetí automobilu v protisměru nebo před sebou a vůz stlumí pouze tu část, která bezprostředně oslňuje druhý vůz, funguje dokonale. Ostatní místa zůstanou pod plným výkonem dálkových světel. Zdá se to jako maličkost, ale viditelnost ve tmě to ovlivňuje razantně.

Lexus LS je rozhodně zajímavá alternativa pro někoho, kdo chce v této třídě vystoupit z davu. Musíte mu odpustit příšerný infoteinment a tvrdší podvozek, zbytek auta vás ale nadchne. Zejména to zpracování interiéru a ticho na palubě. Za jeho volantem cítíte ten příjemný pocit, který se tak špatně popisuje. LS má však ještě jeden problém a tím je klasické japonské stupňování na výbavy.

ls7

Nemůžete kombinovat jednotlivé prvky, natož si připlácet za něco individuálně. Musíte vzít celý balíček, se kterým dostanete i věci, které třeba nechcete. To je u aut z této provincie, bohužel, standardní. Základní cena výbavy Elegance je stanovena na 2 900 000 Kč. Testovaná nejvyšší výbava Superior přijde na 3 800 000 Kč a připlácet můžete pouze za barvu nebo interiérové dekory. Ten se speciálně broušeným sklem Kiriko Glass ve výplních dveří vyjde na 375 000 Kč…

Plusy

– Vzhled a image
– Interiér a kvalita zpracování
– Hybridní ústrojí
– Jízdní vlastnosti
– Odhlučnění
– Spotřeba

Mínusy

– Tvrdší nastavení podvozku
– Infoteinment
– Nemožnost individualizace výbavy

.

« »