MENU
IMG_3015

TEST Mercedes-Benz ML 350 BLUETEC

27. 12. 2012 • Aktuálně, Mercedes-Benz, Testy

Mercedes-Benz třídy ML je odjakživa ikonou této automobilky a zejména proto, že velký dlouhý Mercedes pozná každá ze slečen. Tento model německé automobilky navazující na předešlé generace je tedy na silnicích jak v Evropě, tak Americe vyloženě proslulý.


Jak již uvádí první fotky a popisek, v tomto testu se nevěnuji jen tak ledajakému dieselovému MLku, tentokrát se mi do rukou dostal model se zvláštním systémem spalování, respektive přiměšování močoviny ve výfukové fázi, které výrazně snižuje škodlivost emisí a snižuje spotřebu především při jízdě ve městě. Konkrétně mluvím o kombinaci dieselového agregátu o objemu tří litrů s instalovanou biturbínou s možností být k naší modré planetě šetrný.

Možnosti jsem náležitě využil a byl jsem velmi zvědavý, jak se Mercedes se systémem BLUETEC, který používá pro svůj pohon močovinu, popasoval. „Chránil jsem planetu“, kde se jen dalo, na asfaltu i mimo něj a motor byl akurátním společníkem. Aby ne, když pod kapotou dřímalo 190kW s kroutícím momentem 620nm.

Motor umí tento kočár rozpohybovat z nuly na sto za 7,4 vteřin a co se týká pružného zrychlení, poskytuje i při váze vozu asi 1900kg velice slušný pocit. Chod motoru při otáčkách ve spektru do 2500(rpm) tak zachovává velmi kultivovaný chod a celkový dojem tak s rezervami uspokojí pána i paní. To vše za spotřebu 7,6 l/100km a nebo ve městě za „klasických“ 10l/100km. Tyto krásné hodnoty má na svědomí kombinace dvou aspektů, jednak přiměšování močoviny a také vyladěná 7-GTronic automatická převodovka.

Nicméně opustíme nudné údaje o zrychlení, výkonu a spotřebě. Pokud se rozhodnete pořídit si nové MLko, bude vás stejně mnohem více zajímat, jestli s pořízením tohoto broučka vzbudíte u sousedů pozdvižení. A právě proto jsem se pro tento test rozhodl navštívit několik míst a to středočeské hrady, zámečky a sem tam i nějakou prašnou stezku, kterou byste vy, budoucí majitelé tohoto vozu, mohli brázdit při návštěvě chalupy nebo stavení mimo civilizaci. Samotnému testu samozřejmě předcházela řada příprav jak vozu, tak jeho řidiče.

…vlastně jenom řidiče, protože na Embéčku nebylo vůbec nic, co by průměrný jedinec mužského pokolení nezvládl. Ovladatelnost vnitřních prvků je naprosto intuitivní a to jak cestou přes středový panel, tak z volantu řidiče. Jinak je vše tam, kde má být a v kombinaci s pohodlím, které ML poskytuje, si první, ani druhá řada sedadel nemůže rozhodně stěžovat. Po stránce komfortu i posezu nelze Mercedesu vytknout ani „Ť“. Co bystrým uchem uslyšíte a budete rozhodně kvitovat, je kvalita audio-systému, který jistě potěší nejen managera, ale i zhýčkaného jazzmana.

Po zhruba stokilometrové cestě mimo Prahu nebylo nic, co by osobně na MLku nevyhovovalo, ba naopak. Pohodlí a schopnost podvozku pobírat veškeré nerovnosti splnilo očekávání a generační posun je zde opět velice pocítitelný. I chování vozu v serpentinách je při jeho výšce a velikosti docela pěkně zpracováno a bezpečnostní systémy fungují tak, jak se dá očekávat. Do žádných krkolomných situací vás sice nepustí ani stabilizace, ale tvrdost vzduchového podvozku je v určitých momentech ne zcela příjemná. Tento vůz jednoduše počítá s vyzrálostí a nadhledem svého majitele. A pokud jím jste, poskytne vám MLko přesně takovou pohodu při vašich cestách, jakou si přejete.

V závěru a celkovém zhodnocení jsem dospěl k jednoznačnému názoru. Pokud uvažujete o koupi vozu z kategorie luxusních SUV a máte k dispozici asi 1,8milionu korun, což je cena námi testovaného vozu a nemáte žádné sportovní ambice, měl by se Mercedes ML dostat do TOP 3 modelů, o kterých je moudré uvažovat. (Spolu s Infiniti FX a Land Roveru Discovery.) Máte-li však ambice zapůsobit na své okolí a získat statut frajera, tak je MLko vaše „numero uno“.

Plusy

- zpracování interiéru

- design vozu

- ovládání elektronických prvků

Mínusy

- zbytečně tvrdý podvozek

- malý výkon světlometů

První cena vozu 1.378.800,- Kč (ML 250 BlueTEC, 150 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací 1.438.800,- Kč (ML 350 BlueTEC, 190 kW)
Základní cena testovaného vozu 1.438.800,- Kč (ML 350 BlueTEC, 190 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků 1.812.255,- Kč (ML 350 BlueTEC, 190 kW)

Technické údaje

Motor:
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2987
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 190 / 3600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 620 / 1600 – 2400
Provozní vlastnosti:
Maximální rychlost (km/h): 224
Zrychlení 0 – 100 km/h (s): 7.4
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 7.8 / 6.3 / 6.8
Emise CO2: 179
Rozměry a hmotnosti:
Zavaz. prostor – sedadla/sklopena (l): 690 / 2010
Objem nádrže (l): 70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2175 / 700
Rozměr pneu: 255/50 R19

One Response to TEST Mercedes-Benz ML 350 BLUETEC

  1. miro says:

    Dobra recenzia akurat ze mam par vyhrad. Nove ML je stylisticky velmi ale velmi nevydarene auto. Chyba mu “wau” efekt predoslej generacie ML. Keby som bol prezident Mercedesu nezaplatil by som sefdizajnerovi a zvazoval by som jeho odchod. Tvrdost podvozku mi pre testovacej jazde pripominalo podvozok z predchadzajucej triedy “B” co nie je dobre pretoze si myslim ze je to najhorsie naladeny podvozok ktory Mercedes dal na trh. K zaveru mam len tolko porovnavat Infiniti FX s Mercedesom ML je ako porovnavat modelku s tlustou bertou. Infiniti FX je momentalne najstylovejsie sportove SUV ktoremu dizajn by mali zavidiet aj manazeri z Porsche.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

« »

Mohlo by se Vám líbit...close