10

Test ojetiny Mazda 6 2.5G. Atmosférická jachta

14. 1. 2018 • Zajímavosti

Mazda 6 nejnovější generace je nádherné auto, ale jezdí stejně dobře, jak vypadá? To se pokusíme zjistit v dnešním testu zánovního vozu. A proč zánovní místo nového? Je to jednoduché, ušetříte zhruba 300 000 Kč, přičemž stále máte auto v maximální výbavě ve stavu nového, jehož tachometr čítá nájezd pouze pár desítek tisíc kilometrů. Koupě zánovního vozu se tedy rozhodně vyplatí!

Po designové stránce je to naprostá pecka. V naší tmavě modré metalíze nádherně vylezou elegantně sportovní křivky a celkově dynamicky působící tvar karoserie. Nejvíce se mi líbí, jak působí dlouze a majestátně. Jako jachta na kolech, která jsou v 19-palcovém provedení stejně působivá, jako zbytek auta. Nechybí LED světlomety a spousta chromovaných doplňků. Sakra, to je ale krásné auto!

2.5G ve výbavě Revolution Top je něco úžasného. Interiér čalouněný bílou kůží je doplněný o spoustu kvalitních měkčených materiálů, ze středu palubní desky vyčnívá povedený displej informačního systému (ten by mohl být trochu rychlejší) a vše završuje působivé zpracování. Tady prostě dostává KO většina konkurentů. Nechybí přepychová výbava jako head-up displej, vyhřívání všech čtyř sedadel, audiosoustava Bose nebo spousta bezpečnostních systémů typu adaptivní tempomat, automatické nouzové brzdění, držení v pruzích, hlídání vozidel při couvání z parkovacího místa, hlídání mrtvého úhlu a další. Pozice za volantem je parádní, sedadla jsou příjemná a místa je všude dostatek (s konkurenty typu Superb III se však rovnat nemůže). Kufr má objem 480 litrů.

28

V hloubi futuristické přídě dřímá 2.5-litrový řadový čtyřválec s technologií Skyactive, díky které má vysoký kompresní poměr v nižších otáčkách. Výkon je 192 koní při 5600 otáčkách a točivý moment 256 Nm při 3250 otáčkách za minutu. O přenos této síly se stará klasická automatická převodovka se šesti stupni a přední kola. Adhezi v zatáčkách zajišťuje náprava McPherson vpředu a víceprvková vzadu. Motor tak s autem vážícím 1350 kilogramů nemá moc práce. Délka je 4870, šířka 1840 a výška 1450 milimetrů.

Zrychlení z nuly na stovku zabere jen 7.8 sekundy a maximální rychlost je naprosto dostačující, dokáže dosáhnout rychlosti 223 km/h. Když už se bavíme o číslech, za zmínku stojí i spotřeba, která hraje jasně ve prospěch oproti konkurenci. 2.5G totiž umí bez problému jezdit za dlouhodobý průměr okolo 7.5 litru.

1

Při klidné jízdě se jedná o plavné a i na 19-palcových kolech, velmi pohodlné auto. Podvozek dokáže filtrovat většinu nerovností a do kabiny propustí jen opravdu velké výmoly. Aerodynamické odhlučnění je parádní i v rychlostech blížících se 200 km/h, a to stejné platí i o motoru – držíte-li ho v nižším spektru otáček. Více tlumících materiálů bych si pak uměl představit v podbězích, protože hrubší asfalt o sobě umí dát znát a je to snad jediná věc, která Šestku dělí od prémiového segmentu. Bál jsem se absence turbodmychadla na dálnici, aby se motor netrápil a nemusel pořád podřazovat, ale točivý moment je dostupný už velmi nízko, a proto není potřeba tahat za levé pádlo a nechat ho točit nesmysl.

Naopak při ostřejší jízdě vítám jeho chuť po otáčkách a možnost točit jej až do 6300 otáček za minutu. Reakce na plynový pedál jsou v dnešní době přeplňování něco vzrušujícího a sametový zvukový projev je decentní a pro uši líbezný. Zní jako čtyřválec křížený s řadovým šestiválcem. Líbí se mi hezky lineární nástup výkonu a výkonnostní špička. A že to nepojede? V kombinaci s nízkou hmotností je stádo 192 koní více jak dostačující a auto umí být slušně rychlým společníkem. Troufám si tvrdit, že Mazda své atmosféry dostala na vrchol a dva a půlka je jedním z nejlepších, čistým vzduchem plněných, motorů vůbec – díky kombinaci nízké spotřeby, dynamiky, rychlých reakcí a příjemnému zvuku. Řízení je sice poněkud přeposilované, ale na druhou stranu velmi rychlé a přesné. O spojce a kulise řazení se tady bavit nemusíme, protože nejsilnější verze je dostupná jen s automatem. Nemusíte ale zoufat, protože se jedná o jeden z nejpovedenějších automatů. Neoplývá sice nejvyšší rychlostí řazení, ale dokáže nabídnout skvostně hladkou změnu převodu a vždy ví, co zařadit.

4

Největším esem v rukávu je podvozek. Ten mimo komfort nabízí rychlé reakce na jakkoliv minimální pohyb volantu a překypuje jistotou. Řídím skoro pět metrů dlouhý sedan, ale připadám si jako v o kategorii menším autě. Změny směru jsou bleskurychlé a podvozek dokáže dobře držet stopu i na méně kvalitních vozovkách. Jedničku dostává vyvážení auta, protože nedotáčivost na suchu nepřichází prakticky vůbec a na kluzké vozovce jen při přehnaně rychlých nájezdech. Pokud však naopak na mokru či sněhu hrubě uberete plyn v zatáčce, dokáže lehce vystrčit záď do strany. Rychlosti, jakých dokáže dosáhnout v zatáčkách, jsou překvapivé a někdy až hrozivě vysoké. Nezbývá než smeknout před tímto kusem techniky a doufat, že bude minimálně stejně dobrá i v budoucnu. Brzdy jsou tuhé a dobře dávkovatelné.

2

Mazda 6 2.5G velmi zaujme i cenou oproti konkurenci. Za sumu lehce překračující 900 000 Kč máte auto s parádním motorem, podvozkem i interiérem, kterému ve výbavě téměř nic nechybí, navíc vypadá tak dobře! Za zánovní kusy s minimálním nájezdem dáte lehce přes 600 000 Kč.  Auto sice není tak komunikativní jako starší generace, ale i tak je to na dnešní poměry nadprůměr – ”Mazda kouzlo” tedy rozhodně má. Pokud sháníte prostorný sedan do milionu a chcete se vyhnout nudným standardům, určitě je to doporučeníhodný stroj. Má jen jediné větší mínus, a tím je absence silnějšího benzínu v nabídce. Konkurence dokáže nabídnout mnohem více než 192 koní a novodobá verze MPS by byla určitě super motorizací pro fanoušky sportovní jízdy. O tom si však můžeme nechat jen zdát.

Plus

Dokonalý vzhled

Útulný interiér

Bohatá výbava

Přijatelná cena plně vybaveného vozu oproti konkurenci

Kultivovaný motor

Nízká spotřeba

Velmi jistý podvozek

Rychlé řízení

Mínus

Nákladnější servis oproti konkurenci

Absence silnějšího motoru

Absence pohonu všech čtyř kol u benzinových motorů

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz