Opel Mokka (1)

TEST Opel Mokka 1.6 CDTI 4×4 – Změna k lepšímu

3. 10. 2015 • Novinky, OPEL, Testy

Motor: 90%

Převodovka: 70%

Podvozek: 85%

Zpracování: 85%

Praktičnost: 85%

Příjemné auto se svěžím vzhledem, které ničím výrazně neoslní, ale na druhou stranu ani neurazí. A to se v dnešní době cení.

Verdikt:

Opel Mokka s naftovým motorem… Když jsem pro něj šel, nebyl jsem zrovna nadšený, protože Opel nikdy v minulosti moc povedených vznětových agregátů neukázal. Spíš vždy šlo o nekultivovaný a hlučný motor, který zrovna nedominoval ani ve spotřebě. S novou šestnáctistovkou CDTI se však vše mění a nafta dává u této německé automobilky konečně smysl. Třída malých crossoverů je však nabitá k prasknutí, a tak jsem byl velmi zvědavý, jak obstojí v porovnání třeba s takovým Nissanem Juke, Renaultem Capturem a podobně.

1.6 CDTI je možno zakoupit ve dvou variantách, slabší nabízí 81 kW a pohon předních kol, silnější se pak chlubí slušným výkonem 100 kW a volitelným pohonem všech čtyř kol a automatickou převodovkou. Čtyřkolka dokáže přenést až 50% z točivého momentu 320 Nm na zadní kola a funguje na principu elektromagnetické spojky, což je v dané třídě velmi slušné, ale v mnoha případech i zbytečné.

Opel Mokka (5)

Exteriér

Auto působí výrazným dojmem. Baculatější tvary mu dodávají na mohutnosti a zdá se být větším, než doopravdy je, což je u crossoverů vítáno. Rezavá barva vypadá exkluzivně, a tak byste neřekli, že před Vámi stojí nejnižší kategorie crossoverů. Autu však ubírá poměrně vysoká a úzká karoserie, vypadá prostě moc vysoce. Přední nájezdový úhel je skoro stejný, jako třeba u sedanu VW Passat, takže ani to na ”terénním” dojmu nepřidá. Naopak se mi líbí 18′ palcová litá kola a černé a stříbrné designové doplňky. I tento zajímavý vzhled totiž může za to, že se jedná o jeden z nejprodávanějších crossoverů.

Opel Mokka (30)

Interiér

Interiér býval u Opelu vždy tak trochu slabinou. Ani tady se kluci z Německa nepředvedli, vypadá zastarale, je v něm tisíce tlačítek a jakoby se zužoval a zužoval. Alespoň zmizelo vrzání, které známe třeba z Insignie. Materiály jsou slušné, na několika místech dokonce i měkčené. Informační systém je složitý a nepřehledný, hlavně jeho ovládání, kdy si člověk musí dlouho zvykat, co z těch X tlačítek vlastně stisknout. Palec nahoru dávám za vzdušnost a dostatek místa pro posádku na předních sedadlech, vzadu už to bohužel taková sláva není, ale poráží některé z konkurentů a řadí se k průměru.

Opel Mokka (23)

Jízda

Posez za volantem je zajímavý, ale po čase si na něj člověk zvykne. Spojka zabírá sympaticky hladce a po prvních pár kilometrech si s ním začnete rozumět a jezdit bez sebemenšího cuknutí. Řízení je však až moc přeposilované a nabízí tak minimální zpětnou vazbu, což možná většina majitelů spíše uvítá. Převodovka má hladký chod, takže jsem s ní neměl sebemenší problém.

Překvapením je však podvozek, ve městě se chová hezky neutrálně a žehlí všechny typy nerovností. Jakmile vyjedete na okresku, dokáže si poradit i s trochu svižnější jízdou, což většině konkurence zrovna nevoní. Polní cesty problémem nejsou a pohon všech čtyř kol je hravě zvládá i po dešti, ani mokrá tráva nečiní výrazný problém. Jedinou chybou je minimální přední nájezdový úhel, za který dávám palec dolů.

Co naopak chválím, je nový čtyřválcový turbodiesel o objemu 1.6-litru, který velmi překvapil kultivovaným a tichým chodem, slušným zátahem v nízkých otáčkách a u srdce hřející nízkou spotřebou. Po týdenním ježdění jsem měl průměr necelých šest litrů, ale myslím si, že jezdit za 5-5.5 litru nebude problém. Takže to, že Opel neumí vyrábět naftové agregáty je minulostí, tady máme dostačující důkaz.

Opel Mokka (12)

Závěr

Na závěr mu není moc, co vytknout. Ano interiér je lehce zastaralý a přeplácaný tlačítky, ale na oplátku nabídne jednu z nejlepších naftových jedna-šestek v kategorii a schopný podvozek. Jeho svěží design se jen tak neokouká a Mokka si zaslouží být na prvních místech v prodejnosti malých crossoverů.

Plus

Kultivovaný motor

Nízká spotřeba

Podvozek

Mínus

Odhlučnění od kol

Interiér

Technické údaje

Motor Opel Mokka 1.6 CDTI 4×4
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 100 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 2000 – 2250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 187
Zrychlení 0 – 100 km/h (s): 10.3
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 5 / 4.2 / 4.5
Emise CO2: 119
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor – sedadla/sklopena (l): 356 / 785
Objem nádrže (l): 52
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1504 / 434
Rozměr pneu: 215/55 R 18
.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz