MENU
29942845_10211636619098594_497393315_o

Test Toyota RAV4 Hybrid AWD Selection. Zdravý tvrďák

28. 4. 2018 • Žena za volantem, Novinky, Testy, Toyota

Motor: 95%

Převodovka: 90%

Podvozek: 90%

Zpracování: 85%

praktičnost: 80%

I velké SUV umí být ekonomické, svižné a kultivované. Hybrid tady dává smysl a opět se ukázalo, že Toyota je leaderem této technologie. V případě samotného modelu RAV4 musíte udělat jisté kompromisy ve zpracování interiéru, jinak se ale jedná o příjemné auto pro každodenní život. Jen nečekejte zábavu nebo emoce. Ty vám opravdu nenabídne.

Verdikt:


Stále více automobilů se stává ekologičtějšími a jednou z možností tkového provozu je hybridní pohon. Doposud jsem měla tu čest setkat se s hybridy v menších automobilech a až tentokrát mám tu čest zkusit hybrid v tak obrovském autě jako je právě SUV RAV4. Přestože je RAVka velké auto, elektromotor jej nemá problém rozhýbat. V menších modelech, jako je například Yaris, se motor dost vytáčí a zvuková odezva je znatelná a hlasitá. Odhlučnění u RAV4 je o dost lepší a projev motoru je tlumenější a komfortnější.

Ve verzi Selection, kterou jsem měla k dispozici, se cítíte skoro jako v peřině. Tento pocit tvoří spoustu malých detailů, na kterých si dali v Toyotě záležet. Příjemná jsou například kožená sedadla, která mají elektrické vytápění, skvěle funkční bočnice, jejichž dominantu tvoří decentní vlys názvu RAV4 ve středu sedadel. Zajímavé je i kožené čalounění na palubní desce. Všimla jsem si i jiných detailů, jako je například pogumovaná strana na vrubu kliky. Je to malý detail, více méně neviditelný, ale při využití kliky poznáte ten příjemný rozdíl a ruka nemá tendenci klouzat.

rav4_1

Takové gumové potažení je k dispozici i při odkládání mobilu do přihrádek. I v tomto modelu nesmí chybět základní ovládání na volantu, které funguje bezchybně. Co mě uhranulo, byl vyhřívaný volant, který začal hřát během chvilky. Při zapojení USB jsem měla poněkud problémy s připojením a občas spojení úplně spadlo. Nicméně bluetooth připojení již pracovalo bezchybně. Výborně funguje zabudovaná navigace, která vás dovede kamkoliv budete potřebovat.

rav4_2

Pokud bych se měla zaměřit aspoň trochu na exteriér, tak bych pozdvihla čelní masku, která má dravé, nespoutané tvary. Naopak zadní část vozu bych zařadila do klasického, nezajímavého japonského standardu. S tak velkým autem parkovat v Praze je poněkud nešikovné, nicméně mne potěšila enormní velikost zpětných zrcátek. Komu nepomůžou obří zrcátka, tomu pomůže zadní kamera, a navíc zvukové signalizace při couvání.

V hybridních pohonech se setkáme pouze s automatickou převodovkou CVT, která v tomto případě nechá motor trochu více vytáčet, ale tím pádem je auto svižnější. S váhou 1,7 tuny to není tak snadné, ale je to možné. Pokud jste jedním, či jednou z těch, kteří rádi řídí jednou rukou, bude to zde bez problémů, obratnost a lehkost řízení je nadmíru skvělá.

rav4_5

Většina aut má jeden motor, některá mají dokonce dva, tak proč sem nedat rovnou tři? Jeden klasicky 2,5 litrový benzín a dva elektrické motory. Při jízdě si můžete přepnout display u volantu přímo na funkčnost těchto motorů. V tu chvíli přesně vidíte, kdy kola dobíjí jaký motor a kdy jedete na elektriku, či klasický spalovací motor. Společný výkon všech jednotek je 196 koní. RAv4 dokáže na stovku zrychlit za 8.3 sekundy.

Systém v praxi funguje výborně a především kultivovaně. O procesu připojování spalovacího motoru vůbec nevíte, vše je prosté jakýchkoli vibrací nebo nežádoucích zvuků. e-CVT nabízí daleko lepší a hladší chod, než klasický variátor. Motor se tolik netrápí ve stejných a zbytečně vysokých otáčkách, díky čemuž vás neobtěžuje monotónním zvukem. K dispozici jsou i virtuální stupně, které si můžete řadit třeba pádly pod volantem. Daleko příjemnější je ale nechat systém pracovat samostatně.

Odezva a výkon jednotek je přímo úměrný zvolenému režimu. V ECO módu je auto dost otupělé a reakce jsou opožděné, do města se však hodí výborně, využívá totiž maximální množství jízdy na elektřinu. Spotřeba se v tomto režimu ani ve městě nepřehoupne přes 7 litrů. Sportovní režim pak baterie rychle vybije, využije totiž elektromotor k maximálnímu společnému výkonu.

Při delších cestách je příjemnou součástí vozu adaptivní tempomat. Člověk si musí zvyknout, že to dané vozidlo opravdu zvládne dobrzdit a upřímně ze začátku stejně budete držet nohu nad brzdovým pedálem a říkat si, kdyby náhodou, tak jsem připraven. Musím jednoznačně říct, že RAVka je extrémně pohodlná a parádně se mi řídí. Jejím nedostatkem je, že se jedná o SUV, takže je potřeba nervat ji do zatáček na plno, a v klidu si tu cestu užít. K dispozici jsou zde dva další režimy a to SPORT a ECO, takže je jen na vás do jaké škatulky se zařadíte právě vy.

rav4_3

Vždy když mám nějaký nový model v ruce, těší mě, jaké má skvělé technologie, pojďme se podívat na pár z nich, které tu najdeme: Automatic High Beam (AHB) – Automatické přepínání dálkových světel, což znamená, že při aktivaci dálkových světel vozidlo samo rozpozná protijedoucí vůz, či motocykl a vypne dálková světla. Po projetí protijedoucího vozu opět světla aktivuje. Road Sign Assist (RSA) rozeznání dopravních značek – Vždy když projedete okolo značky, která ukazuje rychlost promítne se vám na display za volantem, též vozidlo rozezná značku, která ukončuje tento příkaz, Lane Departure Alert (LDA) System opuštění jízdního pruhu – ve chvíli, kdy nedáte blinkr a začnete najíždět přes čáru, rozezní se zvukové varování, Pre-Collision System (PCS) předkolizní systém – detekuje vozidlo před vámi

I velké SUV umí být ekonomické, svižné a kultivované. Hybrid tady dává smysl a opět se ukázalo, že Toyota je leaderem této technologie. V případě samotného modelu RAV4 musíte udělat jisté kompromisy ve zpracování interiéru, jinak se ale jedná o příjemné auto pro každodenní život. Jen nečekejte zábavu nebo emoce. Ty vám opravdu nenabídne. Verze Selection v této výbavě vyjde ceníkově na – 969.000,- Kč. Za tak prostorné a moderní auto to není tak zlé.

.

« »