P1130334

TEST Toyota Yaris 1.5 Hybrid Bi-Tone

23. 6. 2016 • Novinky, Testy, Toyota

Motor: 80%

Převodovka: 60%

Podvozek: 85%

Zpracování: 80%

Praktičnost: 75%

Pro ucpané ulice Prahy ideální partner, ale přes práh Prahy bych s ním tak často nejezdila. Spotřebu dokážete korigovat, ale chce to pevné nervy a neustálý dohled nad pedály. Týdenní soužití jsem si užila, ale domu bych si zatím hybrida nepořídila.

Verdikt:

Zcela nová Toyota Yaris je lepidlem pro nadšence elektro pohonů a pro všechny, kteří rádi ušetří nějaký ten halíř, za každý kilometr. Dostala jsem ho do rukou se spotřebou 5,4l a právem jsem se zalekla, jestli se doopravdy jedná o Hybrid, nebo o normální benzínovou verzi. Vyzvala jsem sama sebe, že spotřebu nebudu resetovat a během týdne jí budu stahovat. Stáhla jsem ji na celých 4,5l, takže ani to není žádná sláva, nicméně už to vypadá lépe. Z fabriky hlásají 3,3l, což bych určitě taky zvládla, ale jela bych rychlostí závodního slimáka a stažení na toto božsky vyhlížející číslo, by mi trvalo 1 rok a dva týdny k tomu. Měření spotřeby někde na běžícím pásu za stálých 30km/h naměří ideální parametry, bohužel s našimi silnicemi, naším časovým presem a spoluúčastníky na vozovce, si o této spotřebě nechme zdát a buďme realisté.

Exteriér

Byla jsem překvapena, jak na toto auto pohlíží kolemjdoucí a setkala jsem se s často kladnými ohlasy. Verze Bi-Tone je opravdu nejzajímavější. Decentně ostřejší a zároveň roztomile vedené tvary vozu s kompozicí barev jsou oku lahodící a vzbuzují zájem. Palec nahoru za perfektně volená kola. I já jsem byla spokojená se vzhledem exteriérové části vozu. Vždy když jsem se blížila k bíločernému hatchbacku, řekla jsem si v duchu – ty jsi ale kus. Velikost vozu je ideální do města a pětidveřová verze vyhovující pro přepravu malých dětí v autosedačkách.

yaris3

Interiér

Interiér je nenáročný a celkově z něj vyzařuje jednoduchost. Sedadla mne nadchla, barevně vynikají a tvarově jsou hodně zajímavá. Zklamaná jsem byla z řadicí páky z dob prvních automatů. Nějak jsem si nemohla zvyknout, že místo otáčkoměru byla na palubní desce jednoduchá verze, která byla rozdělena na tři sekce – 1. jedeš elektro 2. jedeš ECO a 3. drtíš to jako prase a spotřeba ti vylítne, tak raději zpomal. Interiér nenadchne, ale ani neurazí, ovládání je jednoduché, a tak i důchodci najdou tlačítko s větrákem, nebo tlačítko s hudbou.

yaris4

Jízdní vlastnosti

Dokud jedete rychlostí do 10km/h máte pocit, jako když nejedete, Yaris je příjemně tichý a klidný, je to zvláštní pocit nastartovat a slyšet nic. Co nastane ve chvíli, kdy si chcete dupnout na pedál a dokázat světu, že i hybrid umí jezdit jako ne-hybrid? Zní to jako stádo rozzuřených sekaček, nebo jako ženská při porodu bez dávky morfia. Vždy, když jsem předjížděla cyklistu, měla jsem strach, že skončí ve škarpě. Cestou necestou jsem jich potkala dobrých 15, protože bylo opravdu krásně. Tímto se všem omlouvám, ale slovy pšššt jsem hybrida s jednostupňovou převodovkou neutišila. S tímhle mini hatchbackem přijdete o zážitek z jízdy, akcelerace vás nebude vůbec bavit a budete neustále kontrolovat spotřebu, protože o to tu přece jde.  A jak už jsem zmiňovala v úvodu, tak spotřeba není až tak zázračná, pokud porovnáme s benzínovou verzí a jejich cenou. Hybrid pořídíte o nějakých 77.000,- dráž, a aby se vám tato částka vrátila na pohonných hmotách, musíte stát často v zácpách a jezdit na veškeré schůzky pozdě.

Je to vše o nekonečném přemýšlení a kontrolování způsobu jízdy. Koho baví šetření a ekologie, může taky popřemýšlet o verzi kolo, nebo koloběžka. Dávkování brzd bylo dost citlivé, jsem žena, a tak jsem dokázala dávkovat tlak jemně i s podpatky, jen se obávám, že muži by měli větší problém. Hned vedle nejcitlivějšího pedálu, který reaguje hned při jemném dotyku, je pedál druhý a ten reaguje asi jako partner, když mu řeknete – vynes smetí. Zrychlení z 0-100 trvá bezmála tři dny. Takže když mě ve Štěchovickém kopci pouštěl kamión a já neviděla za další zatáčku, měla jsem stažený zadek víc, jak kde který heterák v gay baru. Nakonec jsem se tedy adrenalinu dočkala. Pokud se na to podívám ze strany člověka, který opravdu jezdí jen po Praze, je to ideální vůz. Při brždění dobíjí baterii a při rozjezdech jede na elektriku.

yaris1

Podvozek je tvrdší, ale v zásadě nic hrozného. Ovládání bylo bezproblémové, volant se příjemně ovládal i jednou rukou. V plném rejdu se Yaris držel zuby nehty, ale celková svižnější jízda postrádala smysl s přídavkem ječícího motoru. Bohužel to nezachránila ani hudba, která při plném výkonu nezněla čistě. Spokojená jsem byla s navigací, která byla zahrnuta v příplatkové výbavě. Na ovládání jsem si musela zvyknout, ale nakonec se vše podalo, nicméně s delšími nehty budou mít dámy potíž správně používat dotykový display v rozích navigace, kde jsou vystouplé strany s tlačítky. Do kufru se vejde nákup potravin, nákup na menší garden party, nebo menší kufr na cesty. To jsou jen takové dodatky do dámského kroužku. A abych ještě dodala nějakou tu perlu na konec. Dokonalou záležitostí je bezklíčové odemykání a zamykání vozu.

Zná to nejedna žena z nás, máte v kabelce peněženku, mobil, make-up, kapesníčky, rtěnku, žvýkačky, dudlík od synka a dalších spousty potřebných věcí a nejlepší část přichází, když přijdete k autu a nemusíte v tom „bordelu“ hledat klíčky. Spousta z nás též ocení zadní kameru, která má naprogramované i linie směru jízdy. Bohužel zde ale chybí senzory, které by zaznamenali blížící se překážku, například z boku vozu.

Závěr

yaris2

Pro ucpané ulice Prahy ideální partner, ale přes práh Prahy bych s ním tak často nejezdila. Spotřebu dokážete korigovat, ale chce to pevné nervy a neustálý dohled nad pedály. Týdenní soužití jsem si užila, ale domu bych si zatím hybrida nepořídila.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz