Nissan Juke Nismo

TOP 10 aut které jsem letos řídil

29. 12. 2013 • Novinky, Ostatní, Zajímavosti

Máme tu konec roku a k němu na webu nesmí chybět různé hodnotící žebříčky uplynulých 365 dní. A jelikož jsme na stránkách věnujících se autům, Top 10 seznam bude obsahovat ty nejlepší vozy, které se mi za letošní sezónu dostaly do rukou. Je to směsice všeho možného od dostupných přibližovadel až po milionové supersporty a všechny mi z nějakého důvodu zůstaly v hlavě. Pořadí, v jakém jsou uváděny, není směrodatné, auto na prvním místě nebylo nutně lepší než to poslední a naopak. Za mnoho z úžasných sporťáků které se sem dostali děkujeme firmě Dreamcars, jež nám je zapůjčila.

Subaru BRZ

gt864

Spolu s Toyotou GT-86 jsme letos vyzkoušeli oba bratry z Japonska. A oba jsou nadmíru povedení jenom s mírnými rozdíly v naladění podvozku. Strmé řízení, nízké těžiště a točivý atmosférický motor jsou v kombinaci se zadním pohonem a samosvorným diferenciálem perfektním receptem na zábavu na vaší oblíbené okresce. Pořízení jednoho kusu vás finančně nezruinuje a parády s ním naděláte jak s třikrát dražším autem. Najdou se šťouralové stěžující si na nízký výkon, ti ale většinou nechápou k čemu tohle auto bylo stvořeno. Ze začátku roku jsme s toyotou natočili video na sněhu mezi kontejnery, k vidění zde.

Dodge Charger SRT8 Hemi

charger2

To, že jsou americké muscle cars hlučné neřiditelné bestie jsem věděl už od útlého věku. Zvláště ty upravené nějakým chorým mozkem dosahují neuvěřitelných výkonů a člověk má občas pocit, že pohromadě drží jenom silou vůle. Pak nám ale půjčili Dodge Charger a moje měřítka se opět posunula o něco dál. Takový řev a neurvalost jsem na palubě ještě nezažil. Celý den jsme s ním jezdili a ke konci nám ta hlučnost už pomalu lezla na nervy. Až při vrácení nám chlapík co ho má na starost ukázal, kde se zavírá klapka ve výfuku a tím se ten strašný rykot dá utlumit. Vypínač byl samozřejmě schovaný úplně mimo zorné pole a normálně byste ho nenašli. Když to shrnu tak je to hlučná mrcha co vás bude bavit vždycky jenom chvilku o víkendu. Budete se na ni ale opět těšit celý další pracovní týden.

Chevrolet Camaro 2SS

camaro2

Další muscle car, tentokrát ale trochu kultivovanější. I tento však dokázal překvapit a zrovna vlastností, kterou byste nečekali. Až nadprůměrně dobře se totiž řídil. Ano víme, může za to z větší části podvozek vypůjčený od partnerů z koncernu, i tak ale musíme chválit. Výkonná V8 nesmí u ameriky chybět a i přes spojení s automatem nabízel kvaliní jízdní zážitky. Škoda jenom toho prapodivně tvarovaného volantu, hranou tlačil do dlaní a při řízení nám trochu lezl na nervy.

Dodge Viper SRT-10

viper1

Třetí a poslední svalovec v mém přehledu. A taky ten nejsilnější a nejtvrdší ze všech. Na zmijáka potřebujete minimálně půlroční tvrdý trénink v posilovně. Řazení je jenom pro kulturisty a řízení i přes přítomnost posilovače prověří vaše ruce stejně jako dřevorubecká maturita. Navíc je uvnitř horko i se staženou střechu a venkovní teplotu 10 stupňů a všude je cítit benzín. Nakonec si při vystupování vypálíte díru v lepším případě do kalhot o výfuk schovaný v prazích a další jízdu si už dobře rozmyslíte. Stejně ho ale budete milovat, asi i díky jeho charakteru a naprosté exotičnosti na silnici.

Nissan GT-R R35

gtr4

Jedním slovem legenda. Na slavné “gé-té-ero” jsem se těšil strašně dlouho, až letos ale přišla možnost se svézt a nad tím nešlo pochybovat. Bylo černé a smrdělo horkým železem, navíc mu při zatáčení v něčem strašně cvakalo a brzdy hrozivě pískaly. Zpracování uvnitř není zrovna na výši a ze všeho čouhá playstation. Pak ale nastartujete, projede známou zatáčku jakože rychle a nissan se ani neprobudí z letargie. Tak tedy přidáte a z monitoru na vás zabliká: ” To jako vážně, na víc nemáš?”. A tak přidáváte a přidáváte až vám dojdou nervy a přiznáte porážku. K pokoření godzilly musím projet ještě hodně apexů.

Nissan Juke Nismo

1

Velmi příjemné překvapení modelového roku 2013. V redakci ho původně nikdo nechtěl a jelikož já v rukou Juka ještě neměl a Nismo mě zajímalo, připadlo mi na test. Od prvního nastartování jsem toho nelitoval. Z výfuku šel příjemný brukot, Alcantarou potažená sedadla byla pohodlná stejně jako volant a uvnitř bylo celkově velmi útulno. Po vyjetí z města přišlo další ohromení, tentokrát schopnostmi podvozku a brzd. Ani převodovka CVT nebyla úplně špatná, i když na tento typ skříní většinou nadáváme. Ve verzi s manuálem a pohonem předních kol jde o jedno z nejzábavnějších SUV na trhu.

Škoda Octavia RS 2.0 TSI

4

A jéje, Octavia v žebříčku nejlepších řidičských aut, říkáte si? Ano podle mě sem patří. Výbava RS u třetí generace Octavie je maximálně povedená, motor má naprostý dostatek výkonu a spolu s nízkou cenou jde o velmi dobrý sportovní liftback nižší střední třídy. Své dojmy jsem shrnul v čerstvé recenzi a postavil jsem proti ní její sestru s motorem 1.8 TSI. A naprosto zasloužené vyhrálo RS.

Mazda CX-5

cx5_4

Další překvapení a opět SUV. Mazda se momentálně veze na vlně úspěchu díky její modelové obměně. Jak model 6, tak i trojka a CX-5 jsou co se týče jízdních vlastností a motorů na naprosté špičce svého segmentu. Když k tomu přidáte výhodné ceny a legendární spolehlivost, jenom se divíte, proč se jich u nás neprodává víc. Mazdě to ale bohatě vynahrazuje cizina, továrny jedou na plno a čekací lhůty se prodlužují. Pokud jste zrovna v procesu výběru nového auta, nad mazdou rozhodně zauvažujte.

BMW 120d M-Sport xDrive

1

Tohle ani jinak dopadnou nemohlo. Malé BMW s výkonným dieselovým motorem, pohonem všech kol a manuální převodovkou prostě nemůže být špatné. Někdo frflá nad nafťákem, někdo na čtyřkolkou a jiný zase jedničku jako BMW vůbec nebere. Neposlouchejte je. Nic to nežere, sedí to jak přibité a jezdit s tím vás bude bavit každý den bez ohledu na počasí. Takové by mělo být auto pro každodenní používání. Jenom ta cenovka…

Ferrari 458 Spider

458_2

Na závěr krasavice z jihu. Moje první zkušenost s Ferrari za volantem byla nezapomenutelná. Od prvního kopance do zad při prudké akceleraci až po průjezdy po silnicích okolo Karlštejna mělo zvláštní nádech. Obrovský respekt z té síly, toho hrozivého čísla na faktuře a vlastní nezkušenost z podobných věcí mi zabránili se do toho pořádně opřít. I tak to ale stálo za to, dokonalé řízení, výkon i jízdní vlastnosti byly to nejlepší co jsem do té doby zažil. Snad někdy příště znovu a lépe!

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz