dodge-demon-police-car

Toto je policejní Dodge Demon – Vypadá strašidelně

16. 5. 2017 • Novinky

Dnes k nám přiletěl render, kde se objevuje policejní Dodge Demon, který vypadá ďábelsky. Pokud by vznikl, byl by to pravděpodobně jediný Demon, který byste mohli zahlédnout ve zpětném zrcátku.

Když se představil Dodge Challenger SRT Demon, zdálo se, že se jedná o nejlépe zrychlující auto planety – zrychlení z nuly na stovku, přesněji na 60 mp/h, mělo zabrat 2.3 sekundy. Jenže kluci od Tesly vytáhly čas svého modelu S P100D, který činí 2.28 sekundy. Dodge tak vzal tu nejostřejší možnou variantu Demonu, která je doplněna o odolnější techniku pro sprinty a nemá sedadlo spolujezdce, natož ta zadní – výsledný čas je 2.1 sekundy, což už je očividně to nejlepší, čeho sériové auto může v dnešním světě dosáhnout. Časy jsou měřeny při zrychlení z 0 na 60 mp/h, což je nějakých 96 km/h, evropská stovka tak bude zhruba o necelou desetinu pomalejší.

Doplňující informace o voze

Začneme motorem. 6.2-litrový osmiválec dostal nová palivová čerpadla, 2.7-litrový kompresor, který dokáže tlačit až jeden bar a točit 6500 otáček za minutu. Výsledkem je 507 koní – v základním režimu, 819 v tom nejostřejším a pokud natankujete 100 oktanový benzín, tak dostanete stádo 852 koní.

Hmotnost klesla o 97 kilogramů, přičemž auto bylo rozšířeno, ale i značně očesáno v interiéru. V základu totiž dostanete jen sedadla řidiče – na ta ostatní a nějaké parkovací senzory zapomeňte. Pokud chcete vozit cestující, za 1 dolar si můžete připlatit sedadlo spolujezdce, za další dolar i sedadla zadní a přidáte-li ještě jeden, tak můžete mít i polstrování zavazadlového prostoru.

Upraveny musely být i ostatní komponenty.  Osmistupňový automat TorqueFlite 8HP90 byl zesílený, stálý převod je zkrácený na 3.09:1 místo 2.62:1 a speciální jsou i pneumatiky, které byly vyvíjeny pro nejrychlejší možný odpich z místa – jmenují se Nitto NTO5R 315/40R18. Zajímavostí jsou úzká přední kola, která lze použít jako rezervu nebo je namontovat na sprint – Demon se potom podobá dragsteru.

Zrychlení z nuly na stovku proběhne za 2.1 sekundy a řidič zažije přetížení 1.8 g. 400 metrů zvládne za 9.65 sekundy, a to při rychlosti 225.3 km/h. Dokonce drží rekord v Giunessově knize rekordů, protože jako jediné sériové auto na světě dokáže jet pouze po zadních kolech – celých 89 centimetrů.

Ještě letos se vyrobí 3300 kusů, zatím s neznámou cenovkou.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz