titulka-dacia-duster-druhe-generace-v-ceske-republice-vime-kolik-stoji-1100x618

Toto jsou nová SUV, která koupíte pod 350 tisíc

11. 10. 2018 • Novinky, Zajímavosti

Poloterénní auta označovaná jako SUV se na českém trhu stávají stále oblíbenějšími. Na tento populární jev samozřejmě reaguje i nabídka, která se stále více rozšiřuje o nové modely. Na našem trhu je nepřeberné množství SUV, můžete si vybrat u téměř každé automobilky. My jsme se tentokrát podívali na ty nejlevnější. Je pochopitelné, že všechna auta budou v základní výbavě, pokud nebude uvedeno v textu jinak, odpovídá tomu i cena. Nelze očekávat, že auto s pohonem 1.6 litrů by bylo prodejné pod 400 tisíc. Čím více od auta očekáváte, tím více se jeho cena zvyšuje. Dost teorie, pojďme se raději podívat na jednotlivá auta!

Dacia Duster 4×2 ve výbavě ACCESS

Druhá generace Dusteru prodělala facelift, přestože rozdíly oproti původní verzi nejsou příliš znatelné. Auto se lidem prostě líbí a není to jen kvůli atraktivní ceně vozu.  S tímto automobilem se můžete v klidu vydat do terénu a nejezdit s ním pouze po okreskách. Interiéru dominují velké otočné ovladače automatické klimatizace, která je ve voze za příplatek. Materiály, které jsou použity na dekor vozu, od pohledu nevypadají špatně, ale tvrdé plasty očím prostě nelahodí. Přesto se zdá, že koncovým zákazníkům to příliš nevadí. V dnešní době bývá pravidlem, že jakmile očekáváme nový facelift vozidla, přináší to sebou i větší prostor v kabině, to se bohužel Dusteru netýká. Pokud bychom to měli ale shrnout Duster je určitě pohodlné auto, neboť je navržen primárně pro jízdu v terénu, proto vás kočičí hlavy v podobě kostek v centru nebudou tak otravovat, jako jiné vozy. Co se týče spotřeby, tak auto jezdí kolem šesti až sedmi litrů na 100km. Při delším užívání by neměl být problém stáhnout spotřebu na šest litrů. Cena ve výbavě Access startuje na 259 900 Korun českých.

Peugeot 2008 1.2 Puretech ve výbavě ACTIVE

Tento nejmenší crossover od Peugeotu je zároveň nejprodávanějším automobilem značky. Zmíněný model disponuje atmosfericky plněným benzínovým tříválcem. V základu výbavy Active nechybí klimatizace, tempomat, multifunkční volant, parkovací asistent, mlhovky a nebo i kožený volant. Ostatně volant je u Peugeotu specifický, ne každému sedne do ruky. Oproti jiným autům je mnohem menší. Předem upozorňuji, že ač se Peugeot tváří jako SUV, tak nemá pohon 4×4, ten se u této značky nevyrábí a zřejmě to firma ani nemá v plánu do budoucnosti. Náhon je tedy na přední nápravu. Samotné auto působí robustním dojmem. Nezaměnitelným prvkem na autě jsou jeho zadní světla. Jsou vykreslená 3D metodou jako lví drápy. Ostatně lev je logem firmy. Co se týče vnitřního prostoru, tak ten je opravdu velký. Stejně velký je i zavazadlový prostor. Za relativně málo peněz dostanete nadupané vozidlo, které vám bude závidět i soused od vedle. Negativní je, že si s ním asi moc svižně a zábavně nezajezdíte, pokud byste chtěli silnější motor, museli byste si pár desítek tisíc připlatit. Cena tohoto modelu se pohybuje od 310 000 Korun českých.

Citroën C3  Aircross

Toto autíčko je jedním z menších SUV na našem trhu. Model nahradil původní C3 Picasso. Na první pohled se může zdát, že auto vypadá tak nějak netradičně. Jeho desing je velice povedený a nevšední. U vozu si můžete navolit jakoukoli barevnou kombinace, fantazii se meze nekladou. Vozidlo disponuje parkovacími asistenty, což je velice dobře, neboť přední část se zdá více robustnější a je těžké odhadovat kolik místa při parkování máte ještě před sebou. Na rozbitých silnicích to bude zřejmě trochu drncat, u těch bez závad nebudete mít nejmenší problém a užijete si příjemnou jízdu. Samotný vůz není zas tak prostorný, zejména řidič problém nemá, ale  spolujezdec a prostor vzadu už ano. Vzhledem k tomu, že sedadlo spolujezdce není výškově nastavitelné, je možné, že vyšší osoby by mohli mít problém. Co se týče spotřeby u tohoto modelu je docela vysoká. Průměrně se pohybuje okolo 7 litrů na 100 km. Nemůžu tvrdit, že by to bylo nejhorší SUV, ale má své mouchy a snadno se ztratí v nabídce konkurenčních vozů. Pokud uvažujete o koupi druhého auta, je pro vás Citroën vhodný, nelze ho však považovat za auto, které by mělo  zastávat hlavní úlohu vašeho vozového parku. Cena u nejzákladnější verze startuje na 319 900 Korun českých.

Renault Captur ve výbavě Advantage

Kdo by neznal tohoto malého křížence SUV, MPV a hatchbacku. Tím se stal univerzálním autem, které využijete, jak na dlouhý výlet, tak cesty do města a práce. Podvozek je laděn na nejvyšší komfort, pohlcuje veškerý hluk po přejetí víka kanálu nebo rozbité silnice. Příplatkových asistentů není moc, proto je dobré uvažovat nad tím, jestli raději ušetříte a koupíte auto v základu a nebo si připlatíte za lepší výbavu, tak i tak příplatkových segmentů není tolik, aby se to vyplatilo. Tím lépe pro samotného řidiče, který dostává plnou odpovědnost a moc nad svým vozidlem. Chce to ale notnou dávku odpovědnosti.  Autu chybí parkovací asistent, který za vás sám zaparkuje, samozřejmě při přidávání plynu a brzdy, což je škoda, protože ve městě je občas příliš složité zaparkovat. Při prvním ohlédnutí dovnitř si budete připadat trochu stísněně, obzvlášť na zadních sedačkách není moc místa ani na kolena ani nad hlavou. Na druhou stranu pro někoho to může být příjemný benefit útulného místečka. Palubovka neoslní, ale ani neurazí, pokud nejste náročný uživatel, budete spokojení. Samo o sobě je auto velice praktické, přestože se nemůže srovnávat se svými velkými bratry. Cena vozidla činí 324 900 Korun českých.

Suzuki Ignis 1.2 DualJet 4×4 ve výbavě Premium

Pokud jste jedni z těch, kteří mají hluboko do kapsy, ale nutně k životu potřebujete čtyřkolku, pak je toto auto pro vás vhodnou volbou. Zajímavostí je, že Suzuki je o celých 20cm menší než klasická česká Fabie, přesto se může chlubit pohonem 4×4. Na první pohled by nikdo z vás neřekl, že tenhle drobek je uvnitř vážně prostorný. Je trochu jako Hermionina kabelka. Vypadá jako malá kabelka ale když sáhnete dovnitř najdete celý svět. Do kufru toho zrovna moc nedáte, ale můžete si posunout zadní sedačky a prostor se tak zvětší. Co je u auta nepříjemné, je opravdu nespolupracující volant, kterým otočíte a on tam zůstane, nemá žádné tendence vracet se do středu, což může být trochu problém. Pokud ale nehledáte zázrak a stačí vám auto na pár popojížděk, neváhejte s koupí, i když jsem toho názoru, že auto by s vámi přeci jen mělo komunikovat více, protože částka, kterou za něj dáte, by měla být někde vidět. Co ale na automobilu potěší, je jeho spotřeba, ta se pohybuje okolo 5 litrů, to je velmi příjemný benefit. Potěšující je také výbava, která čítá asistenty, které například sledují okolí – chodce i automobily a varuje před překážkou, a nebo senzor zabraňující vyjetí z pruhu. Auto je sice malé, ale spolehlivé. Cena začíná 327 300 Korun českých.

 

.

« »