audi_80_1991

Vybrali jsme levné youngtimery, které vám vydělají peníze

13. 2. 2019 • Novinky, Zajímavosti

Doba ekonomického růstu, velkých cílů a také velkých pádů. To jsou devadesátá léta, která však díky své charakteričnosti dala automobilovému světu jedno z nejlepších historických období vůbec

V této době vznikala auta kvalitní, dokonce i na dnešní poměry poměrně velmi vybavená a také s patřičně zvučnými motory vysokých objemů. A taková auta dnes skoro nemají cenu. Jejich design zevšedněl, zub času se podepsal často i na stavu jejich karoserie a díky tomu, že se ekonomice znovu dobře daří o ně nikdo nejeví zájem.

Jenomže pokud máte rádi auta, a tím myslím doopravdy a z celého srdce. Měli byste zpozornět. Aktuálně vám totiž stačí třeba jen 50 000 Kč k tomu, abyste pořídili stroj, který je sice dvacet let starý, ale zároveň stroj, který už nikdy nebude levnější. Stroj, který si s trochou nadsázky opravíte sami doma na koleně a můžete z něj udělat opravdu pěkné a kvalitní auto, které vám bude dobře sloužit a jako bonus se po čase projeví i v podobě velmi výhodné investice. Tady je pár tipů.

BMW řady 5 (E39)

Čtvrtá generace velmi populárního mnichovského sedanu setrvala ve výrobě mezi lety 1995 až 2003. Nejcennější je dnes samozřejmě verze M5, kterou v dobrém stavu nekoupíte pod půl milionu. No ale co obyčejnější část nabídky? Takové provedení 528i s fenomenálním litinovým šestiválcem ze starých časů vás rovněž parádně sveze, a protože lidé vědí, že podobný motor už nikdy nevznikne, auto už nikdy nebude stát méně.

e39_2000-2003_1-1030x773

Subaru Impreza 2.0 (1. generace)

Tento stroj už v našem výčtu zazněl v souvislosti se zimními radovánkami. Jenomže i když Imprezu chcete používat jako automobil na denní jezdění, je vlastně hodně dobrá. Atmosferický boxer potřebuje jenom hlídat hladinu oleje a jednou za pár let udělat rozvody. Jinak je věčný. A díky pohonu všech kol a také skutečnosti, že většina vyrobených aut už byla mnohonásobně ve škarpě či v lese, by koupě takové zachovalé Imprezy vlastně mohla dávat i hlubší smysl.

subaru-impreza-1

Audi 80

Ingolstadský stroj střední třídy si označení 80 nesl až do roku 1996, kdy jeho výroba skončila a nahradila jej moderní Audi A4. Pokud ale seženete hezké Audi 80 a obzvlášť pak s pětiválcem, vlastně jste objevili zlatý důl, za který budou fanoušci v budoucnu ochotni zaplatit snad i zlatem. Audi A4 už nikdy nedosáhla takového úspěchu a popularity, a proto se dnes „80ka“ stává ceněným artiklem.

audi_80_1991

Mercedes-Benz 190

Mercedes střední třídy a přímý konkurent tehdejšího Audi 80 dnes s trochou snahy seženete za poměrně málo peněz. A přitom je to stroj, který bez problému odjezdí milion kilometrů, když se vysloveně nesnažíte, aby se tak stalo, a občas ho umejete, tak v porovnání s ostatními automobily stejného věku ani moc nerezne a dá se s ním opravdu příjemně a nerušeně cestovat. A ty jeho hranaté tvary? Znovu přicházejí do módy!

620_50a0b6e83a4a1

BMW Z3

Z našeho výčtu už je spolehlivě nejdražší a za 50 000 Kč ho dnes koupíte ledatak od blázna, který neví, co má. Pokud ale jen trochu hledáte, takových 100 000 Kč vám ještě stačit bude. A co že si za ně koupíte? Maličký roadster je pokračovatelem toho, co BMW Z1 kdysi nedotáhlo až do úplného konce. BMW Z3 si ale popularitu zákazníků získalo již v daleko hojnějším počtu, a to zejména díky tomu, že skvělý základ modelu E36 ještě dále vylepšilo a jezdí se s ním opravdu hezky. I přes přítomnost šestiválcových verzí, za které dnes dáte statistíce, roste na ceně také obyčejné BMW Z3 s motorem 1.8 nebo 1.9.

BMW-Z3_M_Roadster_mp2_pic_10301

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz