Electric,Car,With,Opened,Charging,Socket,Cap,And,Charger,Plugged

Automobilky spojily své síly: Chtějí zvrátit konec spalovacích motorů

8. 8. 2022 • Novinky, Zajímavosti

Vypadá to, že hned několik automobilek je připraveno investovat do alternativních paliv s cílem dostat na cesty provozně efektivnější a ekologičtější klasické pohonné jednotky, které by se staly zásadní alternativou k momentálně protekčním elektromobilům. Nové sdružení, které vzniká pod hlavičkou značek jako Toyota, Subaru, Daihatsu a Suzuki, rozbíhá projekt, který bude hledat efektivní a k přírodě šetrné způsoby výroby bioetanolu. Cíl je jasný. Odvrátit konec spalovacích motorů.

Automobilový sektor prochází transformací, na jejímž konci se, mimo jiné, skrývá i odpověď na otázku, co se stane se spalovacími motory a jakou roli v novém uspořádání světa sehrají elektrická auta. Tato otázka vyvolává už dnes bouřlivé diskuse. Určitě není třeba opakovat, že příznivce mají bateriová auta i tradiční benzinové a naftové agregáty. Co dokážeme pojmenovat velmi jasně již nyní, je odpor mnoha automobilek vůči úplné stopce pro spalovací motory. Mnohé jsou proto připraveny investovat do alternativních paliv, aby byly jejich současné produkty ještě efektivnější a ekologičtější.

S nejnovější iniciativou přišly firmy Toyota, Subaru, Suzuki, Daihatsu, Toyota a japonská petrochemická společnost ENEOS Corporation, které se rozhodly založit nové výzkumné sdružení pro takzvaná paliva nové generace, která mají být méně znečišťující a efektivnější. Sdružení se zaměří na podporu technologického výzkumu využívání biomasy.

Iniciativa zmíněných automobilek rozjede projekt, který se bude snažit hledat efektivní způsoby výroby bioetanolu s pomocí vodíku, kyslíku a CO2. Cíle sdružení jsou v tomto případě zcela konkrétní – nemá jít „jen“ o výzkum, ale sdružení chce přímo navrhnout, nainstalovat a provozovat výrobní zařízení na bioetanol.

Automobilky ve společné iniciativě chtějí také vyvinout systém, který nastíní optimální pěstitelské metody – v tomto případě samozřejmě s cílem maximalizovat úřadu plodin potřebných pro výrobu bioetanolu. V neposlední řadě automobilky zmiňují závazek hlouběji prozkoumat oxid uhličitý, který vzniká konkrétně výrobou alkoholu.

Asi bychom měli dodat, že nejnovější výzkumné sdružení není ojedinělou iniciativou ze strany výrobců. Teprve nedávno Porsche investovalo 75 milionů dolarů do společnosti HIF Global, která sídlí v Chile a vyvíjí zařízení pro výrobu syntetických paliv. Automobilka ze Stuttgartu má zatím v úmyslu testovat „zelené“ palivo v motoristickém sportu. Později s ním ale chce experimentovat i v sériově vyráběných vozech. Dalším příkladem podobného smýšlení je Lamborghini – značka vidí potenciál v syntetických palivech. Podle slov jejích zástupců jde o klíč k tomu, jak udržet spalovací motory při životě i do dalších dekád po roce 2030.

.

« »