bmw-x6-2021-7

Britové chtějí zakázat reklamu na SUV: Jsou prý škodlivé jako cigarety

12. 4. 2021 • Novinky, Zajímavosti

Máme tu další útok na SUV, tentokrát přichází z Velké Británie a upozorňuje na klamavý marketing, který uměle vyzdvihuje SUV nad ostatní auta. Ke kritice britské instituce New Weather Institute se přidává i organizace Transport & Environment, která volá po omezení prostoru pro auta ve městech. Automobilové asociace oponují a tvrdí, že ne všechny SUV třeba hned házet do jednoho pytle.

Příjezd elektrifikace individuální dopravy s sebou přináší i sílící tlak na emise nových aut a ten si už delší dobu bere na mušku vysoká a těžká SUV, která reálně produkují více emisí, než stejně velká a nejednou dokonce i variabilnější auta tradičnější segmentů. Nejnověji poukazuje na SUV britská organizace New Weather Institute. Angličané jim dali nelichotivou přezdívku “Chelsea Tractor”. Až ¾ ze všech SUV jsou totiž registrovány na obyvatele měst, přičemž jsou nejoblíbenější právě v lépe situovaných čtvrtích, včetně bohatých londýnských čtvrtí Chelsea, Westminster či Kensington. Každé třetí vozidlo v přepychových čtvrtích je údajně SUV.

Podporuje je reklama, to musí skončit

“Ukazuje se, že domovem pro Chelsea Tractor je skutečně čtvrt Chelsea. Problém je, že jedna z největších manipulací v reklamě přesvědčila městské rodiny, že je zcela normální jezdit dvoutunovým SUV na nákupy. Reklama na ekologicky škodlivé SUV musí být zakázána stejně, jako je zakázána reklama na cigarety, ” říká Andrews Simms z New Weather Institute. Olej do ohně přilévá i Steve Gooding z nadace RAC Foundation. “Je spravedlivé ptát se, zda lidé z předměstí potřebují na nákupy skutečně auta schopná překonávat řeky a pole, nebo stoupat do strmých svahů,” říká Gooding. “Je však třeba rozlišovat mezi velkými a zbytečně těžkými SUV a menšími crossovery, jejichž spotřeby jsou nejednou dokonce nižší, než u běžných velkých sedanů,” doplňuje Gooding své myšlenky.

Asociace výrobců automobilů se pochopitelně brání. “Některá z nejčistších aut jsou plně elektrická SUV jako Tesla Model X, Jaguar I-Pace či Hyundai Kona. Ne každé SUV či crossover je přece automaticky nepřítelem životního prostředí, ” říká Edmund King z Automobile Association.

Stejně nekompromisní jsou k SUV však i lidé z organizace Transport & Environment. Ti poukazují zejména na velké rozměry těchto aut a na skutečnost, že například v roce 2019 bylo v Anglii registrovaných až 6,5% nových osobních aut, která svými rozměry překračovala velikost běžných parkovacích míst. Připravuje proto opatření vyzývající k omezení prostoru vyhrazenému pro automobily v ulicích velkých měst. Chce docílit toho, aby byl nákup velkých aut pro obyvatele města méně atraktivní než doposud.

.

« »

https://myrosatis.com/wp-content/uploads/2021/03/21210305car-air-purifier.html