peugeot-5008-gt-2021-10

Do roku 2030 budou všechny modely Peugeotu určené pro Evropu už jen elektrické

13. 12. 2021 • Novinky, Zajímavosti

Zprávy o přechodu od benzínu a nafty k elektrické energii neutuchají a vypadá to, že si budeme muset na přítomnost elektromobilů na našich cestách zvyknout, ať se nám to líbí nebo ne. Další značkou do seznamu společností, které se hlásí už jen k akumulátorům, je francouzský lev. Ten právě ohlásil, že do roku 2030 budou všechny evropské modely Peugeotu poháněny už jen elektromotory. Na klasické spalovací pohonné jednotky však firma úplně nezanevře. Má v plánu prodávat je zákazníkům mimo EU.

To, že bude Peugeot v Evropě nabízet do roku 2030 každý nový model už jen jako elektromobil, potvrdila pro Automotive News šéfka samotné automobilky Linda Jackson. Zároveň dodala, že francouzský výrobce bude v průběhu příští dekády i nadále uvádět na trh nové modely se spalovacím motorem. Přechod k elektromobilům tak nebude tolik radikální, jak by se na první pohled mohlo zdát.

„Přechodem na nové platformy jako STLA Small, Medium a Large, budou všechny naše modely v Evropě do roku 2030 elektrické. Stále však musíme dbát na to, aby se zachovala nabídka spalovacích motorů pro naše zákazníky mimo EU,“ tvrdí Linda Jackson.

Týká se to celého koncernu

Peugeot v každém případě nebude jedinou firmou koncernu Stellantis, jejíž budoucnost bude už jen elektrická. Už před nějakým časem ohlásili podobný záměr značky DS, Alfa Romeo a Opel, přičemž elektrifikaci se s určitostí nevyhne ani Lancia či Jeep.

Nejbližším krokem v cestě za čistě elektrickým pohonem bude bateriová verze hatchbacku 308, která by se měla dočkat premiéry již v roce 2023, přičemž do roku 2024 prý bude kompletní portfolio značky elektrifikováno (aktuálně je to 70 procent).

Francouzi zároveň chystají novou generaci modelu 3008, která by měla také přijít už i v plně elektrické variantě. Pokud nebudeme počítat užitkové modely a osobní dodávky, momentálně Peugeot nabízí jen dva elektromobily, a to e-208 a e-2008. Druhý jmenovaný model se však prodává o něco slaběji než jeho menší sourozenec, což si Linda Jackson vysvětluje tím, že vůz jako 2008 většinou bývá prvním vozem v rodině, kde zákazníci kladou velký důraz také na samotný dojezd z důvodu cestování na delší vzdálenosti. Ten pochopitelně nedosahuje takových hodnot, jako ekvivalent se spalovacím motorem. Naopak e-208 se daří a podle šéfky Peugeotu je až 20 procent všech prodaných 208 elektrických, což překonává prvotní odhady značky.

.

« »