vw-t-roc-r-2022-17

Dotykové displeje v autech zklamaly: Volkswagen přiznává chyby a slibuje změny

1. 12. 2022 • Novinky, Zajímavosti

Nová vozidla Volkswagenu se stala terčem kritiky. Nejde přitom o jízdní vlastnosti, ale důvodem se stal systém infotainment – konkrétně zpomalené odezvy a v některých případech i nelogické umístění ovládacích prvků. Systém MIB3 se přitom nachází ve většině nových modelů automobilky včetně těch elektrických s označením „ID“. Šéf VW Thomas Schäfer přiznává, že udělali chyby a chtějí je napravit. Dotykové displeje v autech se nestanou 100% náhradou za tradiční ovládání.

Uživatelské rozhraní v novějších autech je nutno vylepšit, míní hlava Volkswagenu. Infotainment Volkswagenu se tak dočká důležitých změn. Podle Schäfera automobilka už ví, co je nutné udělat z hlediska softwaru. Jeho nové verze se majitelé aut dočkají už tuto zimu, přičemž chystaný software bude prý „výrazně rychlejší a s větším množstvím funkcí.“

Kritizovaná dotyková lišta sloužící ke změně hlasitosti audio systému či ovládání vytápění se dočká podsvícení, aby ji řidiči dokázali najít i v noci. V příštích dvou letech Němci vylepší nová auta i po stránce hardwaru. Spolu s příchodem nového Tiguanu, který se očekává příští rok, se dočkáme návratu tlačítkového volantu namísto dotykového systému.

Zaměstnanci jsou prý zaujati

Vedle plánů na softwarová a hardwarová vylepšení Schäfer poodhalil více z „kuchyně Volkswagenu“ co se týče práce na zlepšování uživatelské zkušenosti. Podle jeho slov do velké míry zapojují do procesu výzkumu a vývoje nezávislé testery. Názor zaměstnanců je podle Schäfera často zaujatý. Šéf Volkswagenu doufá, že z nové strategie budou na konci nová auta Volkswagenu reálně profitovat. Němcům totiž podle něj záleží na tom, aby napříč celou produktovou línií aut nabídli stejnou kvalitu z pohledu funkcionality.

Volkswagen vsadil na dotykové ovládání spojené s nejmodernějšími technologiemi na úrovni koncernu. Nyní částečně otáčí „kormidlo“. Ve prospěch dotykových displejů příliš nemluví ani zkušenosti mladoboleslavské Škody patřící do stejného koncernu. Ta podle všeho změní přístup a zčásti se vrátí k hardwarovým tlačítkům či klasickým otočným kolečkům namísto snahy protlačovat jiné inovativní alternativy. Všechno totiž nasvědčuje tomu, že vyvážená kombinace tradičních ovladačů a dotykových displejů zůstane pro většinu zákazníků nejšťastnějším řešením.

.

« »