1606317930-wuling-hongguang-mini-ev-1

Drtivá většina aut na baterky je drahá. Existuje však i levný elektromobil

26. 11. 2020 • Novinky, Zajímavosti

Elektromobily jsou drahé, to je fakt, který vidíme už více než dekádu, co se začal jejich větší rozmach. Elektrický Hongguang Mini EV je však důkazem toho, že levný elektromobil může existovat. Tento elektromobil se stal po uvedení na čínský trh hitem. Cena začíná v přepočtu na neuvěřitelných 3500 eur. Odpovídá tomu i (ne) kvalita vozidla?

Vzhled a rozměry

Hongguang Mini EV s délkou pouhých 2917 mm, šířkou 1493 mm, výškou 1621 mm a rozvorem náprav 1940 mm je neuvěřitelně kompaktní. Navzdory jeho rozměrům je to 4-místný elektromobil. Když se však obsadí všechna sedadla, na zavazadla prostor nezůstane. Chcete-li skutečně něco uložit do kufru, musíte sklopit zadní sedadla. Tehdy kufr naroste na 740 litrů. Vzhled také není velmi poutavý. I přesto si auto našlo mnoho příznivců a hned po představení dostal výrobce více než 50 000 objednávek!

Nabíjení a dojezd

Chod vozidla zajišťuje elektromotor s výkonem 20 kW (27 koní) připojený k 13,8 kWh akumulátoru. Maximální rychlost má jen 100 km/h, ale s úctyhodným dojezdem až 200 kilometrů na jedno nabití. Celkem dostačující parametry na městské a krátké vzdálenosti, nemyslíte?

Kvalita zpracování

Vzhledem k cenové relaci nižší kvalita překvapením není. Nízkou cenu je cítit a vidět prakticky všude. Interiér vozidla je převážně minimalistický s množstvím tvrdých plastů nízké kvality a digitálním přístrojovým panelem umístěným za volantem. Podvozek pronáší všechny nerovnosti do interiéru a sedačky se za komfortní také považovat nedají. Přesto vyčíst nízkou kvalitu vzhledem k ceně vozu není na místě. Toto auto je stvořené na krátké trasy městem, kde to zákazníkům velmi vadit nebude.

Co dostupnost v Evropě?

V první řadě, i kdyby zde do prodeje přišel, na tyto skvělé ceny můžeme určitě zapomenout. Nejen, že částky narostou o náklady na dovoz přes polovinu planety, ale významnou položku navýšení způsobí dovozní clo, daň a v neposlední řadě, tak jak je v prodeji v Číně by v EU asi neprošel. Jedině na homologační výjimky. U nás musí mít každé auto povinně airbagy, podvozkové systémy jako ABS a ESC, předpínače bezpečnostních pásů, monitoring tlaku v pneumatikách…

.

« »