1641342729-00-hp-new-ypsilon-ecochic-uvod

Je jako nezmar: Lancia Ypsilon má za rok 2021 lepší výsledky v EU než celá Alfa Romeo

5. 1. 2022 • Novinky, Zajímavosti

Pochopitelně je to spíše smutný obrázek současného stavu Alfy Romeo než nějaký významný úspěch Lancie, která posledních šest let žije (nebo přesněji řečeno živoří) už jen z jednoho jediného a navíc dekádu starého modelu. Přesto však musíme malý pětidveřový hatchback Ypsilon obdivovat, s jakou houževnatostí se stále drží na trhu a s jakou vervou dokáže oslovovat nové a nové zákazníky. Nebo přesněji řečeno zákaznice, které se loni postaraly o další drobný triumf tohoto auta.

Pokud budeme počítat i modely s označením Y10 a Y, celkově zde máme již čtvrtou generaci s „ypsilonem“ v názvu a Lancia je pyšná, že se jí od roku 1985 podařilo vyrobit téměř tři miliony těchto aut.

V průměru necelých 84 tisíc prodaných kusů ročně možná není žádné závratné číslo, pokud ale vezmete v úvahu fakt, že musela nejmenší Lancia vždy bojovat s levnějšími sesterskými modely od Fiatu, je to nepochybně pozoruhodný výkon.

Současná verze s interním označením Type 846 je zde od roku 2011, vyrábí se v polském městě Tychy a po mnoha úpravách a modernizacích jí zůstal jeden jediný motor. V březnu 2020 Ypsilon dostal atmosférický litrový tříválec FireFly s mild-hybridní technikou, která k 69 koním a točivému momentu 92 Nm přidává řemenem připojený startér-generátor o výkonu 5 koní.

Možná si řeknete „nic moc“, jenže pro mnohé to do města s rezervou stačí a dávají to najevo i svým zájmem a ochotou u Lancie utrácet. Abychom byli přesní, rovnou můžeme dodat, že si v roce 2021 něco podobného řeklo 43 735 zákazníků, kteří se rozhodli právě pro nákup Ypsilonu. O dvě procenta více ve srovnání s rokem 2020.

Alfa se stále potácí nad propastí

Ještě jednou připomínáme, že uvedený výsledek asi nikoho na zadek neposadí, v Alfě Romeo však mohou tiše závidět. Celoroční výsledky k dispozici zatím nemáme, milánská sportovní značka ale byla schopna v Evropě prodat během jedenácti měsíců 2021 jen 23 485 aut (Lancie do té doby prodala zákazníkům 41 633 ks). A to měla Alfa v nabídce tři modely a v rámci hustší dealerské sítě nepoměrně více možností někoho oslovit.

Možná i díky této loajalitě se nakonec Stellantis rozhodl Lanci podržet a jak nedávno prozradil její šéf Luca Napolitano, firma by brzy měla postupně představit hned tři další nové modely využívající koncernovou techniku.

.

« »