1649779062-1642551176-vw-lamando-l-cina-uvod

Koncern VW mění taktiku: Bude vyrábět méně levnějších aut a jde tvrdě po vyšší marži

17. 4. 2022 • Novinky, Zajímavosti

Automobilový svět obletěla další zajímavá zpráva, koncern VW mění taktiku a namísto velkého počtu vyráběných aut s minimální prodejní marží se soustředí na jejich kvalitu a prémiový charakter. Za menší počet vyrobených aut si tak může ptát více peněz a pokud mu to vyjde, v konečném důsledku zvýší své zisky. Zdá se, že s příchodem drahých elektromobilů dává tato taktika největší smysl.

„Chceme se více zaměřit na kvalitu a na marže,“ říká na adresu nové koncernové taktiky otevřeně Arno Antlitz, finanční ředitel značky VW. Jak dále doplnil, klíčovým ukazatelem již nebude počet vyrobených aut, ani podíl na trhu, ale marže, kterou z jejich prodeje koncernové automobilky získají. V překladu do lidské řeči to znamená, že VW se připravuje na prodej dražších aut. To rovnou koneckonců Antlitz potvrzuje slovy: “Chceme se soustředit na výrobu a prodej ziskovějších prémiových vozidel.” Zatímco koncern VW momentálně nabízí přibližně 100 různých modelů, do budoucna jejich počet zredukuje o masivních 60%.

Nová strategie koncernu VW ukazuje, že nás opravdu čeká transformace automobilového trhu. Postupný odjezd cenově dostupných aut se spalovacími motory a jejich nahrazení drahými elektromobily v podstatě ani jiný možný postup nepřipouští.

Výrobci přitom vyšší ceny svých aut budou muset odůvodnit, což zejména v nižších segmentech dosud obsazených převážně jednoduššími auty rozhodně nebude snadné. Jednou z možností je právě výroba prestižnějších vozů s prémiovým charakterem.

Jak uvádí agentura Reuters, nová taktika je o 180° obrácený přístup, jaký před časem razil bývalý šéf VW, Martin Winterkorn. Ten totiž zdůrazňoval, že úkolem VW bude dohnat v počtu prodávaných aut koncern GM a Toyotu. Doba se však mění a vyžaduje změnu přístupu. Dostupným malým Volkswagenům je tak, zdá se, definitivní konec.

.

« »