1581333023-mazda-3-sedan-2019-1280-0a

Mazda chce být prémiová značka a vyvíjí nový šestiválec

17. 2. 2020 • Novinky, Zajímavosti

Japonská automobilka Mazda šla vždy tak trochu proti proudu. Jiné to není dokonce ani dnes, když zůstává u atmosférických motorů, používá zajímavé konstrukce a jako první uvedla na trh spalovací motor Skyactiv-X. Má to však svůj význam. Mazda chce být prémiová značka, na rozdíl od jiných se však nebude lišit jen levnou automobilovou “bižuterií”, ale nabídne originální konstrukci, jakou jinde nenajdete. Lišit se má také nabídnutou kvalitou.

Odlišnými řešeními použitými v sériových Mazda nejde automobilce o prvoplánovou snahu odlišit se za každou cenu, ale nabídnout řešení, na které nemají ostatní odvahu a dotáhnout je k dokonalosti. Ikuo Maeda z Mazdy říká: “Výroba prémiových aut neznamená umělé navyšování ceny automobilovou bižuterií, ale nabídkou skutečné kvality v oblasti designu, konstrukce i jízdních vlastností.” Naráží tím na konkurenční, především francouzské, značky, které se snaží konvenční techniku “balit” do krásnějších kabátů a prodávat ji za větší peníze. Mazda chce zapracovat i na kvalitě svých aut. Zákazník Mazdy musí údajně dostat po každé stránce špičkový prémiový produkt.

“Mazdu považují nároční zákazníci za velmi rozumnou alternativu k zaběhnutým prémiovým značkám,” říká na adresu současně nabídky japonské automobilky Masahiro Moro, generální ředitel společnosti Mazda North American Operations. Vyzdvihuje zejména to, že Mazda dokáže již dnes nabídnout mnohem originálnější řešení, než ostatní výrobci. Na rozdíl od minulosti, kdy však mnoho “revolučních” výrobců bojovalo s nedostatečnou spolehlivostí a kvalitou, je dnes Mazda na vysoké technologické úrovni a soupeře dokáže překonat nejen na poli designu, či technologií, ale také v oblasti spolehlivosti.

Útok na prémiové konkurenty by samozřejmě nebyl možný bez správného motoru, v dílnách fabriky proto už dnes vzniká nový šestiválec Skyactiv-X. Technické specifikace automobilka zatím tají, z dostupných informací je však zřejmé, že jde o řadovou konstrukci spolupracující s novou osmistupňovou automatickou převodovkou.

Jasné zatím není, ve kterých modelech nový motor automobilka nakonec použije. Dá se předpokládat, že bude chtít ve většině, aby se jeho drahý vývoj vyplatil.

.

« »