Electric vehicle changing on street parking with graphical user interface, Future EV car concept

Násilná podpora elektromobilů je velké zlo, tvrdí Bosch

28. 12. 2020 • Novinky, Zajímavosti

Předseda dozorčí rady společnosti Bosch Franz Fehrenbach se rozhovořil na téma elektromobility a vůbec si přitom nedával servítky. Příliš násilná podpora elektromobilů je prý nesprávná a namlouvat si, že elektrické vozy jsou klimaticky neutrální, je jedna z největších lží automobilové branže. Z temnoty nás prý nakonec vyvedou opět spalovací motory poháněné novými syntetickými palivy.

Franz Fehrenbach z představenstva společnosti Bosch ostře zaútočil na EU a její politiku násilného protlačování elektromobility. V jeho slovech přitom není cítit nenávist, ale závan racionality a pohled z druhé strany barikády. S nástupem elektromobilů totiž nebojují jen spotřebitelé, pro které představují stále příliš drahou a v reálných podmínkách ne vždy použitelnou alternativu, ale i samotní producenti, kterým komplikuje život nemožnost strategického plánování, přílišná ekonomická závislost na asijských dodavatelích a nerovnoprávné podmínky při výrobě elektrických aut. Jak navíc upozorňuje Fehrenbach, vrcholem pyramidy je fakt, že se politici tváří a chovají tak, jako by byla elektrická auta klimaticky neutrální. Jde údajně o největší sebeklam v historii automobilového průmyslu, navíc podporovaný politiky EU.

Klimatická neutralita je fikce

“Každý dobře ví, že elektromobily nejsou v celoevropském cyklu, na rozdíl od toho, co se tvrdí, klimaticky neutrální. Přesto se s nimi zachází jako s vozidly s nulovými emisemi CO2. Zákonodárci nezohledňují energetickou bilanci při výrobě elektrické energie potřebné pro nabíjení,” kritizuje Fehrenbach současný stav. Dodává, že na nástup elektrických vozidel není společnost připravena. Není je, kde nabíjet, chybí “čistá” elektrická energie, rozvodné sítě nestačí a ani z technického hlediska nejsou elektrická auta stále seriózní alternativou současným formám dopravy.

Navzdory všem těmto faktům se EU tváří, jako bychom už zítra měli všichni jezdit v elektrických autech a ten, kdo to odmítne, bude trestán sankcemi a legislativním méně příznivým zacházením. V racionální kritice se přitom opírá o nejnovější zjištění a statistiky. “Problém začíná už při infrastruktuře, abychom dosáhli do roku 2030 milion dobíjecích stanic požadovaných sdružením VDA, každý den bychom museli v EU vybudovat 2000 nových stanic. Chybí nám také obnovitelné zdroje elektrické energie i potřebná kapacita na výrobu trakčních baterií, ” pokračuje Franz Fehrenbach.

Klimaticky neutrální spalovací motory

Fehrenbach upozorňuje i na fakt, že spalovací motory mají při akceptovatelné ceně a vybudované infrastruktuře ještě obrovský potenciál, ke kterému se EU z neznámého důvodu otáčí zády. Na mysli má syntetická paliva namísto nyní používaných fosilních paliv. “Politici na úrovni EU se shodují na zákazu spalovacích motorů, byť i ty se dají v blízké budoucnosti provozovat klimaticky neutrálním způsobem,” komentuje dále. Stejně jako několik dalších vědeckých studií upozorňuje na to, že měřítkem klimatické udržitelnosti spalovacích motorů není jejich konstrukce, ale palivo, které je pohání a způsob jeho výroby.

Bez zajímavosti není ani to, že skupina Bosch už ukončila vývoj článků pro trakční baterie, zaměřuje se spíše na samotné elektromotory a menší akumulátory mild-hybridních aut. Budoucnost vidí spíše ve vodíku.

Kritika zelených

Na slova představenstva společnosti Bosch reagovala i nezisková organizace Clean Energy Wire (clew) podporující elektrické vozy, tvrzením, že Fehrenbach nemá svá slova jak podložit. Do boje přitom vytahuje studie, podle nichž mají elektrická auta během své životnosti (neudává se však jaká konkrétní má být ta životnost) menší uhlíkovou stopu (včetně výroby akumulátorů). Podle clew společnost Bosch neustále nadhodnocuje energetickou náročnost výroby akumulátorů a zkresluje fakta o jejich výkonu a životnosti.

.

« »

https://myrosatis.com/wp-content/uploads/2021/03/21210305car-air-purifier.html https://www.autojournal.cz/how-to-use-baking-soda-to-deodorize-refrigerator/