toyota-c-hr-exterior-2

Nejekologičtějším autem roku 2020 zvolena hybridní Toyota C-HR

12. 1. 2021 • Novinky, Zajímavosti

Nezávislá organizace Green NCAP zveřejnila aktuální výsledky svých výzkumů věnovaných úrovni emisí automobilů. Zahrnula do nich vozy s pohonem všeho druhu. Za nejekologičtější auto se spalovacím motorem označila hybridní Toyotu C-HR.

NCAP se věnuje nezávislým testům vlivu automobilů na prostředí a v roce 2020 podruhé zveřejnila výsledky svých výzkumů. Nejvíce bodů v nich získaly dva elektromobily.

První místo zaujal Hyundai Kona Electric, druhé pak Renault ZOE. Oba získaly maximum, tedy deset bodů z deseti, ve všech kategoriích a celkově pak pět hvězdiček.

Od třetí příčky se umístily automobily se soustavou spalovacího a elektrického motoru a s čistě spalovacím motorem.  

Toyota C-HR Hybrid získala 3,5 hvězdičky

Třetí místo v žebříčku představuje nejlepší výsledek zaznamenaný mezi automobily vybavenými spalovacími motory, ale i vozy s hybridním pohonem.

Pod kapotou vítězné Toyoty C-HR je soustava složená z atmosférického benzínového motoru 1.8 l spřaženého s elektromobilem o systémovém výkonu 122 koní.

Je výsledkem největších zkušeností s konstruováním hybridů na trhu. Benzínový motor pracuje v úsporném Atkinsonově cyklu. C-HR vznikla na platformě Toyota New Global Architecture, která je lehčí než její předchůdkyně o 50 kg. Model C-HR má rovněž nejnižší koeficient odporu vzduchu ve své kategorii: Cx 0,31.

Výsledkem je nejvyšší bodování z aut vybavených spalovacím motorem. Průměrné spalování v testech Green NCAP činilo od 5,4 do 7,1 l/100 km. V kategorii „Čistota vzduchu“ získala Toyota šest bodů z deseti.

Koeficient energetické úspornosti je 6,9 z 10 bodů, v kategorii emise skleníkových plynů se pak Toyota C-HR dočkala hodnocení 5,4 z 10 bodů.

Na čtvrté příčce v bodování Green NCAP se umístil Mercedes třídy C 220d, pátý je Peugeot 2008 1.2 PureTech 110. Oba vozy získaly tři hvězdičky. Další hybrid v řadě, Honda CR-V, získala 2,5 hvězdičky a umístila se až na 13. místě.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz