098a8607

Nová Astra je tady: Vypadá skvěle a vejde se do půlmilionu

14. 1. 2022 • Novinky

Nová Astra je dalším modelem německé automobilky Opel, který potvrzuje její trend elektrifikace celého portfolia. Hned po otevření objednávkových knih letos na podzim se bude Astra nabízet také jako plug-in hybrid. A v roce 2023 nabídku doplní bateriemi poháněná Astra-e. Samozřejmě hned od počátku budou moci zákazníci volit z široké palety efektivních zážehových a vznětových motorů. Výkonová škála pohonných jednotek sahá od 81 kW/110 koní až po 165 kW/225 koní.

Nová Astra je dlouhá 4374 mm a široká 1860 mm, je tedy delší jenom o 4,0 mm oproti vybíhajícímu modelu. Zato rozvor narostl o zřetelných 13 mm až na 2675 mm, což se projevilo především na prostoru pro nohy vzadu sedících pasažérů. I přes „svalnatý“ design je Astra navýsost praktickým vozem, jehož zavazadlový prostor s výškově nastavitelnou podlohou nabízí objem až 1250 litrů (při sklopených zadních sedadlech).

Nová Astra je postavena na třetí generaci multi-energetické flexibilní platformy EMP2, která byla upravena konstruktéry Opelu tak, aby jízdní vlastnosti podvozku odpovídaly tradici německé značky. Díky tomu vyniká Astra stabilitou i při dynamické jízdě zatáčkami. Jako každý Opel i nová Astra prošla Astra náročným testováním v nejvyšších rychlostech na německých dálnicích a je tedy tzv. „Autobahnproof“.

Stejně jako předchozí Astra uvedená na trh v roce 2015 přináší nováček do své kompaktní třídy inovace, které zákazníci dříve znali pouze z dražších vozidel vyšších segmentů. Astra dokáže např. proměnit noc ve den: Nejnovější verze adaptivních světlometů Intelli-Lux LED Pixel pochází přímo z vlajkové lodi Opelu Insignia a se 168 LED elementy jde o špičkovou technologii v kompaktní i střední třídě.

Nová Astra poprvé vystřídala řadu Kadett v roce 1991. Od té doby vyjelo z továren automobilky Opel téměř 15 milionů těchto kompaktních vozů a Astra se stala bestsellerem a ikonou značky.

„Nový Opel Astra je jedinečný – a Opel s ním definuje novou éru. To platí pro celou řadu pohonných jednotek až po bateriovou Astru-e i pro její špičkové technologie a skvělý design. Astra má zkrátka vše, aby se znovu stala bestsellerem,“ říká nový generální ředitel Opelu Uwe Hochgeschurtz.

Astra nové generace je dynamická jako nikdy předtím, její čistý a „svalnatý“ design je zbaven všech nadbytečných prvků, diváka na první pohled zaujme nová „tvář“ značky – „Opel Vizor“. Šestá generace Astry vyjede letos jako sportovní pětidveřový hatchback, který nabízí více prostoru než jeho předchůdce. Nová Astra byla navržena a vyvinuta přímo v sídle automobilky Opel v německém Rüsselsheimu kde bude výroba zahájena už letos na podzim.

Základní cenu Astry se přitom po slevě daří udržet pod magickou hranicí půl milionu korun. Ale pozor, v úvodní výbavě Edition za 479.990 Kč rozhodně nejde o žádnou chudobku. Její součástí jsou 16“ kola z lehkých slitin (17“ pro plug-in hybrid), diodová světelná technika, digitální pracoviště řidiče se dvěma desetipalcovými obrazovkami, přední a zadní parkovací senzory, mlhovky, bezklíčové startování, jednozónová automatická klimatizace či elektrická parkovací brzda.

bez-nazvu-1

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz