opel-insignia-gsi-grand-sport-12

Nový Opel Insignia se změní na crossover

4. 1. 2022 • Novinky, Zajímavosti

Hlad zákazníků po crossoverech a SUV je neukojitelný a těžko říct, kde má tato móda hranice. Pokud ale chcete uspět, musíte se tomuto trendu podřídit. Pochopily to i mainstreamové automobilky zastoupené ve střední třídě, které v konkurenci německých luxusních značek postupně přecházejí ke zvýšeným karoseriím a pseudo-offroadovému vzhledu. Týká se to nového Fordu Mondeo, který si pod jménem Evos našel cestu zatím jen do Číny, příštího VW Passat, aktuálního Citroënu C5 X a zdá se, že transformací projde i Opel Insignia.

Pokud jste měli Insignii rádi takovou, jaká byla, tedy ve štíhlé karoserii praktického liftbacku či rodinné kombi Sports Tourer, nemáme pro vás dobré zprávy. Opel, respektive asi spíše vedení koncernu Stellantis (ve snaze přiblížit tento model masám) rozhodlo o transformaci této typové řady na crossover.

Přesněji řečeno s odvoláním na své zdroje to tvrdí britský respektovaný týdeník Auto Express, který právě na základě dostupných informací nechal vytvořit ilustrace, jak by příští generace Insignie mohla vypadat.

Britové zároveň tvrdí, že chystaná novinka bude postavena na „nové“ elektrické platformě eVMP, která bude schopna poskytnout místo akumulátorům o kapacitě 60 až 100 kWh a tím pádem poskytnout dojezd od 400 do 650 kilometrů podle metodiky WLTP. Mimochodem, právě to samé šasi se objeví i pod karoseriemi nových generací Peugeotů 3008 a 5008.

Pokud jde o agregáty, za samozřejmost považujte základní model s pohonem předních kol, který s velkou pravděpodobností obdrží elektromotor z Corsy-e o výkonu 136 koní. Vrcholná verze obdrží dvě elektrické jednotky, logicky pohon obou náprav a kombinovaný výkon 340 koní.

Kromě čistě elektrické verze i plug-in hybrid

Pro ty, kteří nebudou ochotni přesedlat na elektromobil, máme naopak o něco lepší zprávy. Není zase tak velkým tajemstvím fakt, že eVPM je ve skutečnosti významně přepracována modulární platforma EMP2, a to mimo jiné znamená, že Opel bude schopen nabídnout i plug-in hybrid se spalovacími motory.

Detaily jsou zatím pod zámkem Stellantisu, předpokládáme ale, že nová generace Insignie bude poháněna přeplňovaným benzinovým čtyřválcem o objemu 1,6 litru, který ve spolupráci s elektromotorem vyprodukuje kolem 300 koní. O napájení elektrické jednotky se postarají akumulátory o kapacitě 13,2 kWh, což je ekvivalent přibližně 5 litrů benzínu a mělo by to stačit na dojezd 40 kilometrů v čistě elektrickém režimu.

Zajímavé také je, že z informací, které svého času poskytl Auto Expressu Stephen Norman, současný viceprezident Opelu pro prodej a marketing, se zdá, že připravovaná Insignia nebude jen tak obyčejný crossover. Norman naznačil, že „půjde o největší metamorfózu, jakou jsme u značky Opel dosud viděli“. Britský týdeník mezitím zjistil, že crossover by měl stát na pomezí SUV a MPV a to by znamenalo, že by se mohlo jednat o auto připomínající zčásti Citroën C5 X ale také poslední Renault Espace.

Jak bude nová Insignia vypadat reálně, pochopitelně dnes nevíme, její premiéra je totiž naplánována až na rok 2024, kdy bude mít současné auto za sebou sedmiletou kariéru.

.

« »