Rusové vyzráli nad sankcemi na nová auta: Z výrobní linky sjely první modely Moskvič 3

24. 11. 2022 • Novinky, Zajímavosti

Rusko hovoří o obnovení legendární značky a její výroby a dokládá to fotografiemi prvních modelů Moskvič 3, realita je ale o něco komplikovanější. Bílé crossovery s nápisy „Moskvič“ sice existují, pravdou ale je, že ve skutečnosti jde o vozidla kompletně poskládaná ze součástek a stavebních celků dovezených z Číny. Nová „trojka“ je přeznačkovaný model JS4 koncernu JAC Motors a ruské je na něm jen jméno. To by ale domácí chtěli změnit.

Při pohledu do diskusí na internetových stránkách s koncovkou „.ru“ je vidět, že domácí nad čínským Moskvičem kroutí nosem. Ne všichni, ale určitě většina. Nelíbí se jim samozřejmě v první řadě původ tohoto auta a nadšení nepanuje, ani pokud jde o design či techniku.

Otázkou samozřejmě je, zda si mohou momentálně kvůli politice svého státu a federální vlády vybírat, toto téma ale přenecháme jiným stránkám. My se trochu detailněji podíváme na to, co chce Číňan prodat Rusovi pod jemu známou značkou.

Nový Moskvič 3 je 4410 mm dlouhý, 1800 mm široký a 1660 mm vysoký crossover s rozvorem 2620 mm, tedy vůz, který svými základními rozměry odpovídá přibližně Škodě Karoq.

O jeho výrobu/kompletizaci se stará koncern Kamaz, přičemž zaměstnanci skládají vozidla v někdejší moskevské továrně Renaultu, která ale před příchodem Francouzů patřila státnímu podniku AZLK (Avtomobilnyj zavod Leninskova komsomola), kde se kdysi Moskviče skutečně produkovaly.

Rus s čínským pasem bude Rusům nabídnut se třemi typy pohonu. Základem se stane benzinová atmosférická jednašestka o výkonu 109 koní, která bude dostupná výlučně se šestistupňovou manuální převodovkou. Druhou alternativou se stane přeplňovaný čtyřválec s objemem 1,5 litru a výkonem 150 koní a točivým momentem 210 Nm. Ten bude také párován s šestistupňovým manuálem, zákazníci ale dostanou možnost vybrat si automat v podobě bezstupňového variátoru.

O něco později má dorazit elektrický Moskvič 3e (obdoba JAC iEVs4) s elektromotorem SY Power a trakčním akumulátorem SinoEV, technické detaily ale příliš známé nejsou. Baterka by měla mít kapacitu 187 Ah, ale neznáme pracovní napětí, takže vám to na kilowatthodiny nepřevedeme. Dojezd? Podle předběžných zpráv by to mělo být 410 kilometrů a mluví (podle stránky Autonews.ru) se o poměrně skromném výkonu 68 koní.

Bez ohledu na použitou pohonnou jednotku bude mít nový Moskvič vždy poháněna jen přední kola, přičemž pohotovostní hmotnost benzinových „trojek“ se má pohybovat kolem 1440 kg, zatímco elektrická 3e má vážit 1800 kg.

Jak jsme zmiňovali, v první fázi budou Rusové svým způsobem skládat Lego a do konce letošního roku by nemělo vzniknout více než 600 vozů. Větší počet aut má začít vznikat už v prosinci, pokud bychom se ale měli začít bavit o skutečné produkci spojené se svařováním karoserií a lakováním, tento krok je naplánován až pro rok 2024.

.

« »