getfilea

Sportovní Dacia Sandero RS prošla modernizací, ale do Evropy se nedostane

12. 8. 2019 • Novinky, Zajímavosti

Věděli jste, že pro jihoamerický trh se vyrábí také “ostrá” Dacia Sandero RS? Pod kapotou má atmosférický benzínový dvoulitr a na místním trhu jde o stálici. Vyrábí se však s logem Renaultu na masce. Nápisy Renault Sport zase dokazují, že nejde jen o levný tuning, ale seriózní model upravený odborníky na podvozky. Příznivci někdejšího atmosférického Clia RS mohou s nostalgií vzpomínat. Do Evropy se Sandero RS nepodívá.

Je neuvěřitelné, jaký je automobilový svět pestrobarevný. Zatímco Evropa, často až fanaticky a nesmyslně, tlačí na každý gram CO2, zbytek světa jakoby si dělal stále radost a produkoval spalovací motory podle tradičních receptur. Dobrým příkladem je právě modernizováný Renault Sandero RS, což není vlastně nic jiného, ​​než Dacia Sandero prodávaná s logem Renaultu na masce.

Na jihoamerickém trhu je kromě běžných verzí Sandera k dispozici i jeho “ostrá” verze RS. A právě tu teď francouzsko-rumunská automobilka zmodernizovala. Kromě sportovních nárazníků se může pochlubit dvojitou koncovkou výfuku, 17-palcovými koly, střešním spojlerem, speciálním červeným lakem s pruhy a propracovanými zadními LED světly odkazujícími na současnou produkci Renaultu. Podle nás mu to dokonce sluší.

Změny jsou také v kabině auta. Zde čekejte sportovní sedadla, černý strop, elektricky ovládaná okna, couvací kameru, tempomat a materiály na vnitřních obkladech interiéru imitující karbon. Levné? Možná, ale k odlišení to stačí. Sandero RS překvapí i motorem. Pod jeho přední kapotou je totiž atmosférický motor 2,0 16V naladěný na 110 kW (150 k), který posílá přes šestistupňovou manuální převodovku na přední kola celých 205 Nm. To stačí na maximální rychlost 202 km/h a akceleraci na stovku za 8 sekund.

Pozornější oko odhalí i pár hrdých nápisů “Renault Sport”, což dokazuje, že patřičná péče byla ze strany fabriky věnována i podvozku auta. Čtyři kotoučové brzdy a snížený podvozek s upravenými tlumiči by se starají o to, aby dokázalo nejsilnější sériové Sandero přenést veškerý výkon bezpečně na cestu a nekatapultovalo přitom posádku do náručí svodidel hned v prvním rychlejším oblouku.

Těšíte se na něj? Tak rovnou vychladnout, prosím. Renault tuto verzi do emisemi zmítané Evropy pochopitelně nikdy nedoveze. Zda tomu brání pouze samotný motor, nízký prodejní potenciál, nebo i jiné obchodně-technické překážky, ví asi jen samotná fabrika, každopádně je to velmi zajímavá alternativa a ukázka toho, že hothatch se s trochou dobrých ingrediencí dá postavit i z levného základu.

.

« »

MENU