img_6400s

Test ojetiny VW Passat 2.0 TDI. Spolehlivá volba

6. 7. 2019 • Novinky, Zábava

Jedná se o jedno z neznámějších a nejprodávanějších aut ve své třídě. Ano, je to Volkswagen Passat s naftovým dvoulitrem TDI. Tento konkrétní kousek vyjel z továrny v roce 2011 a za celé čtyři roky patřil jednomu majiteli, byl zakoupený v České republice, má řádně vedenou servisní knihu, přičemž poslední servis proběhl při 89 400 km. Po prověření od společnosti Carlife dostal maximální počet bodů 5 hvězdiček. A cena? Sedněte si, Vaše může být totiž za sumu pouhých 360 000 korun!

IMG_6361

Design

Ano, není to nejnovější generace Passatu, ale, i když se jedná o předchozí model, tak bych se o jeho vzhledu krátce zmínil, protože dle mého názoru vypadá velmi dobře. Bílá metalíza, chromované lišty a doplňky, příplatková xenonová světla s led diody pro denní svícení a 16′ palcová litá kola. Zadní světlomety jsou samozřejmě také pokryty led-diody a auto na mě působí příjemným a vyváženým dojmem. Dokonce mi malinko připomíná třeba trojkovou Octavii, hlavně svými hranatými tvary. Takže jo, mě se líbí a myslím si, že toto auto nijak moc neoslní, ale naopak nikoho svým designem ani neurazí.

IMG_6381

Interiér

Ergonomie sedadel, umístění pedálů, řadící páka, všechny tyto věci jsou doladěny tak, aby ve své kategorii neměly konkurenci. To samé platí i o všech tlačítkách a infotainment systému, prostě na denní používání Volkswagen dělal a dělá nejlepší interiéry, vše je na svém místě a hlavně funkční! Jedinou nevýhodou je použití tvrdých plastů na palubní desce, ale to se dá prominout. Na předních sedadlech je prostoru tak akorát a na zadních to není o nic horší, zavazadlový prostor je dostačující a já osobně bych se po žádném kombi neohlížel. Vlastně, na co? Každý chce karosářské provedení kombi, aby mohl jet v létě na dovolenou k moři a v zimě lyžovat na hory. Opravdu si koupíte dražší a hůře vypadající kombi místo elegantního sedanu jen kvůli tomu, že ho využijete dvakrát do roka?

w (12)

Jízda

Začneme tím, co zajímá každého nejvíc, a to je spotřeba. Pod kapotou tohoto Pašíka se nachází dvoulitrový čtyřválec TDI BlueMotion s výkonem 103 kW, jenž je přenášen na přední kola přes příjemně sladěnou šestistupňovou manuální převodovku. Při dálničních 130 km/h není problém jet za 5.5 l/100 km, na okreskách se dá spotřeba srazit i pod 5 l/100 km a ve městě Vás bude vozit za 6-7 l/100 km. To je velmi slušné, co? Dynamika agregátu je dostačující a tady si nemám na co stěžovat. Podvozek je tak akorát tuhý a nevadí mu ani svižnější jízda, v lásce však nemá žulové kostky a více nekvalitní vozovky, na kterých propouští rázy do kabiny. Odhlučnění si zaslouží pochvalu a i tady VW potvrzuje, že tento Passat je opravdu dobře sladěné auto.

IMG_6384

Stav vozu

Naše auto je bez jakéhokoliv poškození, nenajdete žádné oděrky na bílém laku, podřená kola, prostě nic. Dokonce i interiér je téměř po 100 000 kilometech jako nový, nikde ani škrábanec! Při jízdě auto nikam netáhne, nevrže a chová se stejně, jako by zrovna vyjelo z továrny. Motor je čistý a po nějakém zašlém hliníku nebo korozi není ani památky. Škoda, že jsem neměl k dispozici jiné auto ze stejného roku a se stejným nájezdem kilometrů, abych Vám názorně ukázal, jak obrovské rozdíly mezi ”stejnými” ojetinami jsou, a jak moc záleží na tom, co byl jeho předchozí majitel zač.

w (20)

Závěr

Takže co s ním? Je tento kousek doporučení hodný? Svým stavem určitě a s cenovkou 360 000 korun už se nedá ani zaváhat. Vždyť má pouze 4 roky a najeto necelých 100 000 kilometrů, co víc si přát? A garantuji Vám, že takový ojetý Passat bude lepším společníkem, než jakékoliv jiné nové auto za stejné peníze. Pokud Vás baví řízení a rádi se jdete jen tak pro zábavu projet, poohlédněte se jinam, pokud si však kupujete auto kvůli nízké spotřebě, na delší cesty a pro komfortní jízdu z bodu A do bodu B, neuděláte s ním chybu. Tento kousek mě velmi mile překvapil!

Motor VW Passat 2,0 TDI
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 103 / 4200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 1750 – 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 207
Zrychlení 0 – 100 km/h (s): 10.1
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 6.6 / 4.6 / 5.3
Emise CO2: 156
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor – sedadla/sklopena (l): 603 / 1731
Objem nádrže (l): 70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1656 / 614
Rozměr pneu: 215/55 R16
.

« »

MENU