peugeot-208-2020-11

Test Peugeot 208 GT Line: Na pomezí prémiové třídy

11. 9. 2020 • Novinky, Peugeot, Testy

Motor: 85%

Podvozek: 85%

Převodovka: 95%

Zpracování: 95%

Praktičnost: 65%

Peugeot 208 ukazuje, že malé auto nemusí za každou cenu znamenat levnou roztřesenou krabičku. Má skvělý design i zpracování, jisté jízdní vlastnosti, ale na můj vkus by zasloužil trochu ostřejší drápky.

Verdikt:

Ty tam jsou doby, kdy nad malými auty do města lidé ohrnovali nos a francouzské značky byli navíc ještě k tomu terčem nejrůznějších vtipů. Za poslední dobu se jejich evoluce zdá dokonce nezastavitelná a celá novinářská obec se podivuje nad tím, v jak šíleném tempu frantíci inovují.

Peugeot 208 není výjimkou. K zahození nebyla ani jeho předchozí verze, ale současná má vyloženě šarmu na rozdávání. Celá dvě stě osmička vypadá agresivně a v námi testované variantě tmavě šedé barvy se pyšní přímo dravým vzhledem. Největší dominantou jsou samozřejmě LED světla, která se prostě povedly výborně a za ty si designér rozhodně vysloužil tučnou odměnu. Jsou vlastně sladěná na obou koncích auta. Vzadu trojice šikmo svislých světel připomíná lví drápy. Přední světla se nesou v takřka stejném duchu a ještě navíc doplněny o již tak typické Peugeotí kly, které byly prostě napříč celou značkou trefou do černého. Asi nejhezčí je pak na celém autě pohled šikmo na zadní část. Společně s tmavými doplňky vypadá sportovně, dokonce jako po lehkém zásahu tunérské firmy.

peugeot-208-2020-13 peugeot-208-2020-8

Tak jak je ale 208 hezká zvenku, uvnitř je to pak naprostá lahůdka a několik lidí se po otevření dveří nestíhá divit, jak odvázaní v Peugeotu byli. Největší dominantou je určitě maličký a sportovně vypadající volant, zploštělý z horní i spodní strany, vespod navíc ještě vybavený chromovým emblémem GT. Trochu mě vrací do dětských let a připomíná mi volant z videoher, které jsme jako kluci hráli a já se vždycky divil, proč tak krásné volanty nedávají automobilky do svých vozů. No konečně jsem se dočkal. Nemůžu se dočkat až za něj usednu. Jakmile to udělám a nastartuji, moje překvapení pokračuje. Celá sedačka s velmi dobrým bočním vedením mě jemně obejme a povrch sedadla je příjemný na omak.

Celý interiér je laděný do černa a mě se temné interiéry líbí. Největším šokem je však 3D palubní deska před volantem. Vypadá to úžasně a ve mně to vzbuzuje pocit jako že si chci na jednotlivé symboly sáhnout, vzít je do ruky a prohlédnout z blízka jak to funguje.  Mezi jednotlivými zobrazeními palubky si můžete přepínat na multifunkčním volantu. Jejich změna je sice poněkud vlažnější, ale za ten efekt odpouštím. Vpravo nad středem palubní desky pak vyčnívá displej infotainmentu, k jehož grafice nemám žádné výhrady. Není sice úplně součástí palubní desky, ale není ani vystrčený tak nevkusně jako u jiných aut a navíc je příjemně naklopený k řidiči. Jeho odezvy jsou svižné, okamžité a menu přehledné. Těsně pod ním jsou pak umístěny pěkně vyvedené klávesové spínače a nad nimi symboly k ovládání hlavních menu infotainmentu.

peugeot-208-2020-15 peugeot-208-2020-18

Vypadají sice jen jako namalované obrázky, ale jsou dotykové. Je to vtipné a účelné řešení jak se rychle celým infotainmentem pohybovat a navíc super na údržbu, kdy prach setřete jedním tahem a je uklizeno. Dále dolů je potom decentně schovaná a velmi objemná vyklápěcí schránka, kde samozřejmě najdete USB konektory. Celý střední panel pak zakončuje krásná řadící páka automatické převodovky, která mi opět z dob videoher připomíná zahnutý joystick. Jsem prostě čím dál víc přesvědčený, že designér interiéru je nadšený pařmen. Celý interiér pak doplňují integrované LED pásky. Největší barevná hudba se rozjede právě se setměním, kdy interiér 208 opravdu vypadá jak z jiného světa.

Zkouším trochu skepticky rozjet tříválcový přeplňovaný motor 1,2 o výkonu 96 kW. Ve spodních otáčkách o něm není skoro vědět, ale s přibývajícími otáčkami se projevuje jeho jadrný zvuk a nezní to vůbec špatně. Osmi stupňový automat skládá jeden kvalt za druhým jak po másle a já si říkám, že mi vlastně vůbec nic nechybí. Síly je tu dost, na předjíždění žádný problém a s katolickou jízdou jsem se za celý týden v pohodě pohyboval pod 6ti litry na 100 km. Je pravdou, že absolutní pohodu na palubě mi občas překazilo jen lehké cuknutí převodovky při podřazení, ale že by mě to nějak vyvedlo z pohodové nálady na palubě malého Peugeotu říci nemůžu. Všimnout se toho sice dá, ale 208 bych kvůli tomu rozhodně nezavrhoval.

peugeot-208-2020-3

Řízení jde zlehka a chtělo by se říci, že vám k ovládání Peugeota stačí pouhý pohled. Řízení je mírně přeposilované, ale od podvozku jsem měl pořád dost informací a i když jsem se někde nechal unést a několikrát se mi auto podařilo na horším povrchu dostat do přetáčivého smyku, jeho chování je stále čitelné. Říkáte si co vás může navnadit na lehké sportování s tímhle GTčkem? Stačí si jen přepnout do sportovního režimu, motor se začne ochotně vytáčet k vyšším otáčkám a začít řadit pádly pod volantem. Nevyvolá to ve vás samozřejmě ty nejúžasnější sportovní zážitky, ale na občasné vyblbnutí jako dělané. Při normální jízdě občasné vymetení výmolu, nebo jízda po špatné silnici také nejsou důvodem k tomu, že bych si na něco chtěl stěžovat.

Peugeot mě s francouzskou grácií přenáší přes nerovnosti, rány do podvozku snáší statečně a kolem mě se prostě rozlévá jen pohoda. Tu ještě umocňuje pocit, že na mě dohlíží několik bezpečnostních asistentů, kteří hlídají jízdu v pruzích, nastavují rychlost tempomatu, hlídají mrtvé úhly, nebo čtou dopravní značky. Asi jediný, kdo takovou pohodu s vámi na palubě sdílet nebude budou cestující na zadních sedačkách. Peugeot 208 je prostě ze segmentu malých aut a tak prostě místo vzadu z ničeho nevykouzlíte. Řidiči nad 180 cm si za sebe pak posadí pohodlně tak akorát děti.

peugeot-208-2020-9

Peugeot 208 nám přijde opravdu hodně sympatický malý Francouz. Je povedený jak z venku, tak zevnitř. Je pohodlný, vpředu ergonomicky skvělý a rozhodně s ním není nuda. Po první předváděčce určitě osloví mnoho lidí, ale otázkou bude, kolik z nich pak po sdělení cenovky skutečně prodejci přesvědčí, aby s ním odjeli, protože prostě není z nejlevnějších.  Verze GT Line je nad půl milionu a levnější základní verze už tolik šmrncu nemají. Frantíci si jsou poslední dobou ale hodně jistí v kramflecích a dobře ví co dělají. Nám je jejich práce moc sympatická.

Plusy

– Design
– Kvalita materiálů a zpracování
– Komfortní podvozek
– Spotřeba

Mínusy

– Nepřehledný interiér
– Vyšší cena

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz