1634827323-punch-landscape-banner

Ve srovnání s touto nabídkou je předražená i Dacia: Nový crossover stojí jen 200.000 Kč

3. 1. 2022 • Novinky, Zajímavosti

Jak dnes vypadá recept na úspěšný vůz? Pokud se nad tím trochu zamyslíte, odpověď vlastně není složitá. S ohledem na současné většinové preference by to měl být crossover nebo SUV a pokud možno samozřejmě za co nejlepší cenu. V Evropě je v tomto směru mistrem Dacia Duster, jenže v porovnání s tím, co právě odhalila automobilka Tata na domácím indickém trhu, působí rumunské auto jako zbytečný luxus. Nevěříte? Tak se seznamte s novým kompaktním modelem s názvem Punch.

Máte pochybnosti? Myslíte, že indický crossover je levný proto, že není tak kvalitní, bezpečný a vybavený jako evropský model? Jakost plastů v interiéru Tata Punch můžeme jen hádat, pokud ale jde o bezpečnost, auto nedávno získalo 5 hvězdiček v nárazových testech nezávislé agentury Global NCAP za ochranu dospělých cestujících a 4 za ochranu dětí. Jinak řečeno, jedná se o nejbezpečnější indické auto.

Vlastně to není ani moc překvapivé – Tata vlastní koncern Jaguar Land Rover. Sdílení technologií se projeví. Výsledkem je platforma ALFA (Agile Light Flexible Advanced), která má podle automobilky kombinovat obratnost a ovladatelnost hatchbacku s DNA SUV.

To jsou samozřejmě klasické marketingové řeči, pravdou ale je, že tohle auto skutečně není žádný tank. Má délku 3827 mm, rozvor 2445 mm, šířku 1742 mm a výšku 1615 mm. Jeho půdorys i vzdálenost náprav jsou tedy nepatrně menší než Škoda Fabia III. generace.

Bez turba, bez dodatečné elektriky

Nad přední poháněnou nápravou typu MacPherson pracuje výhradně benzínový řadový tříválec Revotron o objemu 1,2 litru. Vystačí si s atmosférickým plněním, nabízí maximální výkon 86 koní při 6000 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment 113 Nm při 3300 ot./min.

Zážehová pohonná jednotka je sice jedinou alternativou, zákazníci však budou mít možnost vybrat si alespoň převodovku. V obou případech má pět stupňů a dostupný bude manuál i automat.

Auto bude dostupné v sedmi odstínech a čtyřech výbavách. Základní Pure má ocelové patnáctky, další tři stupně však již nabízí hliníková 15palcová kola a v nejvyšší výbavě Creative už najdete 16″ disky. Můžeme-li soudit z těch pár obrázků , nic zásadního (na malé levné auto) nechybí.

Jak jsem uvedl na začátku, nová Tata startuje s úžasnou základní cenovkou. Na indickém trhu se bude prodávat za (v přepočtu) 200.000 korun. Objednejte Punch v plné výbavě a stále bude za vynikajících 260.000 korun.

Indická automobilka zatím neprozradila, jestli má v plánu prodávat novinku i v Evropě, velkou šanci tomu ale nedáváme. Navíc pokud by to vyšlo a Punch se na náš trh nějakým zázrakem dostal, je jasné, že tak levný by ani zdaleka nebyl. Clo, DPH, pokuty za emise, povinná hromada dalších bezpečnostních prvků a z dalšího zajímavého auta za ještě zajímavější peníze bychom zde měli zase jen ten náš výrazně dražší průměr.

.

« »