Electric vehicle changing on street parking with graphical user interface, Future EV car concept

Vědci kritizují EU za špatné výpočty emisí elektromobilů

4. 7. 2021 • Novinky, Zajímavosti

Více než 170 vědců tvrdě kritizuje Evropský parlament. Špatně vypočítal reálné emise elektrických automobilů. Při výpočtech prý došlo k fatální chybě, která reálnou produkci emisí CO2 značně zkresluje. Správné hodnoty, s nimiž souhlasí regiment vědců, jsou zásadně jiné. Jak moc? Více než dvojnásobně! Vzniká další automobilová kauza elektrogate?

Silniční doprava se má v Evropě do 2030 zásadně změnit

Evropa se má, jako lídr ve směřování k uhlíkové neutralitě, v co nejkratším čase zbavit spalovacích motorů. To vše na základě výpočtů, které postupně téměř dvě stovky vědců zpochybnily. Doslova uvádějí, že emise byly vypočítány nesprávně. S odhalením přišel minulý týden respektováný německý magazín Focus Online opíraje se o zjištění sdružení IASTEC (Mezinárodní asociace pro výzkum udržitelného hnacího ústrojí a technologií vozidel).

Před zhruba dekádou politici naordinovali autům prodávaným v EU elektrickou budoucnost, i když to přímo z dokumentů nevyplývá. Postupně se zásadně zpřísnily emisní normy a nikdo přímo neurčil, že auta musí jezdit na elektřinu. Dlouho je ale zřejmé, že kritériím nízkoemisních aut vyhoví jen auta s částečným nebo plným pohonem na elektřinu. Každé auto, které se má v EU prodávat (tedy nejen evropské, ale i asijské či americké značky) musí tyto normy plnit. Jinak jsou za neekologický mix, který nabízejí pokutovány extrémně velkými částkami.

Několik značek nabralo elektrický kurz a jsou za bodem návratu

Několik předních automobilek již ve světle tohoto vývoje připravovaly plány přerodu byznys modelu. Byla to velmi těžká a často bolestivá rozhodnutí. Automobileky v průběhu minulého a letošního roku oznámily, že skončí nejen vývoj, ale brzy i prodej spalovacích motorů ve svých autech. Potvrdily to, už kromě jiných, velké značky jako Audi, Jaguar, Mini, Fiat, Volvo a VW. Ve hře je nejen příliš peněz, ale i rozjetá mašinérie, kterou je již téměř nemožné zastavit. Proto je zpráva sdružení IASTEC doslova katastrofou, pod kterou je podepsáno 171 vědců, matematiků a konstruktérů.

Shodně tvrdí, že hlavní argument Evropské komise – výpočet emisí elektrických aut určený do roku 2030 neuplatnil elementární zákony integrace a diferenciálního počtu podle Leibniz a oprava již v podstatě nebude možná. Podle profesorů Thomase Kocha a Thomas Böhlke z Technologického institutu v Karlsruhe budou ve skutečnosti emise CO2 elektrických aut v roce 2030 více než 2x větší, než vypočítali odborníci Evropské komise. Základní problém je v tom, že ani v roce 2030 nebude veškerá elektřina vyráběná z obnovitelných zdrojů. Stále zde bude velmi velký podíl uhlí a plynu. A nejen to. Po elektřině navíc tuto dekádu zásadně vzroste poptávka. To produkci CO2 zvýší také.

EU tento fakt zohledňuje nedostatečně, respektive ho ignoruje. To zvyšuje chybu v prognóze, protože vstupy byly formulovány nesprávně. Není to však nová myšlenka. Na problém upozornil fyzik Christoph Buchal právě pro magazín Focus Online už před dvěma lety následovně: “Na další elektromobily ve skutečnosti třeba pohlížet, jako na další nové spotřebitele elektřiny na trhu. Výpočty se proto nemají dělat úředně. Musí se použít průměrné hodnoty, “. Pochopitelně i tato zjištění mají nepřející a odpůrce. Zastánci současného stavu zpochybňují profesora Kocha a obviňují ho z lobbování. Pracoval jako vývojář ve společnosti Damiler-Benz, je totiž špičkový odborník na dieselové motory.

Jak konkrétně se Evropská komise mýlí?

Vědci vypočítali, že VW ID.3 vyprodukuje za 15 let své aktivní existence a 220 000 ujetých kilometrů za daný čas 30 tun CO2. Brusel má podle nepřesných výpočtů pro stejný čas a nájezd údaj jen 14 tun CO2. Navíc ve výpočtu EU nejsou započítány emise potřebné pro výrobu akumulátorů, samotného auta a jeho distribuce. Tyto hodnoty jsou primárně pro jeho zásadně větší průměrnou hmotnost vyšší než v případě konvenčního spalovacího auta. Jsou to hodnoty emisí spotřebované pro výrobu potřebného množství elektrické energie pro dané auto. Podle této optiky je z hlediska emisí vhodnější i dieselový hybrid, než plnohodnotný elektromobil.

Je nutné zachovat pestrost pohonů

Vědci podepsání pod správou s přesnějšími výpočty svorně tvrdí, že elektromobilitu považují za důležitý pilíř přechodu k čistší mobilitě, ale doporučují i konvenční hybridní vozidla. Ta by bylo nejlepší pohánět syntetickými a biologickými palivy. Pokud by se hybridní technologie kombinovala s ekopalivem, daly by se emise reálně snížit až o 25%! Jakoby těch problémů Evropa neměla dost. Zdá se, že za rohem je další.

.

« »

https://myrosatis.com/wp-content/uploads/2021/03/21210305car-air-purifier.html https://www.autojournal.cz/how-to-use-baking-soda-to-deodorize-refrigerator/