vodik

Vodíková auta jsou nesmysl, tvrdí koncern VW

23. 5. 2021 • Novinky, Zajímavosti

Vodíková auta jsou podle aktuálního šéfa koncernu VW Herberta Diessa neefektivní nesmysl bez budoucnosti. Tvrdí, že bychom měli více naslouchat vědcům a s vodíkovými auty neztrácet čas. Koncern VW naopak věří bateriovým elektromobilům a v oblasti jejich konstrukce a prodeje chce být světovým lídrem. Toyota má zase na všechno opačný názor a ve vodíku vidí velký potenciál.

Souboj velkých automobilových koncernů se už netýká jen samotného množství prodaných aut, ale i jejich filozofie a použitých technologií. V posledním období je aktuální zejména rozkol ve směrování jednotlivých velkých hráčů. Zatímco Toyota patří celosvětově mezi největší zastánce vodíkového pohonu (ve formě palivových článků, ale i spalovacích aut na vodík), na opačném názorovém konci je koncern Volkswagen, který protlačuje výlučně bateriové elektrické vozy. Která technologie a v jakém zastoupení nakonec přežije, ukáže až čas, každopádně jsou vyjádření jejich nejvyšších šéfů zajímavou, ačkoli možná trochu marketingovou hrou.

Naslouchejme více vědě, vodík je nesmysl

Olej do ohně nejnověji přilil samotný šéf koncernu VW Herbert Diess, když se na Twitteru veřejně vyjádřil k tématu vodíkových aut. “Je prokázáno, že vodíkový automobil není klimatickým řešením. V dopravě zvítězila elektrifikace. Falešné debaty jsou ztrátou času. Prosím, naslouchejme vědě,” říká Diess. Ten se přitom odvolává také na studii Postupimského institutu pro výzkum dopadů změny klimatu (PIK) udávající, že při současném energetickém mixu by vodíková auta způsobila namísto snížení skleníkových plynů naopak jejich nárůst. Za Diessom stojí i Elon Musk, který považuje vodík za velmi nerozumnou formu skladování energie.

Vodík jako alternativa

Stále více výzkumných vědců a konstruktérů však poukazuje na vodík jako na alternativu k bateriovým elektromobilům. ACEA (sdružení evropských výrobců elektromobilů) dokonce tlačí na EU, aby urychlila výstavbu vodíkových stanic. Souboj dvou ideologií se přitom bije i na evropské půdě, Unie totiž plánuje i obrovské investice do výstavby rychlodobíjecích stanic podél hlavních dálničních tahů. Mají sloužit především nákladní dopravě a měly by být od sebe vzdáleny max. 400 km, aby byly použitelné pro kamionovou přepravu. Právě v nákladní dopravě totiž panuje nejvíce otázek a dnes neví nikdo zodpovědně prohlásit, zda zde bude rozumnější vodík nebo baterie. Počkejme si.

.

« »

https://myrosatis.com/wp-content/uploads/2021/03/21210305car-air-purifier.html https://www.autojournal.cz/how-to-use-baking-soda-to-deodorize-refrigerator/