mu20210610_03

Volkswagen představil nový Multivan T7

11. 6. 2021 • Novinky, Zajímavosti

Volkswagen Multivan T7 je velkoprostorový rodinný automobil představený německou automobilkou v roce 2021. Jedná se o náhradu za Multivan T6.1, která se nově výrazně odlišila od dalších modelů rodiny T. Na firemní klientelu nadále cílily Transporter T6.1 a Caravelle T6.1, které doplňovala obytná California T6.1. Třetím pilířem bude čistě elektrický model ID.Buzz připravovaný pro rok 2022. VW Multivan T7 nazývá jako MUV, multifunkční užitkové vozidlo, které má kombinovat prvky osobních dodávek a osobních vozů.

Koncepce designu navázala na předchůdce, mnoha detaily se ale vůz od předchozího Multivanu odlišil. Poznávacím znakem generace T7 se staly rozdělené A sloupky pro lepší výhled do stran. Vpředu se pak mohly objevit full LED matrix světlomety s vodorovnou propojující diodovou linkou, známou z osobních vozů značky. Jiné detaily naopak odkázaly na minulost, vodorovná linka na bocích připomíná Multivan T3, propojení kapoty a čelního skla zase Multivan T4.

Změna proporcí

Změnily se také proporce. S délkou 4.973 mm se Multivan mezigeneračně prodloužil o 69 mm, s šířkou 1.941 mm se rozšířil o 37 mm. Zároveň se však s výškou 1.903 mm snížil o zásadních 47 mm. Prodloužil se též rozvor, o nebývalých 124 mm, na výsledných 3.124 mm. V tomto případě však pořád mluvíme o základní variantě, počítá se také s prodlouženým Multivanem, s délkou 5.173 mm. Ten se liší prodlouženým zadním převisem o 200 mm.

Zásadní proměnou prošel také až sedmimístný interiér. Vsadil na koncepci známou z Golfu osmé generace, což znamená sázku primárně na dotykové ovládání. Standardně se tu nachází 10,25″ digitální přístrojový štít a 10″ dotyková obrazovka multimediálního systému.

Multivan se však rozhodl si uchovat svoji pověstnou variabilitu. Z předních sedadel se tak nadále půjde dostat dozadu, prostor mezi předními sedadly uvolňuje elektronická parkovací brzda nebo volič převodovky shift-by-wire. Proměnil se také systém ližin pro posun zadních sedadel a pro Multivan charakteristického stolku. Zadní lavici nahradily samostatné sedačky, což usnadňuje manipulaci s nimi. Lze je také snáze díky nižší hmotnosti vyjmout.

Z osobních aut pak Volkswagen Multivan T7 převzal také množství výbavových prvků, souvisejících s využitím platformy MQB známé z osobních Volkswagenů. Z bezpečnostních prvků je tu systém poloautomatického řízení kombinující funkce adaptivního tempomatu a udržováním v jízdním pruhu, stejně jako třeba systém komunikace Car2X. Zapomenout nesmíme ani na bezdotykové otevírání víka kufru nebo bočních posuvných dveří, stejně jako na panoramatickou střechu, hudební systém Harman Kardon s 14 reproduktory o výkonu 840 W nebo ambientní osvětlení kabiny.

Novinkou Multivan eHybrid

Významnou proměnou prošla také motorová paleta, související s přechodem na modulární architekturu MQB. Zatímco u předchůdce prim hrály turbodiesely, při premiéře Multivanu T7 se hovoří o jediném, čtyřválci 2.0 TDI (110 kW). Budou tu však dva benzinové motory, čtyřválce 1.5 TSI (100 kW) a 2.0 TSI (150 kW). Doplní je i plug-in hybrid Multivan eHybrid o kombinovaném výkonu 160 kW, využívající 1.4 TSI (110 kW) a elektromotor s 85 kW.

Všechny jednotky se standardně spoléhají na kombinaci s dvouspojkovou převodovkou DSG. U konvenčních verzí je sedmistupňová, u plug-in hybridu šestistupňová. Poháněná jsou vždy přední kola.

.

« »

https://myrosatis.com/wp-content/uploads/2021/03/21210305car-air-purifier.html https://www.autojournal.cz/how-to-use-baking-soda-to-deodorize-refrigerator/