skoda_fabia_2010a

Vybrali jsme dostupná ojetá auta s levným provozem

19. 9. 2020 • Novinky, Zajímavosti

Přemýšlíte nad koupí ojetého auta? V dnešní době se dají koupit velice pěkné kusy již do 100.000 Kč a většinou je směrodatný zejména jejich konkrétní stav. Můžete koupit vůz, na nějž nebudete muset po celou dobu používání prakticky sáhnout. V opačném případě můžete také koupit auto, jež se vám bude neustále kazit a vy budete jezdit spíše jen do servisu. Pojďme se tedy podívat na pár vozů, které si za svou existenci zasloužily přídomek spolehlivé.

Škoda Fabia II 1.4 16V

Oproti první generaci se ta druhá dočkala mnoha změn, takže je výrazně praktičtější a prostornější. Velmi oblíbený motor je právě 1.4 16V s výkonem 63 kW. U něj stačí pravidelně měnit motorový olej a dávat si dobrý pozor na rozvodové řemeny. Co je ale hlavní výhodou takové škodovky? Přece dostatek náhradních dílů a škála jejich kvality, volba je tak jen a jen na vás. Opraví vám ji v každém servisu nebo malé vesnické garáži a bude to levné. Pokud jste zruční, tak si ji díky jednoduché konstrukci navíc zvládnete opravit i sami.

Ford Focus II 1.6 16V 74 kW

Fordy mají špatnou pověst kvůli rzi, to se ale tohoto modelu naštěstí už netýká. Pokud ano, je to příčina nehody a neprofesionální opravy. Focus 1.6 je vybaven jednoduchým atmosférickým motorem, u kterého se ale po koupi doporučuje preventivně vyměnit rozvodový řemen a pak už můžete vesele jezdit.

Stejně jako u Fabie, i na Focuse seženete obrovské množství náhradních dílů kdekoli a dokonce ani ty originální nejsou vůbec drahé. Celkově se dá říci, že servis je levnější než v případě Octavie druhé generace. Základní servis a výměnu oleje je potřeba řešit jen každých 15.000 km. Dejte si ale pozor na převodovku, chovejte se k němu pěkně za studena a bude jezdit navždy.

Renault Clio III 1.2 16V 55 kW

Clio je trochu menší auto, ale to je často pravý důvod, proč si ho mnozí vyberou. Navíc je také velice jednoduché, což umožňuje snadný servis a to znamená i levný servis. Situace už přece nemůže být lepší. Základní motor 1.2 je velice spolehlivý a vyžaduje od vás jen základní údržbu.

Je to takové ideální autíčko do města, které zvládne i delší vyjížďku během níž je otázkou spíše místo uvnitř a komfort. Má ale i své slabiny. Pozor si dávejte hlavně na spojku a převodovku. Přibližný stav zjistíte již při testovací projížďce. Nedoporučuje se koupě modelu s robotizovaným manuálem. Také si hlídejte vůle na ventilech.

Toyota Yaris II 1.3 VVT-i

Malý Yaris trpěl, stejně jako Ford, na problémy s korozí. Druhé generace se to už také netýká a můžete být klidní. Celkově se jedná o naprosto bezproblémové auto vyžadující pouze pravidelný základní servis. Motor 1.3 VVVT-i je velice povedený a zvládá velké nájezdy, je ale citlivější na kvalitu oleje a proto něm rozhodně nešetřete. Řiďte se tak úslovím: “Co do auta dáte, to od něj dostanete.” Náhradní díly na Yarise bývají však občas problémové. Ty originální jsou totiž dražší a dlouho s na ně čeká. Naštěstí jsou potřeba jen velice ojediněle a pokud ano, jedná se spíše o spotřební věci.

.

« »