seat-leon-tgi-1

Vybrali jsme nejlevnější kombi s největším kufrem a nejnižší spotřebou

9. 11. 2019 • Novinky

Kombíky s kufrem nad 500 litrů a se spotřebou pohybující se okolo 4 litrů paliva na 100 kilometrů mohou být ideálním dopravním prostředkem nejen na české chaty a chalupy. Vybrali jsme deset takových vozů, nejlevnější z nich pořídíte už pod 300 tisíc korun, všechny do 450 tisíc. Svou přepravní kapacitou přitom mnohdy zahanbí i vozy o třídu větší. Co je to za auta? Odpověď najdete v tomto přehledu.

Škoda Fabia Combi 1.0 MPI 55 kW

Jeden z nejúspěšnějších vozů na českém trhu patří mezi několik málo kombíků ve třídě malých aut. Přesto nabízí celých 530 litrů zavazadlového prostoru. Litrový tříválec dokáže jezdit se spotřebou 4,9 litru benzinu na 100 km. Tohle je sen každého českého chataře a chalupáře. K dostání za 298 900 Kč.

fabia6

Dacia Logan MCV 1.5 dCi 66 kW

Dacia Logan MCV je nejlevnějším kombi na českém trhu (189 900 Kč), pokud ale hledáte nejúspornější verzi, je potřeba si lehce připlatit. Za základní cenu 300 900 korun jezdí tento rumunský vůz s motorem 1.5 dCi o výkonu 66 kW. Slibuje průměrnou konzumaci paliva pouhých 3,5 litru nafty na 100 km, čímž je vůbec nejúspornější volbou z celého našeho výběru. Do kufru mu navíc naložítě velmi slušných 573 litrů zavazadel v základním uspořádání.

dacia-logan-mcv-schede-hub456464

 

Opel Astra Sports Tourer 1.0 Turbo

U Opelu se poučili. Zatímco minulá generace Astry patřila k nejtěžším a nejméně prostorným autům v nižší střední třídě, nyní je tomu přesně naopak. V kombi verzi, kterou Němci označují jako Sports Tourer, totiž pojme solidních 540 litrů nákladu. K úsporné jízdě navíc není potřeba hned sahat po naftě. Postará se o ni i litrový tříválec opepřený turbem – jezdí za 4,3 litru na 100 km. Cena začíná na 379 900 Kč.

opel-astra-sports-tourer-exterior (10)

Fiat Tipo kombi 1.3 MultiJet

Lidovka od Fiatu neoplývá právě hodnotným zpracováním, ale může být dobrou volbou pro nízkorozpočtové cestování. S motorem 1.3 MultiJet, který si řekne jen o 3,7 litru paliva na 100 km, totiž vyjde na 381 900 korun. A to se jí do kufru vejde 550 litrů zavazadel.

fiat-tipo-kombi-exterior-1

Peugeot 308 SW 1.2 Puretech 81 kW

Už za méně než 400 tisíc korun můžete sehnat také jeden z malá kombíků z nižší střední třídy, který má objem přes 600 litrů. Peugeot má totožnou kapacitu jako domácí bestseller Škoda Octavia Combi, tedy 610 litrů, je ale přitom o téměř 100 000 korun levnější, když s motorem 1.2 Puretech 81 kW začíná na částce 395 000 korun. Spotřeba je ale nejvyšší z celého výběru – s rovnými pěti litry na 100 km se sem vešel jen tak tak.

peugeot-308-sw-exterior-2

Seat Leon ST 1.2 TSI 81 kW

Španělský model stojící stejně jako Octavia na společné platformě MQB můžete pořídit s benzinovým motorem 1.2 TSI o výkonu 81 kW s udávanou spotřebou 4,9 litru paliva na 100 ujetých kilometrů. Kufr? Do něj se vejde hezkých 587 litrů zavazadel. Cena začíná na částce 413 900 Kč.

seat-leon-st-exterior-3

Renault Mégane Grandtour 1.5 dCi 66 kW

Nová generace oblíbeného francouzského kombíku zaujme nápadným designem, ale i velmi nízkou spotřebou. Jen o 3,7 litru nafty na 100 km si řekne pověstně úsporný vznětový čtyřválec 1.5 dCi o výkonu 66 kW (ten samý, se kterým jezdí i Dacia). Stačí najít aspoň 414 900 korun a auto s kufrem o objemu 521 litrů může být vaše.

mk4_369

Kia ceed SW 1.4 CRDi

Odcházející generace slovenského kombíku umí být také poměrně úsporná. S motorem 1.4 CRDi jezdí za velmi pěkných 4,2 litru nafty na 100 km. Stojí nejméně 419 980 korun, ale nyní se dá navíc očekávat výprodej skladových zásob, který může cenu ještě snížit. Kufr má kapacitu 528 litrů.

kia-ceed-sw-discover-w

Volkwagen Golf Variant 1.0 TSI

Němci se od Octavie nenechají zahanbit a tak jejich Golf Variant stojí o pár tisícovek méně než české auto a přitom nabízí jen o 5 litrů menší kufr – dovnitř se vejde 605 litrů nákladu. S motorem 1.0 TSI dokáže jezdit za 4,9 litru benzinu na 100 km. Za 444 900 korun v základu to je stále dobrá nabídka.

volkswagen-golf-variant_fhd

Škoda Octavia Combi 1.0 TSI

Král české trhu je se základní cenou 472 900 korun paradoxně nejdražším vozem z výběru, přesto ho mají Češi nejraději. Může za to jeho kufrová nadvláda -s kapacitou 610 litrů patří spolu s Peugeotem 308 SW k nejprostornějším kombikům nižší střední třídy na trhu. Takovou hodnotou se občas nechlubí ani auta o třídu větší. Octavii můžete mít dnes už i s litrovým tříválcem 1.0 TSI, který si podle tabulky řekne o 4,8 litru benzinu na 100 km.

skoda-octavia-combi_fhd

.

« »

MENU