mercedes-c-class-w202-tuninag-1

Vybrali jsme nejspolehlivější auta všech dob

13. 1. 2020 • Novinky

Mít spolehlivé auto, které si nevyžaduje návštěvu servisu každý týden, je snem snad každého motoristy. Moderní automobily jsou oproti předchůdcům mnohem bezpečnější, pohodlnější, rychlejší, ale i komplikovanější. Právě to je kámen úrazu. Za “veterány” totiž zaostávají ve spolehlivosti. Zatímco auta z 80. a 90. let minulého století bez problémů dokážou atakovat půlmilionovou hranici bez zásadnějších oprav, moderní automobily mají živnost danou výrobcem někde na úrovni 200 tisíc kilometrů.

Německý autoportál Auto Uncle sestavil žebříček deseti ojetin, které mají v průměru nejvyšší kilometrový nájezd. Že jde o skutečně zajímavé srovnání dokazuje i fakt, že portál má přístup k datům o téměř 6 milionech ojetých vozidel. To už je slušná vypovídají hodnota.

Volvo 940 – 401.860 km

Volvo v tomto žebříčku zřejmě nepřekvapí vůbec nikoho. Kultovní hranatý model 940, jeden z posledních zadokolek ze Švédska, poháněla řada motorů. Zajímavostí je, že i ten nejmenší motor měl objem 2,0 litru a vrchol nabídky tvořily 2,4-litrové čtyřválce z dílny Volkswagenu. Tento vůz bez oprav uměl najezdit přes 400.000 kilometrů. Tím si zajistil desátou pozici v žebříčku, ale na první místo je to furt solidní ztráta.

autowp-ru_volvo_940_kombi_2

Toyota Land Cruiser – 404.471 km

Na devátém místě se umístila japonská Toyota Land Cruiser. Není divu, tento terénní vůz patří mezi největší světové legendy svého segmentu. Pick-up varianta zvaná Hilux pak zvládá stejné porce bez problémů. Obě varianty si oblíbili nejen běžní motoristé, ale také záchranné složky, policie nebo armády celého světa. To už samo o sobě mluvíza vše.

toyota_land_cruiser_80_vx_1

Mercedes-Benz 230 – 406.611 km

Předchůdce třídy E, Mercedes-Benz generace W123, patří obecně spolu s jeho předchůdcem (W114/115 zvané jako piano) mezi ta nejspolehlivější auta světa. Proto nepřekvapí, že se v žebříčku nachází hned dvakrát. První verze nese označení 230, což v překladu znamená 2,3-litrový benzínový čtyřválec s výkonem 136 koní.

mercedes-benz_230_e_6

Mercedes-Benz 300 – 417.781 km

Samozřejmě nesmíme opomenout ani dieselové varianty, konkrétně pětiválcový třílitr ozančený jako 300D. Ten se vyráběl ve dvou verzích: jako atmosférická jednotka s výkonem 80 koní a taktéž jako přeplňovaná varianta s výkonem 125 koní.

mercedes-benz_300_d_14

Mercedes-Benz B180 – 429.430 km

O zřejmě největší překvapení se postaral Mercedes-Benz třídy B ve verzi 180. Ta neukrývá 1,8-litrový motor, jak by se podle označení mohlo zdát, ale 2.0-litrový čtyřválec s výkonem 109 koní. Zároveň jde o vůbec jediného zástupce “moderních aut” v tomto žebříčku. Pokud toto auto máte, rozhodně se jej nezbavujte, je dost možné, že vám vydrží na věky.

autowp-ru_mercedes-benz_b_180_cdi_6

Volkswagen Golf II – 434.424 km

O žebříček výše se umístil Volkswagen Golf druhé generace, která se vyráběla od roku 1983 do roku 1992. Za tu dobu jich bylo vyrobeno neuvěřitelných 6,3 milionu kusů. Pod kapotou se mohla nacházet řada motorů: od benzínové 1,3ky po 1,8 ve verzi GTI, nebo dieselová 1,6 s výkonem od 40 kW (54 k) do 59 kW (80 k).

volkswagen_golf_5-door_5

Mercedes-Benz C220 – 463.249 km

Čtvrtým a posledním zástupcem hvězdné značky ze Stuttgartu je třída C ve verzi 220 generace W202. Označení odkazuje na 2,2-litrový benzínový model, tak i na dieselovou verzi se stejným objemem. Toto auto jsem dlouhá léta vlastnil a můžu potvrdit, že jeho spolehlivost byla absolutní. Vlastně stačilo jen tankovat, měnit olej a občas vyměnit brzdové obložení. Úžasný stroj.

mercedes-benz-c-43-amg-w202-1697_17

Volkswagen Transporter T3 – 507.829 km

Bronzovou příčku si vysloužil Volkswagen Transporter ve své třetí generaci. Oproti předchůdci se výrazně hranatější dodávka vyráběla od roku 1979 do roku 1992. Poháněla ji celá řada motorů. Benzinové jednotky začínaly na objemu 1,6 litru a výkonu 37 kW (50 k) a končily na objemu 2,1 litru s výkonem 82 kW (107 k). Dieselové varianty byly dvě: o objemu 1,6 a 1,7 litru a výkonem od 37 kW (50 k) do 51 kW (66 k).

volkswagen_t3_transporter_kasten_1

Ford Fiesta – 534.730 km

Stříbrnou příčku si možná trochu překvapivě vysloužil malý hatchback s modrým oválem ve znaku. Na jeho spolehlivosti se pozitivně podepsaly odolné motory, málo elektronických součástí a levné náhradní díly. Známé ironické souvětí “Fordem tam a vlakem zpátky” u malé Fiesty evidentně neplatí. Druhá příčka mezi všemi automobily světa je pádným argumentem, proč si ji stále pořídit. Pořizovací cena této generace je navíc směšná.

autowp-ru_ford_fiesta_17

Volkswagen Beetle – 897.859 km

Což se nedá říci o vítězi. Ten už patří mezi regulérní veterány a jeho legenda mu stanovila závratné kupní sumy. S velkým náskokem se na prvním místě ocitlo auto, které doslova rozhýbalo poválečnou Evropu. Volkswagen Beetle, nebo tedy po našem Brouk, odstartoval svou hvězdnou dráhu už v roce 1938 a například v Mexiku se vyráběl až do roku 2003.

volkswagen_beetle_68_1

.

« »