dssdfsfasf

Výsledky testu systémů pro ochranu chodců jsou tristní

27. 12. 2019 • Novinky

Americká automobilová asociace (AAA) teď přišla s testem, při kterém zkoušela, jak spolehlivě tyto asistenty fungují. Modely dospělých i dětských chodců pak byly vyslány proti Tesle Modelu 3, Chevroletu Malibu, Toyotě Camry a Hondě Accord.

V rámci testů si experti z asociace vyzkoušeli hned několik možností, jak může ke střetu chodce a auta dojít. Zkoušeli náhlé vběhnutí dítěte do silnice zpoza zaparkovaných aut, chůzi osoby před autem, ale třeba také průjezd auta okolo osob stojících u krajnice. Všechno jsou to situace, do kterých se dostáváme jako řidiči dnes a denně a co si budeme povídat, jsou extrémně nepříjemné. Systém ochrany chodců ale ne vždy pracoval, tak, jak měl. Abychom byli upřímní, vlastně moc nefungoval.

A jak test dopadl? Pokud pojede vůz rychlostí kolem 32 km/h, je šance, že chodce nesrazí zhruba 40%. Při 50 km/h se ale téměř jistě s chodcem střetne. V noci se pak riziko ještě dále zvyšuje a bezpečnostní systémy mají větší problémy chodce detekovat. A co simulace vběhnutí dítěte před auto, tedy situace, která na silnicích ve městech patří k těm nejhorším možným? Tam systémy zcela selhaly. Ke srážce při simulacích došlo v 89 % případů a to ještě za světla. Za tmy, kdy se nehody s chodci stávají snad nejčastěji, systémy selhaly zcela.

Podle asociace to ale neznamená, že by byly tak úplně k ničemu. Jen jsou zatím ve fázi vývoje a bude ještě chvíli trvat, než budou dokonalé. Jen tedy není příliš vhodné se na takové bezpečnostní systémy nějak více spoléhat. Samotné automobilky by pak měly na svých bezpečnostních systémech zapracovat. Bylo by přeci jen lepší, aby opravdu fingovaly a značky tak jen neplnily povinnost nějaké v autě mít.

Je to tedy jasný vzkaz automobilkám. Ty v řidičích vytvářejí falešný pocit jistoty, že když se něco přihodí, palubní počítač situaci vyřeší. Možná v laboratoři, v podmínkách reálného světa nikoliv.

.

« »

MENU