20543678_1397293796972790_7453051632607441287_o

Mercedes-Benz uvedl na český trh rozsáhlý facelift třídy S

2. 8. 2017 • Novinky

Mercedes-Benz na novinářské prezentaci v prostorách rodinného pivovaru v Zichovicích představil značně modernizovanou třídu S. Ač se to dle změn zvenčí nezdá, vůz kompletně vyměnil techniku pod kapotou, vyměnil vidlicové šestiválce za řadové, přešel na 48V elektroinstalaci, přidal ohromné množství pokrokových technologií a z nabídky zmizel naftový čtyřválec. Jako první benzínové auto na světě také používá elektrické turbodmychadlo a třeba model S63 AMG 4Matic+ dokáže dvoutunové auto odpálit na stokilometrovou rychlost za 3,5 sekundy. Do boje s BMW řady 7 a novou Audi A8 tak i v půlce životního cyklu vyráží připraven.

- kompletní obměna motorové nabídky
– přechod z vidlicových šestiválců na řadové u nafty i  benzínu
– přechod na 48V elektroinstalaci
– příznivci dieselu se konečně dočkali silného agregátu 400d s výkonem 250 kW
– benzínové šestiválce M256 disponují elektrickým turbem
– vůz se v zatáčkách naklání proti odstředivé síle, aby zajistil větší komfort posádky
– S63 AMG 4Matic+ dokáže zrychlit na stovku za neuvěřitelných 3,5 sekundy!
– S500 již není osmiválec, ale řadový šestiválec. Jeho místo s V8 nahradil silnější model S560
– z nabídky zmizel naftový čtyřválec, který byl podle zákazníků nedůstojný
– ceny třídy S startují na 1 934 000 Kč bez DPH

Není obvyklé, že facelift vymění téměř kompletní motorovou paletu, ale u nové třídy S se tak stalo. Z nabídky zmizel vznětový čtyřválec 250d a roli základní motorizace převzal šestiválec se známým označením S350d, jež je ale kompletně nový – už není do V, ale v řadě (OM656) a disponuje vyšším výkonem 210 kW (+20 kW) a točivým momentem 600 Nm. V nabídce se objevil také dlouho očekávaný silnější diesel  S400d. Má 250 kW a 700 Nm a obě varianty lze kombinovat s pohonem všech kol.

Benzínové šestiválce jsou nyní výlučně řadové a jedná se o novou konstrukční řadu M256. Do té nově spadá označení S500, které již nenabízí osmiválec, ale právě nový motor R6. Díky instalaci elektrického turba se výkon vyšplhal na 320 kW a 520 N.m. Je to sice méně než u verze S500 před faceliftem, ale jeho roli nyní zastává model S560, který má pod kapotou famózní motor z modelu AMG GT S, tedy čtyřlitrový osmiválec s dvojicí turbodmychadel a výkonem 345 kW a 700 N.m. Na spodní nabídce benzínových motorů je nově S450 se slabší variantou nového řadového šestiválce a výkonem 270 kW a 500 N.m.

Na vrcholu samozřejmě zůstává verze S600 s přeplňovaným dvanáctiválcem a výkonem 390 kW. Ještě nad ní je monstrózní S65 AMG s brutálním výkonem 463 kW a kroutícím momentem rovných 1000 N.m. Osmiválcový vrchol pak tradičně zastává S63 AMG. To ve verzi 4Matic+ umí katapultovat dvoutunovou limuzínu na stokilometrovou rychlost za 3.5 sekundy. Výkon pak činí 450 kW a 900 N.m.

Modernizovaný Mercedes-Benz třídy S dostal lepší stereokameru pro čtení povrchu silnice, díky které se během milisekund mění nastavení podvozku Magic Body Control, a to až do rychlosti 180 km/h. Podvozek se také umí naklánět proti odstředivé síle, aby ta na posádku uvnitř vozu působila co nejméně. Nové S-Klasse je také více připraveno pomáhat s řízením – adaptivní tempomat a asistent řízení umí převzít kontrolu nad vozem a vykroužit nově větší poloměry zatáček, stejně jako popojíždět v koloně a sám se rozjet i po zastavení trvající do 30 sekund.

Dále zde máme komfortní prvek Energizing, který spojuje systémy jako audio, ambientní osvícení (64 barev) a masážní sedadla, díky čemuž dokáže navodit jedinečnou atmosféru a třeba taky zaujme lehce omlazený vzhled exteriéru či interiéru. Uvnitř se sjednotily zejména dvě obrazovky, které nabídnou čistý design bez přechodu a vyšší rozlišení s lepším procesorem než je tomu u aktuální třídy E. Zaujme také volant, který kombinuje dotyková tlačítka s klasickými hardwarovými a přestěhovalo se na něj ovládání tempomatu. Potěší, že multifunkční oblast je provedena z pravého hliníku. Inu, vlajková loď.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz