Mercedes-Benz EQV: Weltpremiere für die erste Premium-Großraumlimousine mit elektrischem AntriebMercedes-Benz EQV: World Premiere for the first fully-electric premium MPV

Mercedes-Benz EQV: Světová premiéra prvního plně elektrického MPV

23. 8. 2019 • Novinky

Concept EQV odhalila společnost Mercedes-Benz Vans už na ženevské Motor Show v březnu 2019. Svou premiéru nyní slaví také sériová verze, Mercedes-Benz EQV. Nejmladší člen rodiny Mercedes EQ – jako první plně elektrické prémiové MPV od Mercedes-Benz – kombinuje bezemisní přepravu s úchvatnými jízdními vlastnostmi, vysokou funkcionalitou a výrazným designem. Veřejnosti bude Mercedes-Benz EQV poprvé představeno na letošním IAA (od 12. do 22. září).

Výhody díky inteligentnímu designu

Elektrická pohonná jednotka (eATS) se v Mercedes-Benz EQV nachází na přední nápravě pod dynamicky vyhlížející čelní maskou s přístupem k zásuvce pro dobíjení v předním nárazníku. Má špičkový výkon až 150 kW. Elektromotor, převodovka s pevným převodem, chladicí systém a elektronika tvoří integrovaný a kompaktní celek. Energie je dodávána lithium-iontovou baterií pod podlahou vozidla, jejíž nízká a centrální poloha má pozitivní vliv na řízení EQV. Maximální rychlost 160 km/h zajišťuje, že se do svého cíle dostanete rychle i mimo městské prostředí.

V základní výbavě je Mercedes-Benz EQV vybaveno vodou chlazenou palubní nabíječkou (OBC) s kapacitou 11 kW, vhodnou jak k domácímu AC nabíjení, tak na nabíjení na veřejných nabíječkách.

Baterie s využitelnou kapacitou 90 kWh poskytuje maximální dojezd 405 kilometrů (předběžné údaje). Instalace baterie v prostoru pod podlahou znamená, že vnitřní prostor vozidla nedoznal změn a plně elektrické MPV od Mercedes-Benz splňuje nejnáročnější požadavky na funkčnost a variabilitu a je vhodné pro širokou škálu využití.

Inteligentní MBUX v EQV

Úprava systému MBUX pro EQ je skutečným mistrovským kouskem. Na desetipalcovém displeji s vysokým rozlišením slouží dlaždice „EQ“ jako centrální přístupový bod ke všem specifickým zobrazením a nastavením, jako například stav nabíjení, čas odjezdu, popřípadě znázornění spotřeby. Displej navíc může být využíván k nastavení navigace, funkce Mercedes me Charge, nebo jízdních módů. Silnou stránkou MBUX je inteligentní hlasové ovládání aktivované slovy „Hej Mercedesi“, jímž lze ovládat navigaci, telefon, hudbu, počasí, stejně jako další funkce pro pohodlí, jako klimatizaci nebo osvětlení.

Maximální dojezd díky inteligentní rekuperaci a jízdním nastavením

Pro to, aby byl dojezd využit na maximum, nabíjí Mercedes-Benz EQV své baterie i za jízdy. Při zrychlování nebo brždění je kinetická energie přeměňována na elektrickou energii a dále využívaná k nabíjení vysokonapěťové baterie (rekuperace). Řidič má na tento proces zásadní vliv, protože je schopen rekuperaci regulovat použitím pádel pod volantem, přičemž při využití nejvyššího stupně rekuperace lze vůz ovládat jediným pedálem, protože při brzdném efektu rekuperace je brzda téměř zbytečná.

Stupeň rekuperace „D Auto“ odráží inteligenci EQV, protože automaticky aktivovaný ECO Asistent řidiči napomáhá k dosažení maximální možné jízdní efektivity. Kombinuje data z navigace, asistenta rozpoznávání dopravního značení a informace získané díky inteligentním bezpečnostním asistenčním systémům (radar a kamera) a úroveň rekuperace sám upravuje.

V kombinaci s navigací optimalizovanou pro EQ se aktivní monitorování dojezdu postará o to, aby řidič bezpečně dosáhl svého cíle i v případě, že mine nabíjecí stanici. K dispozici má i jízdní nastavení E+, které upravuje funkce vozu pro dosažení maximálního možného dojezdu.

Design specifický pro EQ

Všechny členy rodiny EQ spojuje neotřelý designový jazyk. Tím nejvýraznějším je černý panel na masce chladiče se stříbrnými lamelami, stejně jako čistý boční profil s osmnáctipalcovými koly tak typickými pro řadu EQ, které vozu dodávají dynamický vzhled i ve chvíli, kdy stojí.

Estetika exteriéru je přenesena i dovnitř vozu, kde se atraktivní design snoubí s hřejivými tóny – kupříkladu s růžovým zlatem, které interiéru dodává téměř pohodlí domova. Hraje důležitou roli i na palubní desce, kde perfektně doplňuje čalounění vyvedené v modré kůži. Využitím na orámování ovládacích prvků infotainmentu a zvukového systému, popřípadě na prošívání sedadel, dodává interiéru patřičnou eleganci.

Technické údaje

Emise CO2 0 g/km
Spotřeba elektřiny 27,0 kWh/100km (předběžná informace)
Dojezd 405 km (předběžná informace)
Doba dobíjení na Wallboxu nebo veřejné nabíjecí stanici (AC, 11 kW) 100% < 10h
Doba dobíjení na nabíjecí stanici s rychlodobíjením 10-80% SOC < 45 min.
Pohon Pohon předních kol
Výkon 150 kW (204 hp)
Točivý moment 362 Nm
Maximální rychlost 160 km/h
Baterie Lithium-iontová
Kapacita instalovaných baterií 100 kWh
Využitelná kapacita baterií 90 kWh
Délka/šířka (vč. zrcátek)/výška
Rozvor 3200 mm
Nákladový prostor (v závislosti na výbavě) 1030 l
 Celková hmotnost 3500 kg
.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz